بازدید 14542
پیمانه اقتصادی؛

از «اطلاع‌نگاشت سال اقتصاد مقاومتی: تولید ـ اشتغال» تا «افزایش سرمایه برای یک بانک آلمانی»

این پیمانه موضوعاتی همچون زمان آغاز مرحله دوم تنظیم بازار میوه، سومین ایرباس به ایران تحویل داده نشد، نرخ تورم امسال و نقطه به نقطه اسفند، طلای سرخ به یغما رفت، خارج شدن سامانه سهام عدالت از دسترس، بهای طلا به بالاترین رقم نسبت به دو هفته گذشته رسید، بازار جهانی انرژی در هفته‌های آتی و ادغام اپراتور مخابراتی ودافون با کمپانی هندی آیدیا را در بر دارد.
کد خبر: ۶۷۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 21 March 2017
از «اطلاع‌نگاشت سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» تا «افزایش سرمایه برای یک بانک آلمانی»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون زمان آغاز مرحله دوم تنظیم بازار میوه، سومین ایرباس به ایران تحویل داده نشد، نرخ تورم امسال و نقطه به نقطه اسفند، طلای سرخ به یغما رفت، خارج شدن سامانه سهام عدالت از دسترس، بهای طلا به بالاترین رقم نسبت به دو هفته گذشته رسید، بازار جهانی انرژی در هفته‌های آتی و ادغام اپراتور مخابراتی ودافون با کمپانی هندی آیدیا را در بر دارد.


اطلاع‌نگاشت سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال

رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۹۶، با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های سال گذشته، برای سال جدید دو نقطه کلیدی و اصلی را مشخص کردند، این دو نقطه عبارت است از تولید داخلی و اشتغال و عمدتاً اشتغال جوانان. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENE.IR محورها و نکات پیام نوروزی حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای را در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌کند.

از «اطلاع‌نگاشت سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» تا «افزایش سرمایه برای یک بانک آلمانی»
 برای مشاهده با بزرگنمایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

زمان آغاز مرحله دوم تنظیم بازار میوه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از آغاز مرحله دوم تنظیم بازار میوه از سوم فروردین سال ۹۶ خبر داد و گفت: هم اکنون در مغازه‌ها میوه به اندازه کافی موجود است و نگرانی از این بابت نداریم. سیدحسین مهاجران با اشاره به افزایش قیمت یک یا دو میوه مثل موز افزود: قیمت موز یک ماه پیش هزار تومان افزایش یافته بود و بنا بر افزایش مجدد نبود، ولی متأسفانه توزیع کنندگان مجددا هزار تومان بر قیمت آن افزوده‌اند.

سومین ایرباس به ایران تحویل داده نشد

یک منبع آگاه گفت که سومین هواپیمای ایرباس به دلایل بانکی به مقامات هواپیمایی ایران (هما) تحویل داده نشد. به نقل از صدا و سیما از پاریس؛ این منبع آگاه افزود: قرار بود هواپیمای ایرباس A۳۳۰ پیش از آغاز سال ۹۶ تحویل مسئولان هما داده شود اما این تحویل به روزهای آینده موکول شده است. وی درباره دلایل این کار فرانسوی ها گفت: به احتمال زیاد مسائل و محدودیت های بانکی موجب این تاخیر در تحویل هواپیمای A۳۳۰ است و نه مسائل فنی. هما یکصد فروند هواپیمای ایرباس خریداری کرده که تاکنون فقط دو فروند از آن تحویل مقامات هواپیمایی ایران شده است.

نرخ تورم امسال و نقطه به نقطه اسفند اعلام شد

بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه اسفندماه هشت درصد اعلام شد و تورم کل منتهی به اسفندماه سال ۹۵ نیز به ۶.۸ درصد رسید.

طلای سرخ به یغما رفت

عضو شورای ملی زعفران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد تولید زعفران در کشور ما صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با توجه به سطح زیر کشت زعفران بالغ بر ۹۰ هزار هکتار بیش از ۹۰ درصد تولید زعفران به صورت انحصاری متعلق به ماست که با این وجود قادر به تأمین کل نیاز دنیا هستیم. وی افزود: با وجود این، سهم کشور ما در تجارت جهانی چندان چشمگیر نیست، چون سایر کشورهای تولیدکننده زعفران کشور ما را تحت عنوان و بسته بندی‌های جدید به اسم خود صادر می‌نمایند. حسینی با بیان اینکه افغانستان عزم خود را برای رقابت در تولید زعفران به کار گرفته است، گفت: با توجه به تولید ناچیز زعفران در افغانستان باید گفت که این امر شعار و تبلیغی بیش نیست.

سامانه سهام عدالت از دسترس خارج شد

سامانه سهام عدالت از سی ام اسفند تا ۱۴ فروردین ۹۶، از دسترس خارج شد تا در این مدت سامانه به روز رسانی شود. پس از این مدت‌ مشمولان سهام عدالت دوباره می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی www.samanese.ir از صورتحساب سهام خود آگاهی پیدا کنند.

بهای طلا به بالاترین رقم نسبت ۲ هفته گذشته رسید

در حالی که ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم های 5 هفته اخیر که در جلسه گذشته رسیده بود باقی مانده، و فدرال رزرو آمریکا موضع محتاطانه ای را در خصوص مسیر افزایش نرخ بهره در سال جاری اتخاذ کرده است، قیمت طلا روز گذشته به بالاترین رقم 2 هفته گذشته رسید. بر اساس گزارش رویترز ، قیمت هر اونس طلا روز گذشته با 0.4 درصد افزایش به 1233 دلار و 60 سنت رسید. شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز 0.1 درصد کاهش داشت و به 100.160 رسید. یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ گفت: «ارزش دلار در بازار آسیا و همچنین در برابر یورو تضعیف شده است. این مسأله موجب افزایش قیمت طلا می شود.»

بازار جهانی انرژی در هفته‌های آتی

همزمان با افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا و عدم کاهش بیشتر تولید نفت کشورهای عضو اوپک قیمت نفت روز گذشته با کاهش همراه بود. بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با 29 سنت، معادل 0.56 درصد کاهش به 51 دلار و 47 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 38 سنت، معادل 0.78 درصد کاهش داشت و به 48 دلار و 40 سنت رسید. تجار گفتند، عامل کاهش قیمت نفت، افزایش فعالیت های حفاری در آمریکا و عرضه بالای نفت اوپک به رغم وعده کاهش تولید این کشورها بوده است. تحلیلگران موسسه ای بی برنستین در یادداشتی نوشتند: «کاهش ها در تولید اوپک از ابتدای سال 2017 باید بین بازه زمانی اواسط مارس تا اوایل آوریل [ود را نشان بدهد. ما انتظار داریم در طی هفته های آینده، شاهد کاهش شدیدی در واردات و افزایش فعالیت های پالایشی باشیم که منجر به کاهش قابل توجه میزان ذخایر نفتی خواهد شد.»

ادغام اپراتور مخابراتی ودافون با کمپانی هندی آیدیا

اپراتور مخابراتی ودافون و کمپانی هندی آیدیا برای اجرای یک طرح ادغام با یکدیگر به توافق رسیده اند. بدین ترتیب شرکت بریتانیایی ودافون صاحب ۴۵.۱ درصد سهام شرکت متولد شده خواهد بود. شرکتی که از ادغام این دو کمپانی بوجود می آید ارزشی معادل ۲۳ میلیارد دلار خواهد داشت. تعداد مشتریان آن نیز به رقم ۴۰۰ میلیون می رسد و بدین ترتیب، حاکم بی چون و چرای بازار هند خواهد شد. به نقل از یورونیوز، مدیرعامل ودافون، این توافق را مطابق قوانین و مقررات هند اعلام و تصریح کرده مراحل نهایی آن در سال ۲۰۱۸ پیموده خواهد شد.

افزایش سرمایه برای یک بانک آلمانی

دویچه بانک در چهارچوب اجرای طرح افزایش سرمایه ۶۸۷.۵ میلیون سهام جدید به قیمت ۱۱ یورو و ۶۵ سنت وارد بازار بورس فرانکفورت کرد. هدف این نهاد، افزایش حجم سرمایه خود تا رقم ۸ میلیارد یورو است. به گزارش یورونیوز، رابرت هالور، کارشناس بادربانک می گوید: «از ارزش سهام دویچه بانک بسیار کاسته شده و در این وضعیت اجرای برنامه افزایش سرمایه بسیار سخت است. اما این نهاد چاره دیگری ندارد. دویچه بانک برای حل مشکلاتش باید حجم سرمایه خود را افزایش دهد. برای این نهاد بزرگ حرکت به سوی آینده و رسیدن به فعالیت عادی حیاتی است. به هر حال، این خبر خوبی است، زیرا افزایش سرمایه ضروری بود.»
 
دویچه بانک از سال ۲۰۱۲ با یک سری از رسوایی های مالی مواجه بود. هزینه های این رسوایی ها و دعاوی حقوقی جمعا ۱۵ میلیارد یورو ارزیابی شده است. این بانک برای سر و سامان بخشیدن به حساب های خود علاوه بر افزایش سرمایه، ورود به بازار بورس بخش مدیریت سهام خود را نیز در دستور کار قرار داده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها