بازدید 42517

رمزگشایی از گشاده دستی یک اپراتور تلفن همراه از جیب مردم + صوت

شاید شما هم بارها و بارها فکر کرده باشید که چگونه می توان با ارسال یک پیامک میلیاردها تومان درآمد کسب کرد! پاسخ به این را می توانید امروز از اپراتور مطبوعتان بپرسید به پیامک های ارسالی دقت کنید شاید نوشته باشد ده هزار تومان بده اگه نمی خوای باید اعلام کنی دقت کنید، چون اگر دقت نکنید با رضایت کامل هر ماه ده هزار تومان می پردازید. شاید این بار با ورود رسانه ها جمعی و اجتماعی این طرح متوقف شده باشد، ولی با توجه به حاکم بودن این روحیه همواره مواظب فیش موبایل و پیامک های ارسالی اپراتور باشید!
کد خبر: ۶۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 24 November 2016
شاید شما هم روز چهارشنبه هدیۀ دست و دلبازانه و از سر لطف همراه اول را دریافت کرده باشید و از این کرامت و گشاده دستی همراه اول به وجد آمده اید. تلفن همراه شما جیرینگ جیرینگ صدا می کند. مانند همان صدای توی فیلم ها که با آمدن بابانوئل با کوله باری از هدایا می شنویم. بابانوئل این بار برایمان هدیه ای متفاوت آورده است. چشمانمان به کیسۀ بابانوئل خیره می شود و او از کیسه هدیۀ ویژه اش را درمی آورد :... بسته اينترنت آلفا+ يک هفته 800 مگابايت با سرعت بدون مرز به صورت رايگان ...

به گزارش تابناک اقتصادی، روز چهارشنبه برای مشترکین همراه اول که تا کنون سرویس دیتای خود را فعال نکرده اند پیامی با محتوای زیر ارسال شده است:

"مشترک گرامي،
سرویس ديتا و بسته اینترنت آلفا+ يک هفته 800 مگابايت با سرعت بدون مرز بصورت رايگان براي شما فعال شد. پس از پايان اين بسته، بسته آلفا+ 30 روزه 1 گيگابايت+1 گيگابايت هديه شبانه بصورت خودکار براي شما فعال مي گردد و مبلغ 10000 تومان از اعتبار شما کسر/به صورتحساب شما اضافه خواهد شد. در صورت عدم تمایل به تمدید خودکار اين بسته،  #8*100* را شماره گيري نماييد. در صورت عدم اتصال به اينترنت و يا بروز مشکل در تنظيمات گوشي با شماره 9990 تماس گرفته و يا به سايت www.mci.ir مراجعه نماييد."

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مشترکین همراه اول، علی الخصوص آن هایی که تا کنون سیستم دیتای خود را فعال نکرده اند، افراد نا آشنا با تکنولوژی های روز یا کاربران تلفن های غیر هوشمند (مرکب) هستند، بیم آن می رود که این هدیۀ نطلبیده نه تنها منفعتی برای مشترکین به همراه نداشته باشد، بلکه ماهانه 10 هزار تومان بر صورت حساب آن ها بیافزاید. از این دسته از مشترکین هم اگر بگذریم، باز هم امکان آن هست که فردی به پیام های فرستاده شده از سوی همراه اول توجهی نکند و یا اینکه پس از استفاده از هدیه، فراموش کند که تمدید خودکار را غیر فعال نماید.

خبرگزاری ایرنا به نقل از مدیرکل ارتباطات شرکت همراه اول گفته است که این پیامک برای تعداد معدودی از مشترکان که از سرویس اینترنت خود استفاده نمی کنند ارسال شده که ارسال آن متوقف شد.

سعید عسکری همچنین گفته است: "متن دیگری جایگزین متن این پیامک می شود."او درپاسخ به چرایی ارسال چنین پیامکی گفت: "هدف ارایه بحث تشویقی برای آن دسته از مخاطبان در استفاده از اینترنت بوده است و قبول دارم که این طرح می توانست جامع‌تر باشد ... متنی که مشترک دارای حق انتخاب بیشتری باشد تنظیم و ارسال می شود که خود مشترک درباره آن تصمیم بگیرد."

در تماسی که خبرنگار تابناک اقتصادی با 9990 داشت، کارشناس مربوطه در پاسخ به این سوال که جریان این پیامک چیست گفت: "این هدیۀ همراه اول بوده ... اگر می خواهید تمدید نشود کد *100*8# را بزنید." همچنین این کارشناس در مقابل اصرار خبرنگار به غیراخلاقی بودن این کار گفت: "حق با شماست، اما این طرحی است که همراه اول برای برخی مشترکین گذاشته و ما حتماً نظر شما را منتقل می کنیم."

با اینکه به نظر می رسد همراه اول به اشتباه خود در اجرایی کردن چنین طرحی پی برده و ادامۀ آن را به تعویق انداخته است، اما هنوز این شائبه وجود دارد که هدف از این طرح نه تنها خدمت رسانی به مشترکین نبوده ، بلکه هدف اصلی درآمدزایی برای همراه اول بوده است. اشکالاتی که در بالا برای این طرح ذکر شد، جزو اولین چیزهایی ست که با خواندن این پیام به ذهن می رسد، حال پرسش این جاست که آیا طراحان و مدیران همراه اول، پیشتر به این مسئله فکر نکرده اند، و اگر فکر کرده اند چرا حتی برای یک روز این طرح را عملی ساختند؟

تعداد بازدید : 166


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۷۶
من همین امروز صبح فیش میاندوره رو پرداخت کردم . دو ساعت بعد فیش اومده 700 تومن درحالیکه تو این مدت من نه پیامکی فرستادم نه زنگی زدم . مشخص نیست به چه بهانه ای 700 تومن به حساب من نوشتند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
دقیقا منم به محض پرداخت میان دوره یکساعت بعد بدون هیچ استفاده ای از شبکه 600 تومان فیش خورده کجا اعتراض کنیم؟؟؟
هدف دزدی از مشترکین بوده و بس! مثل همیشه...
تلفن همراه با سود جویی های اپراتور ها به بلای جان و مایه ی استرس دایمی همراه تبدیل شده است . با وجودی که چندین بار با ارسال کد های مربوط به قطع تبلیغات , خواستار عدم ارسال پیامک تبلیغاتی شده ام ولی همچنان در زیر رگبار تبلیغات اعصاب و روان خود را از دست داده ایم . با این اوضاع و احوال باید به خدا پناه برد شاید این خشت های حرامی را که آن ها از جیب مردم مستأصل روی هم می گذارند یک روز با طوفان عذاب الهی به خاکستری بی ارزش تبدیل کند .
من خودم رفتم سیم کارتمو عوض کنم که اینترنت پرسرعت بگیرم، بعد به من گفتند 7 هزار تومن بده گفتم روی قبض که چیزی نمیاد گفتند نه. ولی 5 هزار تومن هم به قبض اومد. واقعا متاسفم برای این اپراتور. که چی آخه؟؟!!!!!!!
به نظر بنده این کار یک نوع کلاهبرداریست که متاسفانه قبحش آنقدر ازبین رفته که اپراتوری در این مقیاس انجامش میده و تازه این اولین بارش نیست واگر حواست نباشه حتما کلاهتو برداشته.
سلام
حدود ده هزار تومان بابت محتوای داده از من کثر شده و خودشان فعال کردند به رییس امور مشترکین مراجعه کردم ولی نتیجه نکرفتم.
من هم متاسفم براي اين اپراتورها كه در روز روشن دستشون تو جيب ملته...صدتا پيامك مياد كسي هواسش نباشه يكي را اوكي كنه هر ماه ازش كم ميشه... اين واقعا اسمشو دزدي نذاريم چي بذاريم...خدا را خوش نمياد از قشر ضعيف اينطور بكشيم بره تو جيب اپراتورها...كاش ارسال پيامك پولي غير قانوني اعلام بشه
یعنی اونها فکر نکردن کسی که گوشی خریده پول داره ده تومن رو بده. پس اگر خواست فعال کنه می تونسته. بحث پولش نیست که دست و دل بازی می کنید همراه اولی ها
جیب مردم خوشمزه است !!!
اپراتور بی شرم و بی حیایی این همراه اول.... به زور به ملت بیچاره تحریم شده
امیدواریم سریعتر در واگذاریش تحدید نظر بشه
این گرگ سالهاست که با گله آشناست
نتیجه رانت و انحصار و مدیریت دولتی چیزی جز شرکتهای ..... مخابرات و ایران خودرو و سایپا نیست
من که خیلی وقته که همراه اول رو کنار کزاشتم . هر روز یه درد سر داشت . الان از رایتل و ایرانسل استفاده می کنم . خدا همه رو ببخشه !
من يه بار غلط كردم به اول ماركت يا ماركت اول پيام دادم دو ماه هست كه روزي ٤٠٠ تومن از اعتبارم كسر ميشه و با پرروئي تمام پيام مياد كه قابل غير فعال كردن نيست !!! آخه خدا رو خوش مياد به كي بايد بگم و چطور غير فعالش كنم ؟؟؟؟
جالب اینجا بود که اون کد لغو سرویس رو که گفته وقتی زدم دیروز که لغو بشه مینوشت کد اشتباه است. برای دزدی از جیب مردم ذهن فوق العاده خلاقی دارن ولی برای بهبود سرویس ها خیر..
به نظر من کار درستی نیست، یعنی چی که یه بنده خدایی از همه جا بی خبر یهویی 10 هزار تومن به قبضش اضافه بشه!! خدارو خوش نمیاد! اون عزیزانی که اطلاعاتی در این زمینه ها ندارند همیشه بهشون ظلم میشه. به امید روزی که سفره این قبیل حقه بازی ها جمع شود. الهی
نه تنها همراه اول بلکه ایرانسل هم پیامهای تبلیغاتی با هزینه را بدون اطلاع و یا تایید قبلی مشترک ارسال و هزینه اش را کسر میکند دست در جیب مردم کردن که حتما نباید با جیب بری باشد!!
من هر رمزی رو میزدم غیر فعال نمیشد،، حتی داخل سایت همراه اول رو هم چک کردم
با بی اخلاقی مبارزه کنیم .چه اپراتورها چه راهنمایی ورانندگی
رمز چه آشغالیه
برنامه های مسابقات صدا وسیما بخصوص خندوانه هم به همین شکل بود ارسال یک پیامک 750تومان برای مشترکین اب میخورد
مطلب دیگر اینکه در اس ام اس فروش می نویسند 4 گیگابابت اینترنت فلان رقم بعد که خرید رو انجام میدی برات اس ام اس میزنن که : تبریک بسته 2 گیگابایتی اینترنت شما همراه با 2 گیگا بایت شبانه فعال شد :(
یعنی به راحتی حرفه ای ترین کلاه بردار ها کلاه برداری می کنند بعد بهت تبریک هم میگن. من هم تصمیم گرفتم بعد از 15 سال برم اپراتور سیم کارتمو عوض کنم. این کار رو هم امروز فردا انجام میدم. البته هر چی هم که شایسته یک کلاه بردار بود نثارشون کردم.
تابناک خداوکیلی این بحث را ادامه بدیدمتاسفانه بازخدارحمت کندپدر دزدهای سرگردنه قدیم را.اپراتورها رسما ازجیب مردم ضعیف چنان دزدی میکنند که چاره ای برا یشان متصورنیست خدمتی را برایت معرفی میکن سیصدازحسابت کم می شو داگر ان خدمت را نمی خواهی باید اس ام اس بزنی نمیخوام بازسیصد از حسابت کم می شود به کارشناس زنگ می زنی اعترض کنی بقدری پشت خط نگه میدارن که پیام میاد اعتبارشما برای این ارتباط کافی نمی باشد مجدادا شارژ می خری زنگ می زنی بعداز پنج شش دقیقه کارشناس جواب میده سیستم قطع میباشد مورد شمارا نمی توانیم جواب بدهیم باوربفرماییدچندین باراین بلاسربنده امده وبادوستان وفامیل صحبت کردم این مشکل را اکثرانها نیز داشته اند ومسله اینجاست که نمدونی برای گرفتن حقت به کجا بایدپناه ببری وشکایت کنی هرچند مبلغ چهل پنجاه تومن مبلغ زیادی نیست ولی به اندازه پنجاه میایون به ادم فشارمیاد که می بینه حقش را یک افریقایی مخوره ودرمملکت خودش کاری نمیتونه بکنه باورکنید تصمیم کرفتم تعدادی مال باخته جمع کنم وبه قوه قضائیه شکایت کنم البته موارد زیادی بوده که ده تومن شب شارژ کردی صبح میخواهی زنگ بزنی میگه اعتبارکافی نیست وموارد .......
من اتریشم گوشیمو روشن کردم این پیامک رو دیدم؛ همراه اول اینجام دست از سر مشترکینش بر نمیداره
تابناک پیگیری
سیم کارت همراه اول من که معرکه بود!!از بس فیشش غیر متعارف بود تصمیم گرفتم بفروشمش رفتم تسویه حساب کردم وبعد هم صفرش کردم ویک سیم کارت قاب شده گرفتم وگذاشتم برای فروش به خریداراطمینان دادم صفره ولی معلوم شددرکمتراز یکماه یازده تومن بیخودی بدهکارشدم!!نکته جالب وطنزش اینجاست که فردای همان روز به فیش هزاروششصداضافه شده بود!!کاملا قانونی!وقتی اعتراض کردیم فکرمی کنید چی جواب دادند؟؟!!
نه دیگه !!نگید نمیدونیم که به ایرانی بودنتون کسی شک نکنه!!
متاسفانه این قبیل فربیب کاری ها .........از طرف همراه اول بی سابقه نیس

اس ام اس حدیث روز را ناخواسته فعال کردم و به هر دری زدم هر کدی زدم از اینترنت از این ور اون ور غیر فغال نمیشه و روزی صد الی دویست تومان از من کم میشه.
بابا جان بنده برای غیرفعال شدن تبلیغات تا حالا دهها بارکدهای غیرفعالسازی رو وارد کردم ولی باز هم چپ و راست تبلیغات میاد.
بخدا اصلاااا اخلاقی نیست
به نظر من باید همراه اول را جمع کنند بدهند یه شرکت خارجی. لااقل اونا کلاه برداری نمی کنند
ايرانسل بدتر هرروزپيامك مياد 3000تومان شارژ ميگيري با دو تماس كوتاه تمام ميشود
رمز *100*8# رو بزنید. # باید آخر باش ها.
همراه اول بهتر هست کیفیت سرویس ها و تنوع بسته ها رو بیشتر بکنه و درضمن ترافیک شبانه زورکی به مردم نفروشه و قیمت هاشو کاهش بده .. اونوقت مردم هم استفاده میکنند .

چرا برای 2 گیگ در ماه باید 12 هزار تومان بدم !!!! اون 2 گیگ شبانه هم مال خودتون .
تابناک ممنون که پوشش دادید. دیروز من این پیامک رو دریافت کردم. و جالب اینکه کد اعلام شده جهت غیرفعالسازی برعکس نوشته شده بود . مجبور به تماس با ۹۹۹۰شدم و بعداز۵دقیقه معطلی لغوش کردم.
سوال اینجاست مادر من که یه پیرزنه از کجا بدونه باید چیکار کنه؟؟؟؟ اسم اینو چی باید گذاشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مایه خجالته
بخش بازاریابی همراه اول معرکه است !!!!!!
ممنون که بالاخر یک نفر حرف دل خیلی ها را زد اگر چه پس از امپراطوری خودرو سازان شاهد امپراطوری اپراتورهای تلفن همراه هستیم واحتمالا این درد دلها راه بجایی نمیبرد ویا آنکه بگونه ای دیگر خلق الله را سر کیسه خواهند نمود
آنقدر افرادی داریم که بی سواد یا پیر هستند ، که یه گوشی ۳۰هزار تومانی فقط برای تماس گرفتن دارن ، و اصلا متوجه چنین پیامی نمی شوند
و باید بیخود و بی جهت این پولهای عجیب و غریب را
پرداخت کنند، آخه چرا؟ !!!!!!!!!!!!!!
با همين روش از ما هم ١٠٠٠٠ تومان كم كردن حواسم نبود
با سلام و درود
بنده هم متن اعتراضی در این خصوص برای تابناک و سایر خبرگزاری ها ارسال نمودم .
الان هم دیدم که مطلبی را منتشر فرموده اید .
بسیار عالی است
اعتراض با رعایت احترام و ادب همیشه راهگشا می باشد .
سلام خبر نداريد و به تابناك هم فرستادم ولي مطرح نكرد. همراه اول اجبار كرده دارندگان خط كه زير 18 سال هستند بيايند انتقال نام بدهند . يعني خودشان ثبت نام كرده اند و حالا اشتباه خودشان را با گرفتن هزينه از مشترك دارند جبران ميكنند ! چه مرجعي رسيدگي ميكنه ؟
این یه بحران امنیتی فردا اگر یه پیام واقعی هم به مردم بدید و وباید کاری بکنن چنان از این پیاما ترسیدن که کاری نمیکنند
تابناک جان سالمندان که جای خود
من که کارم موبایله بس که همراه اول پیامک تبلیغاتی میده(علی رغم به اصطلاح غیرفعالسازی اون) متوجه پیامک نشدم و 12000 تومن ناقابل رفته رو فیشم
امیدوارم هرکسی که این کارها را انجام میده خداوند به اندازه یک ساختمان اسکناس بهش بده بعدش هم دردی بهش بده که درمان نداشته باشه
ممنونم از طرح این خبر از طرف تابناک .


بنده یک مودم ۴جی ایرانسل دارم، سیمکارت داخلش هست و استفاده میکردم

بعد از ۱مدت متوجه کسر روزانه اعتبارشدم

تا۱ هفته کارشناسان اپراتور هم نمیدانستند علت کسر اعتبار چیست، تا مشخص شد فعال کردن برنامه«بازیک» است
درخالی که از سیمکارت داخل مودم هیچ طرحی فعال نکرذه بودم!!


مجددا بعد از ۲۰ روز فعال شده بود که چون یادگرفته بودم علت چیست سریعتر لغوش کردم

این کسورات در تعداد بالا ارقام نجومی میسازد و سودی کلان!
از خدمات اینترنتی این اپراتور راضی ام ، اما این قبیل مشکلات هیچ به مصلحت نام شرکتها نیست
در صورت لزوم از طریق ایمیل میتوانم گفته هایم را ثابت کنم
به نظر من کمپین تحریم اپراتور های موبایل تنها راه مبارزه است
مرسی بابت اطلاع رسانی. عالی بود.ما هم نشرش میدیم
عمرا اگه ... دنبال این سوژه بره...
برای شماره همراه اول من هم اومد. جالبه با اون گوشی اصلا به اینترنت وصل نمیشم
رقابت و انحصار تفاوتشون همینه
رقابت و انحصار تفاوتشون همینه
این اس ام اس همراه اول برای منم اومد که با توپ پر زنگ زدم که به چه حقی بدون اجازه من جی پی ار اس من رو فعال کردین؟ که همین حرف ها رو طلب کارانه به من زدن ، پارسال بعد این که 2ماه مشکل سرعت اینترنت داشتم و کارشناسان بی خیال همراه اول حتی پیگیری نمیکرنند با وجود این که حداقل بیش از 30 بار من با 9990 تماس گرفتم و اخر هم نتیجه نگرفتم و بعد اینکه همراه اول عیدیشم از من و خیلی های دیگه گرفت ، من کلا اینترنت همراه اول رو قطع کردم !با قبض 500 هزار تومان فقط هزینه اینترنت! در صورتی که معمولا وقتی قبض شما بالای 35 هزار تومان بره کلا یک طرفه میشه ،(طبق توضیح کارشناس بی ادب همراه اول هزینه اینترنت جدا محاسبه میشه ) داستان از این قرار بود که وقتی شما بسته خودتون رو از حالت شارژ اتوماتیک خارج میکنید رو تعرفه آزاد میره اما تا اخر اتمام بسته میتونید از حجمتون استفاده کنید اما خب شب عید و این حرف ها دوستان به محض غیر فعال کردن تمدید خودکار خود بسته ای که پولش رو هم گرفته بودن رو کنسل کردند که این اتفاق برای من و تعدادی از همکاران من هم افتاد قبض هایی بالای 200 هزار تومان. جالب اینجاست که بی ادب ترین و غیر فنی ترین کارشناسان رو برای پاسخ گویی دارند که معلوم نیست اینا رو کجا گیر میارن! ، تلفن رو شما قطع میکنند ، داد میزندند ، توهین می کنند و ... که من به ساختمان اصلی در 15 خرداد مراجعه کردم که چجوری من شب خوابیدم و صبح بیدار شدم 500 هزار توامان قبض دارم؟ و اینکه کارشناس شما به حقی به من توهین میکنه؟ بماند کلی دلیل برای ماست مالی این موضوع آوردن و جالب اینجاست با صحبتی که با حراست خود کارکنان همراه اول داشتم اونا هم از اینترنت غیر همراه اول استفاده میکنند ... خلاصه بحث موضوع کاری با سیم کارت های همراه اول هست وگرنه من هرگز سراغ اولین اوپراتور تلفن همراه نمی رفتم که بخاطر استفاده از خدمات بی کیفیت این شبکه حتما باید یک وکیل داشته باشی که سرکیسه نشی
همراه اول هنوز تو خواب یه تاز بودن های دهه هفتاد و اوایل هشتاد هست
دراین اپراتوربرای انواع واقسام کلاهبرداری مجوزداده می شود.برای من 2نصف شب تبلیغ فال فعال شده وبابت 4پیامک ارسال درروزمبلغ کلانی راکسرکرده اندلغوآن هم ازراهی که خودشان پیامک کرده اندممکن نشد.هرجه اصرارمی کنم من فعال نکرده ام میگویندحتما دستت به گوشی خورده وناخواسته فعال شده درحالی که گوشیم قدیمیه وتافشارندهم عمل نمی کندتازه اون هم نصف شب!
باور بفرمایید بنده به هیچ عنوان هیچ اعتمادی به همراه اول ندارم. خط خودم هم همراه اوله دایمی هست. ولی هر وقت یک پیام طرح میاد استرس میگیرم که الان میخوان یه
طوری سر مشترکین رو کلاه بذارن. کاش مسوولین همراه اول به این حس بی اعتمادی توجه کنند. این متن رو از سر صدق نوشتم و ایمان دارم خداوند به اعمال و نیات ما آگاه است.
رایتل بگیرید، پیامک تبلیغاتی و از این جور بازیها نداره، طرح هاش هم خوبه
برای من هم از ایرانسل پیامک اومد که "تبریک میگیم، شما 5میلیون و سیصد و 12 هزار و ... نفری هستید که آهنگ پیشواز ... رو فعال کردید"، هرکار میکردم لغو هم نمیشد، جهنم از 300 تومنی که از بیش از 5 میلیون نفر گرفتند به زور، آبرو و اعتبارمون زیر سوال میره، هرکس تماس گرفت اون روز با اون آهنگ مسخره مواجه شد.
آقای وزیر محترم شما اصلا خبر دارید؟؟؟ شما که نفر بالای همه مسولین مخابرات و اپراتورها هستید.حکایت مدیران سایپا وایران خودرو هست که خودشون BMW سوار میشن و از تولیدات ساخت خودشون استفاده نمیکنن ببینن مشتری چی میکشه
همراه اول یه ... به تمام معنی هست. من 183000 تومان پول دوره ششم را دادم ولی یک روز بعد 13000 هزارتومان در قبض من دوباره شارژ شد.
همچنین در قبض دوره ششم من فقط 8000 تومان حرف زدم در حالی که 34000 تومان تعرفه ای که بعنوان پیامک تبلیغاتی برای من شارژ شده بود و وقتی که اعتراض کردم کفتند خودت فعال کردی در صورتی که من روحم هم خبر نداشت
لطفا اين نظر بنده را چاپ كنيد تا مسولان مخابرات و تلفن همراه و خوانندگان محترم توجه نمايند كه مدت زماني است كه ارسال صورتحساب افراد به بهانه كاهش مصرف كاغذ و تحت عنوان شعار دهن پركن قطع درخت براي تهيه كاغذ و محيط زيست براي افراد ارسال نميكنند و عده زيادي را فريب داده اند تا با ارسال پيامكي صورتحساب بصورت پستي و فيزك صورتحساب حذف كنند. اما براي حذف اين اقدام كه هزينه چاپ كاغذ و هزينه ارسال پست كه صرفه جوئي بسياري براي مخابرات دارد يا بعبارتي منجر به افزايش درآمد مخابرات ميگردد هيچگونه امتيازي براي مصرف كنندگان قائل نشده اندو مخابرات هيچگونه پاداشي بابت كاهش هزينه مخابرات به مردم نميدهد و بهاي مصرف نيز همانند قبل ميباشد و در اين رابطه هم امكان درج و پاسخ دادن به پيامكهاي تلفن همراه نيست كه چنين نظراتي را از سوي مردم به آنها داده شود و پيامها يك طرفه است و براي ارائه نظرات خود بايد مدت زمان زيادي صرف كني كه هزينه چند برابري براي مصرف كننده دارد. جا اين نظر به معرض ديدهمگان گذاشته شود تا مردم و مسولان قضاوت نمايند
دیروز هزار تومن شارژ خریدم انقدر پیامک تبلیغاتی فرستاد الان صفر شده
با سلام .
شاعر میفرمایند!!!
خرج اگر از کیسه میهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود

بنده پیشنهاد مینمایم !!! زین پس بجای کلمه همراه اول بفرمائید شیاد اکبر!!!!!
واقعا" که آخه ...تو روز روشن
بابا شماها که مشکلتون با کلاسه! اکثرا مربوط به اینترنت، پیامک تبلیغاتی و 3G و 4G و ... میشه :)
همین سیمکارت همراه اول من سال 91 به یه دردی مبتلا شده بود که هیشکی باورش نمیشد. برای دوستم الان پیام میفرستادم، به جای اینکه این پیام رو بهش تحویل بده، پیام دوماه قبل یا چهل روز قبل رو (دوباره) تحویلش میداد!! یا با یکی دیگه اس ام اسی قرار ملاقات گذاشتم برای روز بعد، بعدا متوجه شدم بهش جوک تحویل داده:| کلا چندماه فیلم شده بود.
نکته جالبش این بود که به این مسئله ایمان آوردم که پیامها (وشاید تماسهای صوتی) از سیستم مخابرات پاک نمیشه. مگر نه دلیلی نداشت پیام یکی دوماه قبل رو دوباره بفرسته
من کلا سیم کارت دائمی همراه اولم را گذاشتم کنار و ایرانسل خریدم
به نظر من تنها راه تحریم کردن اپراتور های متخلف هست
سلام. ممنون که کد درست رو تو سایت درج کرده بودید.
معدن طلاست این اپراتور شدن در ایران.
مثل کارخانه فولاد و کارخانه های دیگه نیست که بسیار پر خرج و پر استحلاک باشد . اپراتوری تلفن همراه خرجش یه آنتن bts است فقط. بعد دهها میلیون مشترک که پول سرازیر میشه تو جیب اپراتور. یادمان نرفته که همراه اول تنها اپراتور کشور بود و طرف باید خونه یا ماشین رو می فروخت تا بتونه یه خط همراه اول بخره 800 هزار تومن بود قیمت سیم کارت سال های دهه 70 . بعد امکاناتش چی بود زنگ و پیامک بود. خدا پدر ایرانسل رو بیامرزد وقتی اومد انحصار از دست همراه اول خارج شد مجبور شد قیمت سیم کارت بکشه پایین اینترنت و طرح های دیگه بیاره.
معلوم نیست این همه در آمد همراه اول خرج چه چیزی میشه؟ با این همه در آمد الان باید نسل اینترنت 5G رو داشتیم
تابناک,لطفاازمقامات ذیربط پیگیری کن تااجحافی که به مشترکان شده برگردد.مطمئنم کسانیکه پولهای کلان ازاین رهگذرپارومیکنندکارکنان عالیرتبه مخابرات هستندکه ازرانت اطلاعاتی برخوردارندواینگونه شرکتهارابنام افرادخانواده شان ثبت می کنندتاردگم کنند.
با سلام . نمونه دیگری از حرام خواری این اپراتور نیز براتون میگم تا در جریان باشید. حدود چند ماه پیش پدرم فوت کردن و بنده به علت ماهیت شغلم مجبور شدم وسط مراسم عزاداری پدرم برم ماموریت با توجه به اینکه نگران حال مادرم بودم و بایستی برا چاپ اعلامیه ترحیم و سایر مراسمات هماهنگی میکردم مجبور شدم از اینترنت همراه اول استفاده کنم ودر این راستا اقدام به خرید بسته 10000 تومانی کردم و باور کنید فقط برا چند دقیقه از استفاده کردم و بعدا نیز به جهت اوضاع نابسامان روحی که داشتم اصلا حواسم نبود که بعدش غیر فعال بکنم ( در واقع چون دفعه اولم بود اصلا اطلاعات چندانی دراین ارتباط نداشتم ) خلاصه چند روز گذشت و بعد چند روز پیامی از همراه اول اومد که به جهت اینکه بنده مثلا بیش از این متحمل هزینه نشوم اینترنت بنده که حدود چند روز هم بود با تعرفه عادی و زیاد حساب میشد قطع کردن ( دستشون درد نکنه ) حالا بعد از اینکه قبض اومد دیدم 10000 تومان هزینه بسته شده و 80000 هزار تومان هزینه اینترنت عادی شده .
حال این سوال پیش میاد که وقتی شاژ 5 هزار تومانی و 5500 میگیری و 4500 هم اعتبار داره و موقعی که شارژ 0 میشه و حتی وسط مکالمه هم معلوم نیست بیابونی و جنگل و کجا یه دفعه قطع میشه و امکان پایان مکالمه هم نداری ( در سیم کارتهای اعتباری امکان اخذ وجوه مازاد مکالمه برا اپراتور مهیا نیست ) پس چرا بسته اینترنتی که خریداری میشه بلافاصله پس از اتمام 10000 تومان قطع نمیشه و اگه بنده خدایی بیخبر از همه جا موضوع رو نمیدونه ( مثل من ) باید متحمل هزینه چند برابری ان هم بعد 3 الی 4 روز بشه(البتع دلیل این کار هم تا حدودی معلومه که چرا بعد 3 یا 4 روز قطع میکنن بالاخره و ادامه پیدا نمیکنه چون اگه هزینه بیشتر از استانه درد و تحمل بشه و نشه که پرداخت بشه برا مخابرات و اپراتور دردسر میشه و صداش در میاد ) تازه ارزش افزوده هم داره یعنی اگه در مورد پیشنهادهای اپراتور همراه اول وکیل نداشته باشی فاتحه ات خونده است. تابناک عزیز لطفا چاپ کن و حس اینکه سیستم شما هم همدست این نوع ترفندها نیست رو از بین ببر . متشکرم
تابی جان رو در وایسی رو کنار بذار هر چی راجع به این نامردی پست گذاشتن رو نشون بده ....خواهش میکنم آخه این آخر نامردیه ...این جوری از مردم پول گرفتن درست نیست . منم فردا حق خودم میدونم که این مسئله رو مثل اقایون با دیگران برای خودم حل کنم اونوقت سنگ روی سنگ بند نمیشه هرچند که الان این اتفاق بطور خزنده داره میفته ...!
همراه اول
هیچکس راه فرار ندارد
پول زور بده!
من به عنوان یک ایرانی از تمام خدمات همراه اول رضایت دارم و این اعتراض ها را کار اجانب میدانم . ما خیلی خوبیم و هیچ شرکتی به خوبی ما نیست . همراه اول همیشه همراه شما!!!!!!!
با سلام
بالاخره اعتراض های مردم و رسانه ها جواب داد و الان پیامکی از همراه اول دریافت کردم مبنی بر اینکه بسته به صورت خودکار تمدید نخواهد شد و بسته به اعلام مشتری دارد .

با تشکر از سایت تابناک برای پیگیری و زدن خبر
حالا با این تفاسیر چیکار کنیم پیامک و پاک کنیم جواب بدیم ؟
ممنون تابناک. این جور طرحها واقعا از مردم بی اطلاع و نا وارد به تنظیمات اینترنت سو استفاده می کنند.
فکر کنم این همراه اول همراه اخرمان نیز هست اینترنت گران و پیامکهای تبلیغاتی و هزینه پیش اهنگ و هزار راه و روش برای تیغیدن مشترکان مستضعف در سر دارد
سلام
گوشی کاملأ معمولی دارم بنابراین نمیتونم از اپلیکیشنهای من در آوردی همراه اول استفاده کنم.با این وجود بدون اینکه خودم خبر داشته باشم سرویسی به نام خدمات مبتنی بر محتوا یا به قول خودشون سکو رو برام حدود بیش از دو ماه فعال کردن که روحم هم خبر نداشت و روزی 600 تومن هم کم میکردن تا اینکه چند روز پیش یه پیغام دادن که شما چنین سرویسی داری و میتونی لغوش کنی!؟آقا درسته تو چنین وضعیت بد اقتصادی مردم رو اینجوری سر کیسه کنن.

تابناک لطفأ پیگیر درد مردم باشید,ممنون
اینها بسته رزرو گذاشتن برای همین که اگه یادت رفت بهت تحمیل کنن.من امروز که 8 شهریور 98 هست 19000 تومن گوشیمو شارژ کردم یک 10000 تومن یک 5000 تومن و 2 تا 2000 تومن.اصلا تمرکز نداشتم دارم چه کار میکنم فقط میخواستم طبق روال همیشه بسته تشویقیه #21*1000*رو بخرم که از 9500 با 1GB رو که شده بود GB 6 رو به خرم 16000 بدون مالیاتش.اما چشمتون روز بد نبینه چون بسته رزرو رو که مال اینهاستو غیر فعال نکرده بودم به هوای یه فکر باطل که شاید اگه غیر فعال کنم با نرخ آزاد بام محسابه میکنن اگه شارژم تموم شه بسته رزرو عادیو با قیمت 15300 تومن برای 2GB ازم کسر کردن.بدون اینکه تا بفهمم چه خبره تا کجا سرم کلاه رفت.این بسته رزرو برای آدمایی درست کردن که حواسشون پرت میشه و یادشون میره غیر فعال کنن.وازین حواسپرتی و عدم آگاهی تو چند لحظه چه سو استفاده ایی میکنن.هرچند که اینا توجیح میکنن ما براتون پیامک کردیم فلان کردیم بمان کردیم.هرچند که تمام سعیمونم کنیم باز جیبمونو میزنن ولی حداقل تو بعضی مواقع دقتمونو باید بیشتر کنیم که بیشتر جیبمونو نزنن.والا به بسته رزرو این مزخرفات تو هیچ طرح و جایی نیازی نیست.من که فکر نمیکنم تو اروپا و امریکا همچین چیزی باشه.فقط اینجا همچین طرح هایی میذارن برای سرکیسه کردن امثال منو شما ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر