بازدید 5064

یونسی: اقلیت‌های مذهبی از سیاسی کاری بپرهیزند

کد خبر: ۶۵۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 31 December 2016
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور قومیت ها و اقلیت های مذهبی در دیدار با خانواده شهید ژوزف شاهینیان تاکید کرد که بهتر است اقلیت های مذهبی از سیاسی کاری و سیاسی شدن امور بپرهیزند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی یونسی عصر امروز با حضور در منزل این خانواده شهید با  تبریک به مناسبت سال جدید میلادی گفت: امیدوارم این سال، سالی امن و پر از صلح و مهربانی برای همه مردم دنیا باشد.

وی ادامه داد: انسان ها باید با دل های خود عمل کنند؛ چرا که اگر با مشت عمل کنیم فایده ای ندارد. این شهید نیز با ایمان خود به جبهه های جنگ رفت و جنگید و این بدان معنا است که کارایی فکری در همان زمان تاثیر داشته و شهدا درک درستی از زمان خود داشتند و تصمیم گرفتند تا به جبهه های جنگ بروند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور قومیت ها و اقلیت های مذهبی  خاطر نشان کرد: دل شهدا موتور محرک برای ادامه مسیر و نهایتا شهادت آن ها بود  و آن‌ها با دلشان تصمیم به این کار گرفتند.

یونسی با تاکید بر اینکه اقلیتهای مذهبی  باید از سیاسی شدن و سیاسی کاری بپرهیزند، گفت این موضوع از اهداف ملی ما ست که باید از آن دفاع کنیم، در عین حال  آن‌ها باید در جامعه حضور فعال و پررنگی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ارامنه بخش مهمی از جامعه ایران هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام  و اقلیت های مذهبی با تاکید بر اینکه ارامنه بخش غیرقابل تفکیک فرهنگ ایران هستند، تصریح کرد: این اقلیت جزو اساتیر فرهنگ ما است و همیشه جزء تاثیرگذارترین عوامل سیاسی- فرهنگی تاریخ ما بوده است.

یونسی در پایان گفت:‌ مردم عادی در جامعه نیز خیلی به ارمنی ها خوشبین هستند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند. این شهید فرزند ملت ایران است و فقط فرزند شما نیست.

گفتنی است نماینده خلیفه گری نیز که در این دیدار حضور داشت در سخنانی اظهار کرد: ارامنه پیش از این بودجه ای در ردیف بودجه وزارت کشور دریافت می کردند که متاسفانه این بودجه  حذف شده و تمام امور با بودجه های مردم نهاد تامین می‌شود و اگر بودجه ای برای ارامنه اختصاص داده شود می توانیم در زمینه حقوق بشر برای ایران کارهای بسیاری انجام دهیم چرا که اسقف های ما لابی های زیادی دارند.

در پایان این دیدار خانواده این شهید ارمنی برخی مشکلات خود را با دستیار ویژه رئیس‌جمهور در میان گذاشتند و یونسی تاکید کرد که تا حد مقدور این مشکلات را پیگیری می‌کند و تفاوتی میان آن‌ها و سایر مردم جامعه برای حل مشکلات  وجود ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی