بازدید 14309
پیمانه اقتصادی

دفاع وزیرنفت از خارجی‌ها»/ پرواز «تهران، استانبول، دوبی، نجف؛ ۵ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان »

این پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون رشد شاخص بورس، روند ادامه دار افزایش قیمت دلار و سکه، افزایش قیمت گوشت گوساله، ایرلاین‌هایی که در شهریور ماه تاخیرهای بیشتری داشتند، یک گام نزدیک‌تر تا واردات آب و عربستان 266.000.000.000 دلار از پروژه هایش را لغو کرد را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 09 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون رشد شاخص بورس، روند ادامه دار افزایش قیمت دلار و سکه، افزایش قیمت گوشت گوساله، کدام ایرلاین‌ها در شهریور ماه تاخیرهای بیشتری داشتند؟، یک گام نزدیک‌تر تا واردات آب و عربستان 266.000.000.000 دلار از پروژه هایش را لغو کرد را در بر دارد.


رشد شاخص بورس سه شنبه

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه  95.08.18 شاخص بازار اول با 300.40 واحد افزایش به رقم 56491.70 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول، با کاهش 238.58 واحدی به رقم 171156.50 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 84.41 واحد افزایش  به رقم 28202.70واحد رسيد. شاخص کل بورس در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 239.14واحدی به رقم 79871.40 واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش  4.40 واحد به رقم 839.50 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2191 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 856 میلیارد ریال رسید.



دفاع تمام عیار وزیرنفت از خارجی ها

وزیر نفت در مراسم امضای موافقتنامه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال و CNCP چین گفت: از توتال متشکرم که دوباره وارد بخش نفت ایران شد و باید بگویم توتال همیشه در بخش نفت ایران پیشتاز بوده و در شرایط سختی کار کرده است.وی اضافه کرد: از حضور شرکت CNPC هم در این قرار داد خوشحالم و باید تأکید کنم ما هیچ‌وقت چین و شرکت‌های نفتی چین به عنوان شرکا و همکاران راهبردی خود فراموش نخواهیم کرد. زنگنه اظهار داشت: می‌گویند چرا پروژه‌ها را به ایرانی‌ها نمی‌دهید، اما باید بگویم ما به تکنولوژی نیاز داریم که بخشی از آن تکنولوژی مدیریت است که طرح را نه ظرف 12 سال بلکه ظرف 4 سال به بهره‌برداری برساند و بعلاوه تکنولوژی مدیریت مخزن را نیاز داریم و اضافه بر همه اینها به پول نیاز داریم.

روند صعودی قیمت دلار برای چهارمین روز پیاپی

در پایان معاملات روز سه شنبه هجدهم آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 109 ریالی به قیمت 36 هزار و 357 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو در بازار آزاد با کاهش قیمت همراه بود و با 40 هزار و 279 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 85 ریال ارزان تر بود و هر درهم امارات با افزایش 10 ریال به رقم 9 هزار و 923 ریال به فروش رسید.



سکه طرح جدید ۲۱۰۰ تومان گران شد

قیمت انواع سکه در بازار آزاد روز سه‌شنبه تهران با افزایش مواجه بود، به نحوی که هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با ۲۱۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان، تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان، نیم سکه با هزار تومان افزایش به ۵۶۲ هزار تومان و ربع سکه و سکه یک گرمی نیز با ثبات قیمت به ترتیب به ۲۹۶ هزار تومان و ۱۸۷ هزار تومان رسید. به نقل از مهر، هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۹ دلار و ۹۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۳ هزار و ۳۳ تومان است.

افزایش ۶ هزار تومانی قیمت گوشت گوساله

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوساله، افزایش بین ۵ تا ۶ هزار تومانی گوشت گوساله را تأیید کرده و گفت: این افزایش براساس نرخ تورم امری طبیعی است. به گزارش فارس، طی چند ماه اخیر قیمت انواع گوشت از جمله گوشت گوساله روند افزایش به خود گرفته است تا حدی که قیمت گوشت گوساله از کیلویی 28 هزار تومان اکنون به 34 هزار تومان آن هم در مراکز عرضه انواع گوشت رسیده است. 

بازار طلا در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا

رویترز اعلام کرد: بازار طلا  در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا است و هر اونس با اندکی افزایش به 1284.22 دلار رسید. جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ‌اس بی سی گفت: «عکس‌العمل اولیه طلا به برنده شدن کلینتون احتمالا منفی است چراکه هرچیزی که بر ریسک‌ها بیفزاید، می‌تواند قیمت طلا را کاهش دهد.» وی افزود: «طلا می‌تواند تا 1250 یا 1220 دلار به ازای هر اونس کاهش یابد. ما می‌توانیم که انتظار افزایش تقاضای فیزیکی و کمرنگ شدن فروش ریسکی را داشته باشیم.»

قیمت نفت افزایش یافت

در آستانه انتخابات آمریکا و در حالی که احتمال پیروزی هیلاری کلینتون بیش از دونالد ترامپ است، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه امروز با 42 سنت افزایش به 46 دلار و 57 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 28 سنت افزایش داشت و به 45 دلار و 17 سنت رسید.

کدام ایرلاین‌ها در شهریور ماه تاخیرهای بیشتری داشتند؟

در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز، می‌توانید عملکرد خطوط هوایی در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد طی شهریور ماه را مشاهده کنید.

از «دفاع تمام عیار وزیرنفت از خارجی‌ها» تا «تهران، استانبول، دوبی، نجف؛ ۵ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان ناقابل»

یک گام نزدیک‌تر تا واردات آب!

وجود بحران آب در کشور موجب شده تا ایده واردات آب در ذهن مسئولان متبلور شود و به گفته سرپرست مرکز پشتیبانی از صنایع آب، برق و توسعه صادرات در کمیته فنی موضوع واردات آب در حال بررسی ویژه است. به گزارش ایسنا، همایون حائری روز سه‌شنبه در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که موضوع واردات آب میان وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه مورد بررسی است، اظهار کرد: بحث‌های کارشناسی متفاوتی در خصوص این مساله انجام شده که اگر به نتیجه برسد این فکر عملیاتی خواهد شد.

عربستان 266.000.000.000 دلار از پروژه هایش را لغو کرد

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی راجع به فسح قرارداد اجرای پروژه هایی به ارزش 266،6 میلیارد دلار خبر داد. این تصمیم در نشست شورای اقتصاد و توسعه عربستان با ریاست شاهزاده محمد بن سلمان اتخاذ شده است. روز 29 دسامبر 2015 دولت عربستان سعودی تصمیم گرفت قیمت برق، سوخت، آب و چند کالای مصرفی را بالا ببرد. ریاض پیشتر اعلام کرده بود که برنامه «چشم انداز 2030» برای بازسازی اقتصاد کشور، وابستگی عربستان را از نفت کمتر کرده و منابع درآمدی را تغییر می دهد. عربستان در حال حاضر نزدیک به 100 میلیارد دلار کسری بودجه دارد.

تهران – استانبول – دوبی – نجف؛ ۵ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان

با وجود آنکه تمام دستگاه‌های مرتبط با سفرهای اربعین از هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی‌های ابتدایی خود را برای مدیریت این سفرها انجام داده‌اند و تمام تلاش‌ها برای کاهش قابل توجه نقش بازارهای سیاه صورت گرفته، اما همچنان به نظر می‌رسد این بازارها نفوذ خود را حفظ کرده‌اند. به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین برنامه‌ای ارائه کرده که براساس آن مسافران ایرانی ابتدا از تهران به مقصد استانبول حرکت می‌کنند و سپس از استانبول به دوبی می‌روند و سرانجام از دوبی به سمت نجف خواهند رفت. قیمت بلیت این برنامه پروازی عجیب پنج میلیون و ۴۴۴ هزار تومان تعیین شده است، موضوعی که نشان می‌دهد شرکت‌های هواپیمایی خارجی دست بازی در بازار ایران پیدا کرده‌اند. به این ترتیب ایرلاین‌هایی مانند قطر ایرویز، امارات و ترکیش ایرلاین از تهران مسافران را سوار می‌کنند و سپس نجف را به عنوان مقصد دوم و یا حتی سوم در نظر می‌گیرند، موضوعی که باعث می‌شود قیمت بلیت سفر در این ایام به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی