بازدید 17958
۵
پیمانه اقتصادی

از «خبر بد برای مالکان خانه‌های خالی» تا «خبری که بانک مرکزی تکذیب کرد»

این پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون عقب گرد شاخص کل بورس و تحلیل، گران شدن سکه و دلار، رشد جهانی طلا، آزاد شدن قیمت پژو ۲۰۷، توقف تولید ۳ سواری، افزایش خرید ملک کلنگی، خداحافظی با کامیون­‌های فرسوده، ایرباس‌ را آخر زمستان می‌شمارند! را در بر دارد.
کد خبر: ۶۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹ 06 November 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی» پیمانه اقتصادی، موضوعاتی همچون عقب گرد شاخص کل بورس و تحلیل، گران شدن سکه و دلار، رشد جهانی طلا، آزاد شدن قیمت پژو ۲۰۷، توقف تولید ۳ سواری، افزایش خرید ملک کلنگی، خداحافظی با کامیون­‌های فرسوده، ایرباس‌ را آخر زمستان می‌شمارند! را در بر دارد.


عقب‌گرد ۴۱۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه 15 آبان ماه 95 با کاهش 417 واحدی به رقم 79 هزار   253 واحد رسید. شاخص کل هموزن اما با افزایش 22 واحدی عدد 15 هزار و 765 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 405 واحدی به رقم 88 هزار و 254 واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 312 واحدی به رقم 55 هزار و 736 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 797 واحد کاهش عدد 171 هزار و 648 واحد را تجربه کرد. به گزارش فارس همچنین شاخص کل فرابورس(آیفکس) با کاهش 4 واحدی روی رقم 838 واحد ایستاد.



تحلیل بازار سرمایه شنبه

طی معاملات روز شنبه نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، اسناد خزانه اسلامی مرحله چهارم، لیزینگ صنعت و معدن، مواد ویژه لیا، بانک پارسیان، کابل البرز، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه کارآفرین، اوراق مشارکت میدکو، سرامیکای صنعتی اردکان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، حق تقدم خرید سهام بیمه اتکای ایرانیان و پتروشیمی گلستان بازگشایی شدند.

سکه طرح قدیم ۵ هزار تومان گران شد

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با ۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید، سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز با ۴۰۰ تومان کاهش به نرخ یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه دو هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به ترتیب به قیمت ۵۶۴ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت هر سکه یک گرمی نیز ۱۸۶ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۵ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۳ هزار و ۹۷۹ تومان است.

رشد جهانی طلا

اعلامیه FBI در روز جمعه باعث شد تا فاصله میان کلینتون و ترامپ به کمترین حد خود برسد، موضوعی که بازارهای مالی را در خصوص پیروزی کلینتون نگران کرده است. همین موضوع باعث شده تا طلا به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود برسد و در این هفته بیش از 2 درصد رشد داشته باشد. سیتی‌بانک در یادداشتی اعلام کرد: «طلا در هفته گذشته نوسانات رو به رشدی داشته است، این در حالی است که تقاضای دارایی امن بودن این فلز پس از فشرده شدن رقابت انتخاباتی افزایش یافته است. در حالی که انتخابات، قیمت طلا را در کوتاه مدت افزایش داده است ما انتظار داریم که طلا تا روز انتخابات همچنان پرحجم معامله شود.»

بازار ارز شنبه با دلار 3616 تومانی به پایان رسید

در پایان معاملات روز شنبه پانزدهم آبان ماه، قیمت هر دلار آمریکا با افزایش 54 ریال به قیمت 36 هزار و 160 ریال فروخته شد. همچنین هر یورو با کاهش 9 ریال، 39 هزار و 861 ریال قیمت گذاری شد و هر درهم امارات با 9 هزار و 884 ریال به فروش رسید که نسبت به قیمت روز پنج شنبه گذشته، 22 ریال ارزان تر شده بود.


قیمت پژو ۲۰۷ آزاد شد

رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورای رقابت در جلسه اخیر خود به بررسی قیمت گذاری پژو 207 پرداخت، اظهارداشت: در این جلسه مقرر شد پژو 207 مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نباشد. وی با بیان اینکه در حال حاضر این خودرو رقبای متعددی همچون دنا، رنو ساندرو،دانگ فنگ و برلیانس در سطح بازار دارد، افزود: برهمین اساس قیمت این خودرو همان قیمت اعلامی شرکت، حدود 41 میلیون تومان است. رئیس شورای رقابت تصریح کرد: شورای رقابت در مورد سایر خودروها هم نظارت لازم را بر عملکرد شرکت‌های خودروساز در فروش محصولات خود در چارچوب دستور العمل قیمت گذاری خودرو دارد.

تولید ۳ سواری متوقف شد

تولید ام‌وی‌ام ۱۱۰ چهار سیلندر شرکت خودروسازی مدیران با افت صد درصدی همراه بوده و از ۶۵ دستگاه در مهر ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید خودروی سابرینا شرکت سازه‌های خودرو دیار نیز صد درصد کاهش یافته و از ۲۱ دستگاه در مهر ماه ۱۳۹۴ به صفر کاهش یافت. به گزارش ایسنا، همچنین در این مدت تولید خودروی گریت‌وال M۴ به عنوان دیگر محصول شرکت سازه‌های خودرو دیار نیز با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۱۱ دستگاه در مهر ماه سال گذشته به صفر رسید.

خرید ملک کلنگی افزایش یافت

رصد آمار معاملات واحدهای کلنگی در مهرماه سالجاری و مقایسه آن نسبت به مشابه سال گذشته نشان از افزایش خرید و فروش این املاک دارد. حجم معاملات کلنگی در سال ۹۴، ۶.۹ درصد از کل معاملات بوده درحالی که این رقم درسال ۹۵ به ۷.۹ درصد رسیده است.

خبر بد برای مالکان خانه‌های خالی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با رونمایی از "سامانه شناسایی خانه های خالی" در سال ۱۳۹۶ این خانه ها مشمول مالیات می شوند. به گزارش ایسنا حامد مظاهریان اظهار کرد: روند ایجاد سامانه شناسایی خانه های خالی به خوبی در حال بررسی است و هفته قبل در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد. مظاهریان در پاسخ به این سوال که با توجه به رکود مسکن، این بخش ظرفیت فشار مالیاتی را دارد یا خیر، گفت: بحث تخصصی مناقشه آمیزی در مورد مالیات بر خانه های خالی و میزانی که قانون تعیین کرده جریان دارد اما به هر حال این موضوع مصوبه مجلس است و باید اجرا شود.

خداحافظی با کامیون­‌های فرسوده

به نقل از دبیرخانه دائمی CNG، به‌­زودی ۶۵ هزاردستگاه کامیون و کشنده نو جایگزین کامیون­‌های بالای ۱۰ تن فرسوده با کارکرد بالای ۲۵ سال می‌شوند. بنابر این گزارش چهار شرکت سازنده خودروهای دیزلی ایرانی برای انجام این طرح اعلام آمادگی کرده‌­اند.

ایرباس‌ را آخر زمستان می‌شمارند!

هرچند مذاکرات در حال نهایی شدن هستند، اما برای آنکه کار به اجرا برسد همچنان زمان بیشتری نیاز خواهد بود. از این‌رو شاید وعده رسیدن هواپیماها به ایران در پاییز سال جاری اجرا شدنی نباشد، موضوعی که قائم مقام آخوندی آن را مطرح کرده و گفته با توجه به شرایطی که در مذاکرات حاکم است احتمالا نخستین هواپیماهای ایران تا پایان سال جاری یعنی ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی تحویل خواهند شد. به نقل از ایسنا، آخرین سدها بر سر راه ورود هواپیماهای جدید به ایران یکی پس از دیگری کنار می‌رود و به نظر می‌رسد دیگر حتی لابی‌های بزرگ صهیونیستی نیز توان مقابله با بازار جهانی صنعت هواپیمایی برای معامله با ایران را ندارند.

خبری که بانک مرکزی تکذیب کرد

بانک مرکزی اعلام کرد: خبر«خودداری بانک ها از افتتاح حساب و صدور کارت عابر بانک برای مشتریان بدهکار» که در برخی رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده است، صحت ندارد.روابط عمومی بانک مرکزی تاکید کرد که هیچ ممنوعیتی در ارایه خدمات بانکی در زمینه افتتاح حساب سپرده و صدور کارت عابر بانک برای افراد دارای بدهی غیرجاری و چک برگشتی رفع سوءاثر نشده وجود ندارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
برای مالکان خانه های خالی باید جوری مالیات ببندند که برای ضرر نکردن مجبور باشند خانه های خالی خود را به قیمت مناسب اجاره دهند.
پاسخ ها
خطاب به مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
شما فکر کردی این مالیات ها برای ارزان شدن مسکن هست؟!!
مهم مالیات ساخت و ساز هست که همین الان دارن میگیرن معادل 10% ارزش منطقه ای ملک!...........اگر هم سازنده نتونه بفروشه علاوه بر اون باید مالیات خانه خالی هم بده!!!!
بعد میگن چرا خونه ارزون نمیشه! این مالیات ها تاثیری در رونق بخش مسکن داشته؟؟؟؟؟
واقعا بانك مركزى شاهكار ميكند يعنى برويد كلاه بردارى كنيد ما كارى بهتون نداريم
زمانی که جنگ شدگفتنداین خاک وطن شماست ومتعلق به همه هستش وهمه باید ازش دفاع کنند که حرف درستی هم بوداما الان بعدازجنگ مستضعفین سهمی ازاین خاک وطن ندارند وبایدیک نوع بردگی مدرن که بدست ثروتمندان ورانت خواران بانکی ایجادشده بکنندوبخش اعظم دسترنج خودرا بعنوان اجاره به این اربابان بدهنددرحالیکه مجلس اگربه قانون اساسی عمل کندواجازه تملک بیشترازیک مسکن ویا زمین مسکونی را به کسی ندهد هرگز مسکن وزمین بدست عده ای احتکار و یا برای سوءاستفاده به مردم ضعیف ساخته واجاره داده نمیشودودرنتیجه زمین و وام های ساخت به دست متقاضی ونیازمند واقعی میرسد وبسیاری ازمشکلات کشورمخصوصا ازدواج وفقربرطرف میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار