بازدید 13498
۵
پیمانه اقتصادی؛

از «سقف حقوق مستمری بگیران کمیته امداد» تا «آخرین وضعیت دریافت مالیات از خانه‌های خالی»

این پیمانه موضوعاتی همچون نمودار تغییرات شاخص بورس و فرابورس، قیمت گذاری انواع سکه، عقب نشینی دلار، یورو و درهم در اولین روز از آخرین ماه، تورم بهمن ماه به روایت مرکز آمار، افزایش چشمگیر تولید نفت در عراق، توافق با چهار شرکت بزرگ نفتی جهان، افزایش دوباره بهای گوشت گوسفندی و با ۹۰۰ هزار تومان حداقل حقوق نمی‌توان زندگی کرد را در بر دارد.
کد خبر: ۶۶۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 20 February 2017
از «سقف حقوق مستمری بگیران کمیته امداد» تا «آخرین وضعیت دریافت مالیات از خانه‌های خالی»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون نمودار تغییرات شاخص بورس و فرابورس، قیمت گذاری انواع سکه، عقب نشینی دلار، یورو و درهم در اولین روز از آخرین ماه، تورم بهمن ماه به روایت مرکز آمار، افزایش چشمگیر تولید نفت در عراق، توافق با چهار شرکت بزرگ نفتی جهان، افزایش دوباره بهای گوشت گوسفندی و با ۹۰۰ هزار تومان حداقل حقوق نمی‌توان زندگی کرد را در بر دارد.



رشد ۵۹ واحدی شاخص کل بورس

روز یکشنبه یکم اسفندماه سال 95، بازار سرمایه بر خلاف روز گذشته که کار خود را هیجانی آغاز کرد و اغلب نمادهای حاضر در بورس صورت‌های مالی امیدوارکننده ای را منتشر کردند، تغییر جهت داد و شاخص کل با احتیاط به رشد 60 واحدی اکتفا کرد. در فرابورس نیز آیفکس با افت 2.7 واحدی به عدد 850 واحدی رسید.



سکه طرح جدید اندکی گران شد

در جریان معاملات روز یکشنبه بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۵۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان، نیم سکه ۶۴۱ هزار تومان، ربع سکه ۳۴۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۱۷ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۳۵ دلار و ۶۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۱۴ هزار و ۸۳۳ تومان است.

عقب نشینی دلار، یورو و درهم در اولین روز از آخرین ماه

در پایان معاملات روز یکشنبه یکم اسفند ماه، قیمت هر دلار آمریکا با کاهش 91 ریال نسبت به روز شنبه، به طور میانگین به قیمت 37 هزار و 882 ریال در بازار آزاد ارز فروخته شد. هر یورو نیز با افت 207 ریال به رقم میانگین فروش 40 هزار و 715 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات نیز همانند دلار و یورو با کاهش قیمت همراه بود و در پایان اولین روز از آخرین ماه سال، به طور میانگین با قیمت 10 هزار و 390 ریال فروخته شد که نسبت به قیمت گذاری ابتدای هفته جاری، 26 ریال کاهش قیمت داشت.



سقف حقوق مستمری بگیران کمیته امداد

حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما گفت: در کشور گروهی هستند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند و سقف حقوق دریافتیشان از این مراکز 80 هزار تومان است. این نماینده مجلس افزود: متأسفانه در حرکت به سمتی هستیم که برخی می گویند اگر 70 میلیون تومان حقوق می گیریم حقمان است  و اگر ندهید می رویم که این اشرافی گری است. حاجی بابایی تصریح کرد: در بخش های خصوصی چنین دریافتی هایی حتی اگر چند میلیارد هم باشد اشکالی ندارد اما ما از حاکمیت حرف می زنیم و بخش های دولتی. او گفت: وقتی از اختلاف هفت برابری حقوق مدیران نسبت به حداقل حقوق کارگری صحبت کردیم تصویب نشد، 10 برابر هم رای نیاورد و در نهایت 14 برابر تصویب شد که تقریبا هم متعادل است پس حداقل حقوق را مشخص کردیم و بعد آن را 14 برابر افزایش دادیم تا میزان دریافتی مدیران دولتی تعیین شود. این نماینده مجلس افزود: این 14 برابر همه چیز را شامل می شود و مدیران دریافتی دیگری جز این نخواهند داشت و حتی همین مبلغ را باید از طریق فیش حقوقی دریافت کنند در غیر این صورت از یک تا دو سال حبس برایشان تعریف می شود. این نماینده مجلس در مورد پاداش پایان خدمت هم افزود: نسبت 30 برابری پاداش پایان خدمت به حقوق کارکنان به قوت خود برجاست. 

تعداد بازدید : 210



تورم بهمن ماه به روایت مرکز آمار

بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، تورم کل در دوازده ماهه منتهی به بهمن ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد شد؛ ضمن اینکه تورم نقطه به نقطه هم به ۷.۱ درصد رسید.

افزایش چشمگیر تولید نفت در عراق

«جبار اللعیبی» وزیر نفت عراق روز یکشنبه گفت:‌ ذخایر نفتی این کشور بالغ بر 153 میلیارد بشکه برآورد شده درحالی که براساس ارزیابی گذشته، این میزان حدود 143 میلیارد بشکه بوده است. به گزارش رویترز، عراق از سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) می خواهد که برآورد جدید را به ثبت برساند. اللعیبی افزود:‌ اکتشافات جدید در هفت میدان نفتی در مرکز و جنوب عراق، سبب شده است تا عراق 10 میلیارد بشکه افزایش ذخیره نفتی داشته باشد. اکنون تولید نفت عراق 4.75 میلیون بشکه در روز است و با توجه به سیاست 10 آذرماه 95 (30 نوامبر) اوپک، این کشور باید میزان تولید خود را 210 هزار بشکه در روز کاهش دهد، این تصمیم بین کشورهای صادرکننده نفت و تولیدکنندگان عمده مانند روسیه اتخاذ شده است. 

توافق با ۴ شرکت بزرگ نفتی جهان

معاون وزیر نفت با بیان اینکه هم اکنون هیچ گونه نشانه ای مبنی بر عقب نشینی  و کناره گیری توتال از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی دیده نمی‌شود، اظهار داشت: توتال برای آغاز ساخت تاسیسات فراساحلی فاز ۱۱ پارس جنوبی حتی پتروپارس را به عنوان شریک ایرانی خود انتخاب کرده است. علی کاردر همچنین از توافق نهایی با چهار شرکت بزرگ نفتی جهان برای توسعه چهار میدان بزرگ نفت و گاز کشور خبر داد و افزود: تاکنون با شرکت مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی، لوک اویل روسیه برای توسعه و افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی آب تیمور و منصوری، وینترشال آلمان برای توسعه ۴ میدان نفتی در غرب کشور، توتال فرانسه برای فاز ۱۱ پارس جنوبی به توافق رسیده و پیش بینی می شود به زودی قرارداد نهایی با این شرکت‌ها امضا شود.

افزایش دوباره قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی قیمت گوشت گوسفندی در هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: قیمت گوشت گوساله نیز در هفته جاری افزایش پیدا کرده است. علی اصغر ملکی در گفتگو با مهر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان ۳۹ هزارتومان و برای مغازه داران بین ۳۵ هزارو ۵۰۰ تومان تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد. وی درباره دلایل گرانی مجدد قیمت گوشت در بازار گفت: کمبود عرضه یکی از دلایل این امر است ضمن اینکه به پایان سال هم نزدیک می‌شویم و مصرف نیز بیشتر شده است.

با ۹۰۰ هزار تومان حداقل حقوق نمی‌توان زندگی کرد

عبدالرضا مصری در میزگرد تلویزیونی دستمزد 96 کارگران گفت: بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران هر سال در ماه پایانی سال پیش می‌آید و یکسری پارادوکس ها و کشمکش‌ها و دغدغه اساسی حقوق کارگران مطرح است. وی با اشاره به اینکه دغدغه جدی ما به عنوان نمایندگان مجلس هم بحث معیشت کارگری است، خاطرنشان کرد: یک کارگر باید بتواند با یک شیفت کارگری تأمین شود، اما ما با این موضوع و آن چیزی که ایده‌آل ماست فاصله داریم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه فقط بحث کارگری مطرح نیست، بلکه بحث کارفرمایی هم مهم است، تصریح کرد: قیمت تمام‌شده کالا و این ظرفیت که آیا مصرف‌کننده می‌تواند کالا را تأمین کند، نیز بسیار مدنظر است و اینکه کالای ما می‌تواند با مشابه خارجی رقابت کند؟ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه همه ما قبول داریم که با این مبلغ‌ها نمی‌شود زندگی کرد، گفت: یک کارگر با حداقل دستمزد 900 هزار تومان تا یک میلیون تومان باید سبدهای مختلف هزینه از جمله تحصیل، مسکن، درمان و آموزش و بهداشت را بپردازد، ولی پس از جلسات سه‌جانبه‌گرایی کارگری، کارفرمایی و دولت، نهایتاً به اینجا می‌رسیم که نرخ تورم به اضافه پایه حقوق قبلی سال قبل شود که باز هم تحولی ایجاد نمی‌کند. 

آخرین وضعیت دریافت مالیات از خانه‌های خالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه با رادیو گفت و گو با بیان اینکه مالیات بر واحدهای مسکونی خالی را مجلس تصویب کرده اما این قانون به دلایلی اجرایی نشده است، تصریح نمود: هدف قانون گذار و دولت این بود که کسی به عنوان کالای سرمایه ای در زمانی که نوسانات شدید قیمت در حوزه بخش مسکن وجود دارد، به دنبال ساخت مسکن نرود و لذا این قانون تدوین شد برای اینکه این موضوع عملیاتی شود. وی در ادامه گفت: اما طبق خبرهایی که داریم، چون اطلاعات جامعی در خصوص واحدهای مسکونی، شرایط منطبق با اینکه از چه زمانی پروانه ساخت شان تمام شده و با چه فاصله زمانی مشمول مالیات می شوند واطلاعات پیرامونی شبیه به این وجود ندارد اجری این قانون دچار مشکل است. پورابراهیمی به اهداف تصویب لایحه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی پرداخت و گفت: هدف این بود که رویکردی منطقی در عرضه بخش مسکن در اقتصاد کشور شکل بگیرد و این تبدیل به عرضه واقعی شود. 


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
لابد چون خود قانونگزاران ومجریان قانون با اجرای این قانون متضرر میشوند پیگیری نمیکنند
مثل خیلی از موارد دیگه که پیگیری نشد
عده اي هستند که با برقراري يارانه و يا دريافتکمک از کميته امداد حتي تمايل به کارکردن و يا کارگري هم ندارند و اينقدر تنبل شده اند که فقط با همان يارانه سر مي کنند.
اگر شهر داری ها همکاری کنند ،تاریخ پایان کا مشخص است ،که نیاز به ثبت در سامانه دارد ،که انجام نمیگیرد ، از تاریخ پایان کار ،شش ماه فرصت فروش ،وبعد از آن بصورت سالانه ،و پلکانی ،مالیات اخذ شود ،اما چون اکثر متولیان ،خود ،دارای خانه های خالی هستند ،امکان عملی شدن ،را ندارد ؟
چرا نمی شود رای داد .............. دو روز است سیستم عمل نمی کند...........................اولی و اخری کاملا درست گفتند ...چون منافع عدهای از نهادهها بانکها بساز بفروش هها اکه اکثر خودشان هستند و تعاونی های ادارات ارگانهای دولتی که هم بساز بفروش شدند نمی گذارنند این قانون تصویب شود اگر می شد انها سوراخ موش می خریدند و خانه ها را با نازل ترین قیمت به اجاره می دادند که این قدر مردم ازار روحی و روانی و جسمی نبینند
سلام بیمارپیوندی هستم فشارخون چربی وزوز گوش شدید ازکارافتاده مستاجردوفرزند یارانه مستمری رایانامه نریختن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر