بازدید 15870

بازار خوب کمیاب ترین فلز با ارزش دنیا

با وجود افزایش تقاضای ردیوم انتظار می رود که این ماده در بهترین وضعیت خود به نسبت یک دهه گذشته قرار گیرد. ردیوم برای تصفیه آلاینده های خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۷۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 09 March 2017
با وجود افزایش تقاضای ردیوم انتظار می رود که این ماده در بهترین وضعیت خود به نسبت یک دهه گذشته قرار گیرد. ردیوم برای تصفیه آلاینده های خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از بلومبرگ، ردیوم با علامت اختصاری Rh که یکی از با ارزش ترین و کمیاب ترین فلزهای موجود می باشد در هفت ماه گذشته رشد داشته است و در سال جاری 19 درصد بالاتر بوده است و از عمده کالاها و اقلام مورد نیاز عملکرد بهتری داشته است. این فلز که درکنار پالادیوم برای اتوکاتالیزور بنزین استفاده می شود بعد از 12 سال قیمت پایین، در ژولای شروع به افزایش قیمت کرده است.

بازار خوب کمیاب ترین فلز با ارزش دنیا

این چرخش شرایط به علت افزایش تقاضای ردیوم در مصارف صنایعی مانند خودروسازی به وجود آمده است که مسئول بخش عمده ای از مصرف ردیوم می باشد. چین که غالبا به خودروهای با پایه سوخت بنزین علاقه مند است مالیات فروش را در ماه دسامبر برای خودروهای کوچک کمتر از مقداری که انتظار می رفت افزایش داد. در سال 2016 مصرف کنندگان چینی با رشد بیشتری به نسبت سه سال گذشته اقدام به خرید خودرو کرده اند.

جاناتان باتلر، استراتژیست فلزات گرانبها در شرکت میتسوبیشی واقع در لندن می گوید "چین بخش بزرگی از این ماجرا است. میزان مالکیت خودرو هنوز هم در حال افزایش است و نشانه هایی وجود دارد که می تواند به میزان موجود در غرب برسد."

بنابر گفته شرکت «جانسون متهی» که تولید کننده یک سوم اتوکاتالیزورها می باشد، در حال حاضر این فلز 920 دلار به ازای هر اونس معامله می شود. رشد امسال قابل مقایسه است با 13 درصد رشد پالادیوم و 7.8 درصد رشد پلاتینوم که برای کاهش آلایندگی خودروها استفاده می شوند. هر سه این فلزها با همدیگر استخراج می شوند و منابع آنها اکثرا در آفریقای جنوبی است.

یک راه برای خرد ردیوم از طریق محصول قابل معامله در بورس است که توسط «استاندارد بانک گروپ» در اواخر 2015 شروع شده است. مدیران مالی مسئول اکثر خریدها در صندوق معامله بورس هستند و سرمایه گذاران نیز مسئول سایر خریدها می باشند.

بنابر «جوهان اراسموس» که بر این صندوق نظارت می کند، دارایی های این محصول تا 46.650 اونس می باشد. این میزان 5 درصد کل تقاضای سالیانه است.

به گفته «گرانت اسپور» تحلیلگر داچ بانک واقع در لندن از آنجایی که بازار ردیوم کوچکتر از سایر فلزهای با ارزش است ثبات کمتری نیز دارد. این فلز از 2003 تا 2008 که به رکورد 10.100 دلار در هر اونس رسید تا 23 برابر افزایش داشته است.

شرکت «هرائوس متالز جرمنی» در گزارشی که روز دوشنبه ایمیل شد گفته است "فعلا هیچ دلیلی وجود ندارد که قیمت ها کاهش پیدا کنند چه در کوتاه مدت و چه در میان دوره."
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار