بازدید 2714
۱

آمازون و مایکروسافت به جنگ ترامپ می‌روند

با اصرار ترامپ به اجرای سیاست های ضدمهاجرتی خود شرکت‌های فناوری آمریکا نیز نبرد حقوقی با وی را در دستور کار خود قرار داده اند.
کد خبر: ۶۶۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 01 February 2017
با اصرار ترامپ به اجرای سیاست های ضدمهاجرتی خود شرکت‌های فناوری آمریکا نیز نبرد حقوقی با وی را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش فارس به نقل از ورج، مایکروسافت و آمازون که نگران ممنوع شدن ورود نیروهای کار مستعد به آمریکا و تشدید مشکلات خود هستند، قصد دارند با توسل به قوه قضاییه این کشور مانع از اجرای فرمان وی به منظور ممنوع کردن ورود مهاجران به آمریکا شوند.

باب فرگوسن دادستان کل واشنگتن دادخواستی را بر ضد دستور ترامپ تهیه و ارسال کرده و از این طریق به دنبال بی اثر کردن دستور ترامپ در مورد ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به ایالات متحده است.

علاوه بر مایکروسافت و آمازون، Expedia‌ هم در این نبرد حقوقی شرکت کرده و قرار است این شرکت ها اطلاعاتی را در مورد تاثیر منفی این دستور بر فعالیت های خود به دادگاه ارائه کنند و در صورت لزوم در دادگاه شهادت دهند.

جف بزوس مدیرعامل آمازون با ارسال ایمیلی به کارمندانش از آمادگی گروه حقوقی این شرکت برای حمایت از دادستان کل واشنگتن خبر داده و افزوده که این شرکت انتخاب های حقوقی دیگری نیز خواهد داشت. Expedia هم قرار است به زودی در این مورد بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کند.

در دادخواست مذکور ممنوعیت مهاجرتی مذکور بر خلاف قانون اساسی آمریکا دانسته شده و چنین کاری عامل دوری اعضای خانواده ها، آسیب دیدن به ساکنان واشنگتن، وارد آمدن خسارات اقتصادی، ضرر رسیدن به شرکت های مستقر در واشنگتن و ... دانسته شده است.

اگر چه مدیران دهها شرکت فناوری دیگر مانند فیس بوک، تسلا و گوگل علیه ترامپ و سیاست ضدمهاجرتی وی اظهارنظر کرده اند، اما تنها سه شرکت که هر سه در واشنگتن دفاتر بزرگی دارند بر علیه وی شکایت کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
به این می گویند دموکراسی.اگر در ایران بود با بر چسپ های..........
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر