بازدید 4626

بودجه سازمان میراث در سال ۹۶ با هزینه‌های جاری سربه‌سر می‌شود

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی صورت گرفته تا بتوان بودجه سال آینده این سازمان افزایش یابد، گفت: افزایش ۱۲ درصدی بودجه با هزینه‌ها سربه‌سر می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 07 January 2017
زهرا احمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال آینده، گفت: اگر بودجه سال جاری تا پایان سال صددرصد اختصاص یابد و پروژه‌های مشخص شده به اتمام برسد، می‌توان اذعان کرد که برای سال 96 با مشکل جدی مواجه نخواهیم شد و افزایش 12 درصدی بودجه با هزینه‌ها سر به سر می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های جدید در سال 96 بر اساس بودجه پیش بینی شده دچار مشکل می شود، اظهار کرد: بودجه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با نگاه حاکمیتی تبیین شود زیرا برای حفظ میراث باید هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی و تحلیل اولیه از بودجه پیش بینی شده سال 96 انجام شده است، تصریح کرد: اگر بتوان امور محوله حوزه گردشگری را به صورت برنامه‌محور اداره کرد، می‌توان با بودجه فعلی اقدامات را انجام داد اما باید توجه کرد که علاوه بر اهمیت میزان بودجه پیش بینی شده، میزان اعتبار اختصاص داده تا پایان سال نیز مهم است.

احمدی پور با اشاره به اینکه هم اکنون افکار عمومی انتظار دارد به دلیل اهمیت توسعه زیرساخت‌های گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به هتل‌های چند ستاره کمک کند، ادامه داد: در صورتی که چنین مواردی هزینه‌بر است و در حد امکانات دولت نیست لذا سازمان میراث فرهنگی رویکرد بهره‌گیری از بخش خصوصی را در دستورکار قرار داده تا بتواند امور این عرصه را برای فعالان بخش خصوصی تسهیل کند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بودجه که نسبت به سال جاری کاهش یافته، افزود: به عنوان مثال در بخش عوارض خروج از کشور میزان مبلغ اختصاص یافته نسبت به سال جاری کاهش یافته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه رایزنی‌هایی صورت گرفته تا بتوان بودجه سال آینده این سازمان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص بودجه‌های کنونی، کم شدن شتاب و البته زمان از دست رفته در سال‌های گذشته می‌توان گفت که هماهنگی بین افق پیش بینی شده در سال 1404 با حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود ندارد اما در 3 سال گذشته روند رشد به سمت افق مناسب بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار