بازدید 12344
پیمانه اقتصادی

از «جذاب‌ترین بازار از دید مردم برای سرمایه‌گذاری» تا «نگهداری طلای سرخ ایرانی در پنچرگیری و حسرت بازار جهانی»

این پیمانه موضوعاتی همچون: رشد شاخص بورس، افزایش قیمت دلار، یورو و درهم، تحلیل طهماسب مظاهری از احتمال دلار 4000 هزار تومانی، کاهش قیمت برای سکه، بازار مسکن مهرماه با یک اینفوگرافیک، محصولی که نعمت زاده صادراتش را ممنوع کرد، بیکاری تابستان به ۱۲.۷ درصد رسید، روایت تصویری از تقاضای بخشش بدحسابان و افزایش ۵۲ درصدی صادرات ایران به چین را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 08 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس و تحلیل بازار سرمایه، بازار داخلی و جهانی طلا، بازار آزاد ارز و سکه، معاملات جهانی نفت خام و ... تا خبرها و اتفاقات داخلی و خارجی جذاب و با اهمیت در حوزه اقتصاد گردآوری می‌شود.

به گزارش «تابناک اقتصادی» در این پیمانه، موضوعاتی اقتصادی همچون رشد شاخص بورس همراه با تحلیل بازار سرمایه، افزایش قیمت دلار، یورو و درهم، تحلیل طهماسب مظاهری از احتمال دلار 4000 هزار تومانی، کاهش قیمت برای سکه، بازار مسکن مهرماه با یک اینفوگرافیک، محصولی که نعمت زاده صادراتش را ممنوع کرد، بیکاری تابستان به ۱۲.۷ درصد رسید، روایت تصویری از تقاضای بخشش بدحسابان و افزایش ۵۲ درصدی صادرات ایران به چین و دیگر موضوعات مهم حوزه اقتصاد، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.



افزایش ۴۹۴ پله‌ای شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه 17 آبان ماه 95 با افزایش 494 واحدی به رقم 79 هزار و 632 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 121 واحدی به عدد 15 هزار و 851 واحد دست یافت. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 442 واحدی به عدد 88 هزار و 809 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 519 واحدی به رقم 56 هزار و 191 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 90 واحد افزایش روی عدد 171 هزار و 395 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به رقم 835 واحد رسید.

تحلیلی از بازار سرمایه دوشنبه

بازار سهام روز دوشنبه با افزایش خو‌ش‌بینی‌ها نسبت به وضعیت بازارهای جهانی و در عین حال نیم‌نگاهی به وضعیت انتخابات آمریکا در روز آینده شاهد تحرک خریداران سهام و افزایش نسبی حجم معاملات بود هرچند که سایه معاملات کد به کد بر تالار شیشه‌ای سنگینی می‌کرد، اما وضعیت معاملات در گروه فلزات اساسی و معدنی در کنار گروه خودرویی‌ها حاکی از افزایش امیدواری‌ها نسبت به پدیدار شدن روزهای خوب برای بازار بود. به گزارش فارس، بازاری که تصور می‌کند هیجانی چند روزه را باید پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا در تالار شیشه‌ای شاهد 
باشد.

افزایش قیمت دلار، یورو و درهم در بازار آزاد

در پایان معاملات روز دوشنبه هفدهم آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 7 ریال به قیمت 36 هزار و 248 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو نیز با افزایش 342 ریال به رقم 40 هزار و 364 ریال رسید و هر درهم امارات با 9 هزار و 916 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 6 ریال افزایش داشت.


دلار 4000 تومانی در راه است؟

طهماسب مظاهری در برنامه پایش گفت: من اگر در دولت نقشی داشتم با پایین آوردن دستوری نرخ ارز مخالفت می‌کردم، چون اقتصاد ما در زمان آقای احمدی‌نژاد نرخ ۳۷۰۰ تومانی را تجربه کرده بود. این کاهش دستوری یک کاهش تصنعی بود که باعث شد میلیاردها دلار از ذخایر کشور را هزینه بکنیم. اقتصاد کار خود را می‌کند و به‌فرمان سیاست نیست. این اقتصاددان گفت: این توضیح را بدهم که علت اینکه تورم حدود ۸ الی ۹ درصد هست این است که سهم مسکن در سبد کالاهایی که تورم را حساب می‌کنند سهم نسبتاً بالایی است که حدود ۲۵ درصد است هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد. مسکن تورم کمی داشته و همین باعث شده که تورم کل حدود هشت الی نه درصد شود. اگر شاخص تورم بانک مرکزی را نگاه کنید هزینه بهداشت و درمان و مواد غذایی تورمی به‌طور نسبی حدود ۱۴ درصد دارد. وی در پایان افزود: بنابراین با توجه به اینکه پایین بودن هزینه مسکن یک فنر جمع شده است و روزی جهش پیدا خواهد کرد و به نرخ خودش خواهد رسید، عوامل تورم‌زا راداریم و نقدینگی که قرار بود در سال ۹۵ مدیریت شود در انتهای سال با توجه به هزینه‌های دولت به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید که نقدینگی سنگینی است، پیش‌بینی می‌شود اگر دولت نرخ راز را دستوری پایین نگه ندارد نرخ ارز سال آینده بیش از ۴ هزار تومان خواهد شد.

کاهش ۳ تا ۸ هزار تومانی نرخ انواع سکه

در بازار آزاد (دوشنبه) تهران، قیمت انواع سکه با افت محسوس مواجه بود، به نحوی که قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۸۲۰۰ تومانی به یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان، طرح قدیم با کاهش ۸ هزار تومانی به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان، نیم‌سکه با کاهش ۳ هزار تومانی به ۵۶۲ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۴ هزار تومانی به ۲۹۶ هزار تومان رسید. به نقل از مهر، در این میان قیمت سکه یک گرمی اما، با یکهزار تومان افزایش به ۱۸۷ هزار تومان رسید.

قیمت طلا 16.4 دلار کاهش یافت

در بازارهای جهانی قیمت طلا با 16.4 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1287 دلار و 60 سنت در هر اونس معامله شد. در سایر گروه فلزات گرانبها نیز به غیر از پالادیوم که رشد 3 دلاری داشت فلزاتی مانند نقره و پلاتینوم کاهش‌هایی به ترتیب 20 سنت و 4 دلار را تجربه کردند، فلز رادیوم نسبت به روز گذشته تغییراتی نداشت. به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا نوشت افزایش ارزش دلار و همچنین ارزش سهام بورس باعث شد سرمایه‌گذاران روی طلا کمتر سرمایه‌گذاری کنند. کاهش تقاضا، کاهش قیمت طلا را رقم زد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 71 سنت، معادل 1.56 درصد افزایش به 46 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 73 سنت، معادل 1.66 دلار افزایش داشت و به 44 دلار و 80 سنت رسید. بارکیندو در کنفرانسی در ابوظبی اظهار داشت: «ما به عنوان اوپک همچنان به توافق الجزایر متعهد هستیم. هر 14 عضو اوپک متعهد به اجرای این توافق هستند.» به رغم این اظهارات، بسیاری از تحلیلگران تردید دارند که اوپک و دیگر تولید کنندگان خارج از این سازمان از جمله روسیه بتوانند روی یک طرح کاهش تولید هماهنگ به توافق برسند.

تصویر بازار مسکن در مهر ماه امسال به روایت یک اینفوگرافیک

در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز می‌توانید تصویر بازار مسکن در مهر ماه امسال را مشاهده کنید.

از «جذاب‌ترین بازار از دید مردم برای سرمایه‌گذاری» تا «نگهداری طلای سرخ ایرانی در پنچرگیری و حسرت بازار جهانی»

محصولی که نعمت زاده صادراتش را ممنوع کرد

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: متاسفانه صادرکنندگان ترجیح می‌دهند سنگ را به صورت خام به بازارهای صادراتی عرضه کنند ، اکیدا دستور دادم تا با موضوع خام‌فروشی در سنگ‌ها برخورد شود و ممنوعیت جدی در حوزه صادرات سنگ اعمال شود.

بورس و مسکن جذاب‌ترین بازار از دید مردم برای سرمایه‌گذاری

برنامه پایش در سؤال نظرسنجی خود از مردم پرسید کدام بازار تا سال آینده بازدهی بیشتری خواهد داشت؟ که در پایان بیش از ۳۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بازار بورس و بیش از ۲۸ درصد از مردم بازار مسکن را به‌عنوان بهترین و سودآورترین بازارها طی یک سال آینده برای سرمایه‌گذاری معرفی کردند. بازار ارز، سکه و طلا در رده سوم و بانک‌ها در رتبه آخر نظر مردم قرار گرفتند.

از «جذاب‌ترین بازار از دید مردم برای سرمایه‌گذاری» تا «نگهداری طلای سرخ ایرانی در پنچرگیری و حسرت بازار جهانی»

بیکاری تابستان به ۱۲.۷ درصد رسید

بر اساس اعلام مرکز آمار،نرخ بیکاری تابستان به ۱۲.۷ درصد رسید. روند تغییرات حکایت از آن دارد که این شاخص نسبت به تابستان گذشته ۱.۸ درصد و نسبت به بهار ۱۳۹۵ معادل ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

یک روایت تصویری از تقاضای بخشش بدحسابان

نمایندگان مجلس برای تسریع بخشودگی جرایم وام‌های تا 100 میلیون تومان نامه نوشتند. در این اینفوگرافیک اقتصادنیوز می‌توانید روایتی تصویری از این تقاضای بخشش را ملاحظه کنید.

از «جذاب‌ترین بازار از دید مردم برای سرمایه‌گذاری» تا «نگهداری طلای سرخ ایرانی در پنچرگیری و حسرت بازار جهانی»

افزایش ۵۲ درصدی صادرات ایران به چین

به نقل از گمرک ایران، از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ حجم صادرات غیرنفتی ایران به چین ۱۸ میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار بود که این میزان از سال ۱۳۹۲ تا هفت ماهه نخست امسال به ۲۸ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار افزایش یافته و در مجموع به میزان ۵۲ درصد رشد داشته است.

پرداخت حقوق کارگران در قطر به تازگی الکترونیکی شد

در حالی که سال هاست که پرونده پرداخت دستی و نقدی حقوق کارگران در جهان بسته شده و انتقال الکترونیکی جای روش های سنتی را گرفته است دولت قطر به تازگی و طی ماه های گذشته، پرداخت حقوق کارگران به صورت نقدی و دستی را ممنوع کرده است. وزارت کار قطر اعلام کرد با معرفی نظام الکترونیکی پرداخت حقوق، کار دولت این کشور برای مجازات کارفرمایانی که به اندازه کافی حقوق پرداخت نکرده و یا حقوق کارگران را به موقع پرداخت نکرده اند آسانتر شده است. به نقل از رویترز بر اساس اعلام وزارت کار قطر، در حال حاضر حقوق 85 درصد از 2.1 میلیون کارگر حاضر در قطر از طریق نقل و انتقال الکترونیکی صورت می گیرد.

نگهداری زعفران گران‌ترین ادویه جهان در پنچرگیری

در حالی که ایران مهد تولید زعفران جهان است، اما برخی افراد دلال این ادویه گران قیمت جهانی را به صورت غیر بهداشتی و غیر اصولی نگهداری می‌کنند. نبود صنعت بسته‌بندی و فرآوری زعفران و شرایط غیر بهداشتی و پیدا شدن «مو» در داخل زعفران، باعث افت قیمت صادراتی و حتی بازگرداندن محموله زعفران صادراتی می‌شود. به گزارش فارس، اکنون که فصل برداشت زعفران در استان خراسان جنوبی است، برخی دلالان در حال خرید زعفران و نگهداری در شرایط غیر بهداشتی هستند، به گونه‌ای که در ادامه تصویری از جمع آوری زعفران در تربت حیدریه، مشاهده می‌شود، زعفران را روی کیسه پلاستیکی کثیف و در مغازه پنچرگیری نگهداری کرده و افرادی با کفش در روی کیسه مشاهده می‌شوند.

از «جذاب‌ترین بازار از دید مردم برای سرمایه‌گذاری» تا «نگهداری طلای سرخ ایرانی در پنچرگیری و حسرت بازار جهانی»



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار