بازدید 54391
گزارش «تابناک» از مصوبات امروز مجلس شورای اسلامی؛

قانون بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار حذف شد/ ۳ روز مرخصی تشویقی برای مردانی که صاحب فرزند می‌شوند/ سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون تومان تعیین شد

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی خود، در جریان بررسی لایحه برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان برای بار دوم تشکیل جلسه دادند و به اصلاح ایرادات این شورا از برنامه ششم رسیدگی کردند.
کد خبر: ۶۷۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 01 March 2017
امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی خود، در جریان بررسی لایحه برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان برای بار دوم تشکیل جلسه دادند و به اصلاح ایرادات این شورا از برنامه ششم رسیدگی کردند.

به گزارش «تابناک»، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور 200 نماینده آغاز شد. در این جلسه بعد از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، قرار بود که رسیدگی به ادامه بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 1396 در دستور کار قرار.گیرد که به دلیل اتمام وقت جلسه به روز شنبه محول شد.

برخی از مهم ترین مصوباتی که در جلسه امروز بررسی شد، به شرح زیر بود:

نمایندگان بر بخش فاینانس برنامه ششم اصرار کردند

نمایندگان در نشست علنی امروز، در جریان بررسی لایحه برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اعاده شده از سوی شورای نگهبان بر بند یک ماده 4 این لایحه که مربوط به بخش فاینانس است، اصرار کرده و آن را با 161 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند که از این روی، این ماده به مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت تصمیم گیری ارسال می شود.

در بند یک ماده 4 آمده است: جهت گیری ها و سیاست های لازم برای تجهیز منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاری از جمله تأمین منابع مالی خارجی تا متوسط سالانه 30 میلیارد دلار از خطوط اعتباری بانک های خارجی در قالب تأمین مالی خارجی (فاینانس) خودگردان، 15 میلیارد دلار به شکل سرمایه گذاری مستقیم خارجی و 20 میلیارد دلار قراردادهای مشارکتی خارجی بر عهده دولت است.

قرار نیست به میل شما قانون تصویب کنیم

همچنین نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان فراز دوم جزء الف بند 2 ماده 7 را حذف و این قسمت را با 179 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در جلسه اصلاح کردند.

اما در جریان بررسی این ماده، نادر قاضی پور در تذکری شفاهی، خطاب به دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: شما در موارد اعاده شده از سوی شورای نگهبان به میل خود رفتار کرده و به پیشنهادهای نمایندگان درباره رفع ابهام ها توجه نمی کنید.

لاریجانی با مزاح پاسخ داد: قرار نیست به میل شما قانون تصویب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در نشستی که در این باره با مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتیم، به شدت از مصوبات مجلس در برنامه ششم توسعه دفاع کردم.


متناسب سازی حقوق بازنشستگان در چهارچوب بودجه

پس از آن نمایندگان با اصلاح بند ج ماده 13 این لایحه، با 151 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنا بر اصلاح صورت گرفته در بند ج ماده 13 آمده است، سازمان تأمین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قوانین برنامه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با استفاده از منابع بند الف این ماده و در چهارچوب برنامه توسعه سنواتی انجام خواهد شد.

نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی از وظایف رهبری است
 
اما در جریان بررسی این بند از برنامه ششم توسعه، اختلاف نظری بین نمایندگان مجلس و رئیس جلسه ایجاد شد، به طوری که جهانبخش محبی نیا در اخطاری با استناد به اصل 112 قانون اساسی گفت: ادبیاتی که امروز مجمع در بیان مغایرت مصوبات مجلس با سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی رهبری به کار می برد، این تصور را ایجاد می کند که مجلس در رأس امور نیست، در حالی که امام (ره) فرمودند مجلس یعنی سر تسلیم در برابر اسلام که علی لاریجانی، در پاسخ به این اخطار با ابراز مخالفت خود نسبت به نظر محبی نیا گفت: اولا مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام طبق اصل 110 قانون اساسی از وظایف رهبری است، ضمن اینکه بنا بر آیین نامه ای که از سوی رهبری تأیید شد، نظارت بر همه شئون حتی نیروهای مسلح باید انجام شود.
 
گزارش تصویری از مجلس امروز
 


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این میان، وظیفه ای هم به رئیس مجلس محول شد که وی موظف است بعد از اعلام وصول طرح ها و لوایح، نسخه ای از آن را برای اطلاع مجمع در اختیار آن ها قرار دهد و آن ها در کمیسیونی که در آیین نامه مشخص شده بررسی کرده و در نهایت نظر این کمیسیون به مجمع بیاید.

وی اضافه کرد: در نهایت مجمع می گوید که آیا نظر کمیسیون نظارت در خصوص انطباق مصوبه مجلس با سیاست های کلی درست بوده یا خیر، لذا شما که مقید به قانون اساسی هستید، باید بدانید مسأله سیاست های کلی و نظارت دو بند از وظایف رهبری در اصل 110 بوده که برای هر دو آن ها چاره جویی شده است.

مجلس بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار را حذف کرد

نمایندگان مجلس در جهت تإمین نظر شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه مصوبه قبلی خود در خصوص بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه کار را حذف کرد.

نمایندگان مجلس در مصوبه خود در برنامه ششم توسعه، کلیه دستگاه‌ها سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی تابع صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی را موظف کرده بودند، با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت هستند، بدون محدودیت سنی موافقت کنند که میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه آنها محسوب می شود.

این مصوبه مورد ایراد مجمع تشخیص مصحلت نظام قرار گرفت لذا شواری نگهبان در مرحله دوم به این مصوبه ایراد گرفت.

سه روز مرخصی تشویقی مردانی که صاحب فرزند می‌شوند

یکی از مهم ترین مصوبات امروز مربوط به مردان بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند، مردانی که صاحب فرزند می‌شوند می‌توانند سه روز مرخصی تشویقی می‌گیرند.

سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون تومان تعیین شد

یکی دیگر از جنجالی ترین مصوبات امروز مربوط به حقوق مدیران بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، سقف حقوق مدیران را تا ۲۴ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم تبصره ۱ ماده ۳۸ این لایحه را به این شرح اصلاح کردند که شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقامات دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا ۶۰ درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.

دیگر مصوبات امروز مجلس

مجلس امروز مصوبات دیگری از جمله اصرار به ارائه گزارش نظارتی بر عملکرد مالی برنامه ششم از سوی دیوان محاسبات به مجلس، بازنشستگی رانندگان وسائط نقلیه سنگین با حداقل ۲۵ سال سابقه و ۵۵ سال سن، خارج شدن تشکیل شورای عالی اجتماعی کشور از قانون برنامه ششم، معافیت خدمات قبل از فرآوری محصولات کشاورزی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، الزام دولت به تنظیم شرایط به کارگیری کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی جهت بهره مندی از حق بیمه و بازنشستگی و الزام وزارت نفت به افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز را در دستور کار خود داشت.

بررسی بودجه ۹۶ از شنبه آینده ادامه می‌یابد

مجلس طی هفته گذشته و هفته جاری در دوازده جلسه به بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ پرداخته که تا جلسه بعدازظهر روز گذشته تا سر تبصره ۱۴ در بخش هزینه‌ای را بررسی کرده است.

امروز نیز نمایندگان ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه ششم توسعه را مورد تصویب و بررسی قرار دادند و مجدداً قرار است از روز شنبه آینده وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ شوند.

علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز گفت: جلسه بعدی مجلس برای ادامه بررسی ادامه جزئیات لایحه بودجه ۹۶ برگزار خواهد شد.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۶۸
سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون تومان تعیین شد...............

پس آقای لاریجانی اوایل بحث حقوقهای نجومی ، کیو (کدام مدیر را ) میگفت که سقف حقوقش حد اکثر 10 میلیونه ؟

این اختلاف 14 میلیونی ناقابل از کجا اومده تو محاسبات ؟

باز بیت المال یتیم شد ؟ دس کردین توش ؟
مگه مردا بچه ميارن كه سه روز تعطيل شدن ؟
پاسخ ها
مهدی یونسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
نه شما مریم مقدسی از آسمون بچه دار میشی بالاخره پدر بچه هستن یا نه
خلاصه:هر چی که به نفع ملت باشه حذف شد هر چی که به نفع خودشون و دولت باشه تصویب شد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
دمت گرم. صدها میلیارد مثبت
حقوق مدیران از 7 میلیون قانون قبلی با 400درصد به 24 میلیون رسید بعد حقوق کارمند 10 درصد و کارگر احتمالا 4 درصد افزایش پیدا می کند با این اختلاف طبقاتی دیگر انگیزه ای باقی نمی ماند و بهره وری و کار بشدت پایین می ماند.
چند ماه در مجلس هی تذکر حقوق نجومی دادند وقت ملت را گرفتند آخر قانونیش کردن!
سلام ایا انصافه یه کارمند شاغل زیر خط فقر باشه و به مدیر ماهی بیست میلیون بگیره.این چه عدالتیه.کاری کنید محض رضای خدا
خدایا بداد این مملکت برس یکی 24مبلیون یکی900 تومن.معنای اعتدال همین بود
مدیر اگهمدیر باشه و درست مدیریت کنه و از نیروها متناسب با توان و استعدادشون در جایگاه درست استفده کنه 240میلیون هم کمشه چون راندمان و کارمفید رو بالامیبرد
واقعا جای تاسف است که حقوق مدیران را این همه بالا می برند .............
واقعا اون دنیا چجوری جوابگو خواهند بود که این همه بیت المال رو به مدیران می دهند به اسم حقوق ومزایا
همش 3 روز؟
خوبه برا خودشون حقوق 24میلیونی تعیین کردند
تازه سایر دستگاهها هم که خودشون هستند
بیچاره کارگر و نخبه‌ها ی مملکت که اینا نمایندشون هست
مثلا اینا فرار مغزها هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
اگر منفعتی تصویب شد که خودشان ذینفع نبودن به اجرای آن شک کنید و تا ابد منتظر اجرایش بمانید
در جامعه ما روز به روز قانون و شرع از هم بیشتر فاصله می گیرند.
خدایا مدیران 24 معاونین وزرا واستانداران 30 وزرا و نمایندگان هم 40 رئیس جمهور هم 50 و مش قاسم همسایه مون با 4 تا فرزند 1 میلیون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا بازنشستگی پیش از موعد رو حذف کردید؟ طرف با 20 سال سابقه، 20 روز حقوق در صورت بازنشستگی میتوانست بگیرید، نه بیشتر و تو این 20 سال هم حق بیمه پرداخت کرده بود، این کجاش تبعادت مالی و یا ... برای دولت داشت که حذفش کردید؟
نمایندگان در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ،و لشکری ،خوب عمل نکردند ، چه بهتر میشد که دولت را موظف میکرد ،در طی پنج ،ساله ٔبر نامهٔ ششم همسان سازی را بگونه ای که ۷۰٪ آن در سه سال اول ،و۳۰٪ باقی مانده را در دوسال آخر برای همهٔ بازنشستگان انجام میداد ،تا هم بار مالی شوک آور به بوجه وارد نمیشد ،و هم نارضایتی در عده ای از بازنشسته ها ایجاد نمگردید ، اگر دولت ،و نمابندگان ،وسایر مصوب کنندگان قوانین مربوط به حقوق ،و دستمزد ،میدانستند که رونق اقتصادی در گرو ایجاد قشر متوسط است ،شاید بدینگونه ،افزایش ،وهمسان سازی را تصویب نمیکردند؟ من یقین دارم که لابی گری دلالان در مصوبات مالی مجلس دخالت دارد ،تا در ایران ،تولید .بهره وری افزایش نیابد ،و آنها از رانت واردات ،و صادرات خام ،و قاچاق کالا ،و ارز بهرهٔ کلان ببرند ،و در نتیجه ،اختلاس ،و دزدی هم اتفاق بیفتد ،اگر درایت ،و بصیرت ،باشد ،واز تنگ نظری ،بی عدالتی ،دوری کنیم ،مطمعن باشید که ایران ظرفیت ،ایجاداشتغال ،و رونق اقتصادی را با همین مقدار نقدینگی برای ،پنجاه میلیون نفر ،در سن کار را دارد ،فقط حس وطن دوستی ،وغرور ملی ،میخواهد ،ودیگر اینکه فضا را از امنیتی خارج کنیم ،و از توهم نفوذ ودشمن تراشی پرهیز نماییم ،و در خیلی از موارد انعطاف پذیر ،وتنش زدایی کنیم ،که اگر چنین شود سرمایه های ایرانیان خارج از ایران ،میتواند تحولی عظیم در اقتصاد ایران ایجاد کند ،که برترین اقتصاد آسیا باشیم ،فقط بگذارید مردم خود انتخاب کنند ،وارگانهای تفتیش کننده ،و تایید کننده باید فضارا برای همهٔ ایرانیان باز کنند ،واز چیزی نترسند ،که مردم سالاری یا همان دمکراتیکی ،حافظ خاک ،و نظام ایران است ،آنان که خلاف این عمل میکنند ،فقط منافع زود گذر خود ،و همگروه ها خود را میبینند ،هر عمل سیاسی ،واقتصادی ،و دیپلماتیک نتیجه اش بعذ از سی سال مشخص میشود ،وضعیت فعلی ایران ،مربوط به سیاست ،اقتصادی ،دیپلماسی ،نگرش حکومت سی سال قبل است ،،، چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟ فروپاشی نظام سلطنت ،در سال پنجاه هفت ،ناشی از عمل کرد سالهای دهه های سال سی،و چهل بود .که حتی اصلاحات سال چهل ،چهار .وبعد از آن هم نتوانست مانع فروپاشی شود ، خدا یا بینشی ده فراگیر ،وایده ای ده عدالتخواه ،ودلی ده که جای دوست ،ومخالف در آن باشد ،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
سرهنگ باز نشسته ای هستم که دو میلیون صد میگیرم حقوق من نباید افزایش پیدا کند و کسی که یک و نهصد میگیرد باید حقوقش به سه ملیون و بالاتر !رسد ،این است عدالت فله ای!!
با مسئولیت بالا و این همه سال خدمت یک سال حقوق من سی میلیون است و دیگری سیصد میلیون. پاداش آخر خدمت من 60 میلیون و دیگری 600 میلیون ... پس رهبر انقلاب باید سالی یک میلیارد بگیرد.
ای شورای نگهبان قانون اساسی ای مجلس قانونگذار و ای دولت عدالت اسلامی من در قیامت از حق خانواده ام نخواهم گذشت.
شما ای سایت تابناک بحق زهرای مظلوم منتشر کنید و جلو حرامخواری قانونی را بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
برو آقاجان! قیامتی اگه باشه برای منو توست. نه اونهایی که تو این سالها تو همین دنیا برای خودشون بهشت ساختند.
یکی دیگر از جنجالی ترین مصوبات امروز مربوط به حقوق مدیران بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، سقف حقوق مدیران را تا ۲۴ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم تبصره ۱ ماده ۳۸ این لایحه را به این شرح اصلاح کردند که شورای حقوق و دستمزد می‌تواند با پیشنهاد رؤسای قوا، وزرا یا معاونان رئیس جمهور که ریاست دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارند و بالاترین مقامات دستگاه‌های اجرایی، برای مشاغل تخصصی، مدیریتی، واحدهای عملیاتی و مناطق مرزی و محروم تا ۶۰ درصد دریافت‌های موضوع این ماده علاوه بر سقف مقرر در این ماده منظور نماید.
—---------------------------------------------
اگر این بخش دوم رو در ادامه بخش اول در نظر بگیریم یعنی یک مدیر می تونه تا 14.4 میلیون تومان علاوه بر سقف تعریف شده هم حقوق متعارف بگیره. به عبارت دیگر سقف دریافتی برخی مدیران (به بهانه تخصص و یا منطقه محروم) می تونه به 38.4 میلیون تومان در ماه هم برسه! به عبارت دیگه رسماً مجلس محترم تمام جنجالهای این یک ساله در خصوص حقوقهای نجومی رو زیر سوال برده!!!
حقوق۲۴میلیونی بعلاوه ۶۰درصد در مواقع تشخیص مقایسه کنید با حقوق ۲میلیونی که اگر محقق بشود ..خواهشا دم از اسلام وعدالت نزنید که دیگه .....کجای عدالت اسلامی وعدالت علی اینگونه بود شما که میگویید علی در راس حکومت کفش وصله دار می پوشید خوب یک مدیر ...شما هم دو برابر نه سه یا چهار برابر حقوق متوسط کار مندانش حقوق بگیرد
مجلس به جای این که به فکر حداقل حقوق کارگرهای بدبخت باشه به فکر سقف حقوق نجومیه

یه عده ست واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟
چرا 24 میلیون تومن؟ مثل اینکه تعیین حقوق مدیران خیلی مهم و قابل بجثه که هر روز یه رقم اعلام میکنن فرداش دوباره یه کم زیادترش میکنن. تو این مورد با قانون کاری ندارن؟ به اینجا که رسید لابد با هم میشینن خرج و دخلشون رو حساب کتاب میکنن ببینن هر مبلغی کفاف زندگی شون رو میده تعیین کنن. راستی تو قانون باید حداکثر چند برابر حداقل حقوق باشه؟بعد الان حداقل حقوق چقدره؟ حالا فردا آقایون میشینن یا قانون جدید می نویسن یا دو تا ماده و تبصره بهش اضافه میکنن!!!!!
تصویب 3 روز مرخصی تشویقی برای مردان بخاطر بچه دار شدن خیلی مسخره است! کدام مرد خنگولی است که با این بسته تشویقی تصمیم به بچه دار شدن بگیرد؟!!
در مورد حقوق مدیران هم باید گفت عرض خود میبری و زحمت ما میداری
سقف حقوق مديران 24 ميليون تومان سقف حقوق كارگران 812 هزار تومان !!
حكومت !؟ اسلامي!؟ عدل!؟ كرامت !؟ انسانيت !؟ مسلماني !؟
........... خداوندا رحم بنما و از شدت مجازات مسببين بكاه .
سقف حقوق مدیران تا ۲۴ میلیون تومان تعیین شد
به این میگویند قانونی شدن حقوق نجومی
ایکاش نمایندگان مسولین اعم از دولت و .... فقط درک می کردندکه باز نشستگان با چه وضعی زندگی می کنند
عجب مصوبه خوبی. نجومی گرفتن قانونی شد. دوست من نمایندگان آینده نگری دارند چون بعد از نمایندگی حتما مدیر رده بالای خواهند شد.
پاسخ ها
محسن
| - |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
فراکسیون امید هم چشم بسته مصوبه های مطابق میل شان را تصویب می کنند تا گامی دیگر در جهت قانونی کردن حقوق هاای نجومی باشند
مدیر با حقوق 24 میلیونی درد ملت را خوب می فهمد!!!!!!!!!!!!
مدیرانمان از خودمان هستند !!!!!!!!!!!!
ما برای پا برهنه ها انقلاب کردیم !!!!!!!!!!!!!!
لابد کنار استخر و جکوزی پابرهنه راه می روند این مدیران!!!!!!!!!!!!
اینها نمایندگان ما هستند یا نمایندگان مدیران؟
انصافه ؟ من ۲۷ سال سابقه کاری با لیسانس باید دو سه تومن بگیرم اونوقت....
صبر مردم اندازه دارد مردم را در مقابل خود قرار ندهید انها شهید وجانباز واسیر داده اند وای به روزیکه خشمشان دامنگیرتان شود باید هر چه زودتر این مصوبه لغو شود
بنده کارمند با 5 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس دریافتیم 1500
یعنی سالی 18 میلیون گیرم میاد

بعد آقایون ماهی 24 میلیون

به به
کاش همان ۲۴ میلیون و بگیرند به همون قانع باشند
این حقوق 24 میلیون حرام خواری است
اقای مطهری چرا در مورد قانونی کردن حقوق نجومی مدیران صدات در نمیاد ها چی شد؟؟؟؟!!!..بدانید کنسرت فعلا مشکل مردم نیست بلکه غارت قانونی وفاصله طبقاتی مشکل مردمه.
چطور حقوق مدیرا توسط مجلس تصویب میشه اما حقوق کارگرا و کارمندا تو شورای چک و چونه زنی؟؟؟ که معمولا هم کارفرما برنده مطلق بوده!
حالا اگر مردم بخواهند با یک تجمع میلیونی نسبت به مصوبه مجلس برای قانونی کردن حقوق نجومی اعتراض کنند باید مجوز بگیرند خوب معلومه مجوزی داده نخواهد شد پس تابناک محترم لطفا یک نظر سنجی بکنید
یجوری از مدیران تخصصی صحبت میکنن هر کی ندونه فک میکنه مدیرامون فوق دکترای مدیریت از هاروارد دارن در تخصص!
دیگه پسر خواهره دیپلمه یا پسر خاله لیسانس تاریخ و جغرافیا که مدیر کل میشه که دیگه این حرفارو نداره!
جالبیشم اینجاست که میگن تا سقف 24 میلیون اما خب ماشالا همه همون سقف رو میگیرن...تازه حق ماموریت...حق جلسه...اضافه کاری(که خودش تا 2 برابرم اضافه میکنه حقوق رو).. انواع اقسام بن ها ...کارت های تخفیف... رو هم اضافه کنین به اون 24 میلیون!
مردم با این قانون مخالفند
لیست امید.
نمردیم و معنی امید رو فهمیدیم.
سلام علیکم
ظاهرآ" حضرات فقط و فقط به فکر خود هستند. و اگر هم میخواهند حد اقل حقوق را بیشتر اضافه کنند بخاطر اینکه حقوقشان را بر اساس چند برابر حقوق دریافت می کنند یعنی هرچه حد اقل حقوق افزایش یابد حقوق آنها نیز چند برابر افزایش پیدا میکند اما ما که فقط کمی از حداقل بیشتر میگیریم فقط 10% افزایش میکند .
چرا فقط در تصویب قوانین حضرات به فکر خود هستند؟
مجلس خسته نباشین
از یک طرف تشویق به بچه دار شدن خانم ها میشه ولی از طرف دیگر هیچ تسهیلاتی را برای خانمهای شاغل بچه دار نمیگزارن
یه زن مگر چقدر توان داره که بیش از بیست سال کار بیرون وخانه داری و بچه داری کنه
چرا نباید زنان بتونن با بیست سال بازنشسته بشن و به بچه و زندگی شان بهتر برسن
من یه زن با بیست سال سابقه کار هستم و دیگر واقعا توانش را ندارم ادامه بدهم
نمایندگان زن مجلس شما اونجا چکار میکنید چرا از ما زنان دفاع نمیشه!!!!!
چرابابازنشستگي زنان بابيست سال مخالفت كرديدواقعايك عده مشكل دارن حاضرن بابيست روزحقوق بازنشسته بشن
یکی از مهم ترین مصوبات امروز مربوط به مردان بود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند، مردانی که صاحب فرزند می‌شوند می‌توانند سه روز مرخصی تشویقی می‌گیرند.!!!!!!!! ۴ روزش کنید مشتری بشیم!!!!
توجامعه طبقاتی از این بهتر نمی سه.
با این حقوقها خشونت افسار گسیخته بر علیه مدیران زیاد خواهد شد
24 میلیون حقوق + اضافه کار + ماموریت داخل وخارج کشور + عضویت در کمیسیونهای مختلف+ پاداشها در طول سال + خانه سازمانی + خودرو + موبایل رایگان + مکانهای رایگان در مهمانسراها و هتلهای سایر استانهای گردشگر پذیر و ... جمع کنید میشود نجومی نجومی.
ایا کسی هم هست یا قانون و مرجعی که کار و عملکرد این مدیران را ارزیابی واقعی کرده و نقش و تاثیر ان در اصلاح و کارامدی و رشد چشمگیر و ..وو سازمان متبوعه را با معیارهای کمی ارزیابی نماید و اگر روند اجرای مدیریت نزولی بود محاکمه و حقوق های کهکشانی ازوی باز ستانده شود. ایا دایره شمو لیت این مدیران مشخص گردیده و به مردم اطلاع رسانی می شود؟ معنی مستضعفین برذایمان مشخص شد؟؟؟
اینو میگن قدرت نمایی قشر مدیر.....
در انتخاب نماینده و رئیس جمهور دقت کنید .
خود کرده را ....
چرا جلوي بازنشستگي خانم ها را با بيست سال گرفتيد اون زن بدبختي كه ديگه ناي كار كردن نداره چه كار كنه آخه خدا ازتون نگذره
واقعا که دارید آبروی اسلام رو میبرید با این مصوبه هاتون. آخه کجای دین اسلام گفته که یک مدیر باید 30 برابر یک آدم معمولی بخوره؟ اقلا اسم اسلام رو بردارید بعد هر چی که به نفعتون هست و دوست دارید تصویب کنید. خواهش میکنم نظرمو منعکس کنید شاید به گوش یه مسئول خداشناس واقعی برسه.
چرا بازنشستگی زنان شاغل را حذف کردید مگر این زنان فداکار ما چقدر توان دارند هم به خانواده وفرزندان برسند وهم در اداره کار کنند این چه قانونی است من خودم یه مرد هستم ومیبینم که زنان چقدر در ادارات زحمت میکشن
این قوانین که در مجلس رد یا تصویب میشه بما یک تلنگر میزنه که موقع انتخابات جو گیر نشیم
تعيين سقف حقوق مديران در كشور در شرايطي است كه مردم (حداقل در سال 95) با اتفاقات تلخ و ناگواري كه براي كشور افتاد ( حادثه پلاسكو، تصادف قطار، ريزگردهاو...)، كه همگي به خاطر سوئ مديريت مديران بود و اثر تخريبي آن بر مردم ضعيف و كارگران با حداقل حقوق بود، همچين دل خوشي از مديران ندارند. در اين شرايط آقايون براي خود حقوق 24 ميليوني را قانوني ميكنند...
3 روز مذخصی تشویقی برای بچه دار شدن!!!!
اگه میخوایین با تشویق مادی ملت رو ترغیب به بچه دار شدن بکنید ، باید یه پاداش 1 میلیارد تومنی به مردم بدید. چون هزینه های بچه از لحظه بارداری تا 18 سالگی رقم خیلی بالایی میشه. البته جدیدا به دلیل بیکاری و بی پولی شدید تو مملکت ، این هزینه ها تا 30-40 سالگی و شاید بیشتر هم به دوش والدینه. پس یه زحمت بکشید پاداش میلیاردی رو در دستور کار قرار بدید تا ببینیم چی میشه.
واقعا متاسفم برای این همه هجمه کردن با بازنشستگی بیش از موعد زنان بعدشم حذف کردن اساسا. بالاخره ما طرفدار بنیان خانواده ایم یا هر وقت کم آوردن می خوان از طریق زنان با مالی رو کم کنن لااقل دم از بنیان خانواده، زن مسلمان و.. نزنین
چرا بی خود دل مارا خوش کردید به بازنشستگی با بیست سال بعد حذف کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام چرا چراچرا دل مارا به بازنشستگی بابیست سال خوش کردید وبعدا حذف کردید به خدا قسم الان دیگه اصلا حوصله کار ندارم هیچ انگیزه ای ندارم 18سال کار کردم تمام استخوان های بدنم درد میکنه .الان دیگه روحیه کارکردن هم ازدست دادم ...
سلام چرا از حقوق زنان دفاع نمیشه قرار نبود که با ۲۰ سال سابقه ۳۰ روز حقوق بدهند که موافقت نکردین چه ضرری به شما می رسید که حذف کردین ضررش رو ما می کنیم که باید ۲۰ روز حقوق بگیریم و باز راضی بودیم چرا الکی ما رو دلخوش کردین
سلام نمايندگان خانم شماها را براي چي به مجلس فرستادند شما را به خدا اعتراض كنيد و دوباره در مجلس بازنشستگي زنان با 20 سال سابقه را مطرح و دفاع كنيد نگران نباشيد تعداد كمي از زنان (اونايي كه كسي را ندارند بچه هاشون را نگه دارند)، خواستار اين شرايط با 20 روز حقوق هستند
نمايندگان خانم مثل اينكه يادتان رفته موقع سخنراني قبل از راي گيري چه قولهايي به خانمها داديد الان چرا ساكتيد
واقعاً که مملکت گل و بلبلی داریم بابا مگه یه خانم چقدر توان داره که هم زندگی و بچه داری و همسرداری و مادری و شاغل بودن خدا وکیلی خود آقایونی که این قانون رو حذف کردن اگر بتونن یک روز مارو تحمل کنند چه فشاری به دولت میاد از هزینه های اضافی و حقوقهای چند میلیونی خودشون که اصلا هم با این مملکت داری حقشون نیست کم کنن زن ها به حقوق خودشون می رسن ما 20 سال کار کردیم و 20 سال بیمه پرداخت کردیم اگر این مصوبه به نفع خودتون هم بود تصویبش نمی کردید؟؟؟؟؟
چرا یک زن نتواند با 20 سال سابقه بازنشسته شود درحالیکه توقع دارد به او احترام ببخشند پبا درخواستش با بیست روز حقوق موافقت شود
از یه طرفی مرخصی تشویقی میدین برای بچه دار شدن ازطرف دیگر لغو میکنید بازنشستگی زودتر زنان را این بچه ها بنظر شما تواین 3 روز بزرگ میشن تمام .
تحکیم بنیان خانواده تو دستورکار کدام یک از اینها هست زنان درجامعه ما همیشه مورد بی توجهی و بی حمایتی قرار گرفتن از یه طرف میگیم تساوی حقوق ن تشابه حقوق پس قبول دارید ظرفیت وکشش و تفاوت توان جسمی بین زن ومرد وجود دارد پس چرا تفاوتی بین بازنشستگی زنان و مردان نیست ؟؟؟؟؟؟؟ قبل توجه حقوقدان و مدیران ومسولان که دم از حمایت از خانواده میزنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر