بازدید 6187

حماسه نهم دى،کاملاً شبیه صدر اسلام و روزهاى پیروزى انقلاب است

این راهپیمایى‏ ها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولت و جریان خاصى نیست؛ مال نظام است. می توان این گونه مطلب را بیان کرد که اقدامات مردم ایران اسلامی در دفاع از ارزش های دینی و اعتقادی و مقدساتشان که تاکنون با اخلاص و در برابر فتنه انگیزی ها و اقدامات خصمانه دشمنان نظام اسلامی انجام شده، مصداق «انّ اللَّه یدافع عن الّذین امنوا» بوده است.
کد خبر: ۶۵۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 29 December 2016
به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نُه دى و بیست و دو بهمنِ 88 جزو ایام‏اللَّه - به معنى حقیقى کلمه - بود. دلها دست خداست. خداى متعال این دلها را وسط صحنه آورد، ملت ایران عظمت خودش را نشان داد. حضور عظیم و خروشان مردمى در 9 دى 88، تجلّى بارزى از هویت و ماهیت انقلاب، یعنى روح دیانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود.

به گزارش «تابناک»، تنها دو روز بعد از اتفاقاتی که در عاشورای 1388 رخ داد، جمعیتی فارغ از رنگ بندی و دسته جات سیاسی به میدان آمدند تا شکل گیری چنین حرکت هایی را در نظام اسلام ایران در نطفه خفه کنند و راه را بر هرگونه سوء استفاده، فرصت طلبان مخالف نظام اسلامی ایران ببندند.

از همین روست که نهم دى 88 را نمی توان حادثه کوچکى قلمداد کرد، بلکه می توان آن را در زمره حرکت های عظیم و ماندگار مردمى و شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهاى اول انقلاب قرار داد. بر همین اساس هم تأکید بزرگان بر این است که در سالگرد این حماسه، حرف اصلى ملت ایران، یعنى حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى تبیین شود.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «حماسه نهم دى، از این منظر کاملاً شبیه صدر اسلام و همچنین روزهاى پیروزى انقلاب است؛ در این روز، مردم بر اساس وظیفه دینى خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه‏گران، مردم ایران ضمن پایبندى به نظام جمهورى اسلامى، از عزم و اراده دینى استوار برخوردارند.»

ملت ایران در تجربه تاریخی خود یعنی انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینى(ره) توانستند با دست خالی مقابل رژیم طاغوت و حامیان غربی او بایستند. در حقیقت، هنر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی وارد کردن مردم به صحنه عمل بود و در هرجایى که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند، تمام مشکلات و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین خواهد رفت.

رهبر معظم انقلاب در همین خصوص عنوان می کنند، «یکى از چالش هاى بزرگى که پیش روى انقلاب بود، چالش هاى فتنه‏ انگیزى بود که در فتنه هاى مثل هجدهم تیر سال 78 و فتنه سال 88، با فاصله ده سال، این‏ها در تهران راه انداختند. امیدوار بودند که بتوانند با این فتنه، نظام را شکست بدهند؛ ضربه وارد کنند، اما به‏عکس شد. در فتنه هجدهم تیر، پنج روز بعد از این‏که فتنه‏ گران، فتنه خود را شروع کردند، مردم آن حرکت عظیمِ 23 تیر را نه فقط در تهران، بلکه در سایر شهرها به راه انداختند. در فتنه 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، آن قضیه عظیم نهم دى به راه افتاد. همان وقت بعضى از ناظران خارجى که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربى نوشتند و ما دیدیم که گفته بودند آنچه در نهم دى در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه امام(ره)، چنین اجتماعى، چنین شورى دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجورى است.»

بی شک ایمان قلبی و دینی مردم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، همواره باعث عبور انقلاب اسلامی از گردنه های سخت و پیچ های خطرناک تاریخی بوده و راز ماندگاری انقلاب را می توان در پایبندی به همین اصول جست و جو کرد. به واقع اتکای به خداوند متعال و ایمان قلبی و دینی، باعث استمرار حرکت انقلابی مردم و رقم خوردن صحنه هایی ماندگار مانند 9 دی ماه 88 شده است.

مردم هر جا احساس کنند دشمنی علیه انقلاب اسلامی استو نه اعتراض به یک ماجرا یا حتی انتخابات؛ نقش تاریخی خود را به خوبی ایفا می کنند و منتظر فراخوان و دعوت هم نمی مانند، چون در سال 88 تا آنجایی که این احساس پیش نیامده بود که فرصت طلبان ارزش های دینی و مقدسات را مورد هدف قرار داده اند، واکنش آنچنانی از سوی مردم بروز داده نشد و آنها منتظر پایان یافتن این حرکت به واسطه و تصور سیاسی بودنش، بودند؛ اما به محض اینکه دریافتند هدف چیز دیگری است و پای هدف قرار دادن ارزش ها و مقدسات در میان است، بلافاصله وظیفه تاریخی خود را ایفا کردند.

می توان این گونه مطلب را بیان کرد که اقدامات مردم ایران اسلامی در دفاع از ارزش های دینی و اعتقادی و مقدسات شان که تاکنون با اخلاص و در برابر فتنه انگیزی ها و اقدامات خصمانه دشمنان نظام اسلامی انجام شده است، مصداق «انّ اللَّه یدافع عن الّذین امنوا» بوده است. این را هم در 9 دی و هم در حرکت های مشابه آن می توان جست و جو کرد و یافت. البته این را دشمنان نظام اسلامى نمى‏فهمند، تا امروز هم نفهمیدند به همین دلیل است که همواره به دنبال به کارگیری روش ها و اقدامات گوناگون و متفاوتی هستند و برخی از آن ها هم هر روز حرف های پوچی را می زنند و یا جمهوری اسلامی ایران را تهدید مى‏کنند.

حرکت هایی نظیر 9 دی از بطن و متن مردم است و هیچ گونه لقب یا عنوان سیاسی را هم نمی توان به آن چسباند. برای درک بهتر این مسأله می توان به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد که تأکید کرده اند: «کمتر کشورى در دنیا وجود دارد که اعتمادى را که مردم ایران نسبت به نظام جمهورى اسلامى دارند، نسبت به نظام حکومتى خود داشته باشند. دلیل این اعتماد هم همین پدیده‏هاى روشنى است که جلوى چشم همه است. باز یک عده‏اى این‏ها را نمى‏بینند، هى دم از بى‏اعتمادى مردم مى‏زنند؛ نخیر، مردم به نظام اعتماد دارند. این راهپیمایى‏ها مربوط به نظام است؛ مربوط به هیچ دولتى، مربوط به هیچ جریان خاصى نیست؛ مال نظام است. شما ببینید مردم در این حرکت عظیم چه مى‏کنند؛ در سرماى بیست و دوى بهمن، در ماه رمضان با دهان روزه؛ چه اوقاتى که هوا سرد بود، چه حالا که هوا گرم است. این نشان‏دهنده علاقه‏مندى و دلبستگى مردم به نظام است.»

در سخنان رهبر انقلاب به روشنی پیامی آمده است که جمهوری اسلامی ایران متعلق به مردم است و لذا هرگاه مردم احساس کنند دشمن قصد ضربه زدن به این نظام را به بهانه مختلفی دارد، با هوشمندی همیشگی خود به وظایف انقلابی شان عمل خواهند کرد؛ بدون توجه به اینکه فلان یا فلان جریان سیاسی چه نظر و اعتقادی دارد، این را تاکنون و در طی 38 سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد، بارها و بارها دیده ایم.

حتی شرایط فتنه هم تاکنون نتوانسته مردم را از عمل به وظایف انقلابی شان و اعتقاد و اعتماد به نظام اسلامی باز بدارد؛ چراکه اگرچنین بود، بارها از جمله در سال 88 دشمنان تمام تلاش و امکاناتشان را به کار گرفتند تا بتوانند ضربه ای به نظام وارد کنند، اما بازهم در مقابل سیل بیکران مردم معتقد به نظام اسلامی ناکام ماندند.

رهبر معظم انقلاب درباره تلاش دشمن برای ایجاد فتنه و سوء استفاده از این فضا یادآوری کرده اند که «فتنه 88 گذشته جلوه‏اى از توطئه دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح کنند، بیاورند براى فریب‏دادن مردم، اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه‏ کردن مردم است. شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر کشور مشت محکمى به دهان فتنه‏گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت - همان طورى که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته‏اند - یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلى معنا دارد، این نشانه این است که این مردم بیدارند، هشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن کسانى که خیال مى‏کنند مى‏توانند میان نظام و میان مردم جدایى بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن کسانى که با همه وجود، نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته‏اند، در درجه اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند.»

قطعا هرچه از عمر انقلاب اسلامی بگذرد، پیشرفت ها و توانمندهای کشور افزایش خواهد یافت. این را هم اضافه کنید که در سایه این پیشرفت ها حوزه نفوذ جمهوری اسلامی هر روز در منطقه رو به فزونی می رود و این مسأله به یک دغدغه و نگرانی جدی برای دشمنان و مخالفان نظام اسلامی تبدیل شده است. علاوه بر این روی دادن حوادث و اتفاقات طرح ریزی شده از سوی دشمنان و مواجه شدن آنها با حماسه های بی‌نظیری مثل ۹دی، قدرت فکری مردم در مقابله با دشمن و دشمن شناسی را نشان می دهد نمونه‌ای از قدرت نظام است؛ لذا با افزایش این قدرت دشمنان هر روز دغدغه بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین سعی می کنند، روش های مختلفی را برای مقابله با جمهوری اسلامی در پیش بگیرند.

برای اتخاذ چنین رویکردهای احتمالی از سوی دشمنان و همچنین حفظ ارزش ها و اتفاقات مهمی نظیر حماسه های مردمی رهبر معظم انقلاب به نکته ظریف و بسیار مهمی اشاره و تأکید کرده اند که «اولاً در بزرگداشت نهم دى، جنبه‏ هاى شعارى غلبه پیدا نکند و ثانیاً به عمق شعارها که حرف اصلى ملت ایران بود، توجه شود.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی