بازدید 28172

تغییر قریب الوقوع در پلیس راهور تهران بزرگ

در کنار مسائل پیش آمده در مسیر اجرای طرح کاهش، از آغاز دوران حضور حسینی در راهور تهران بزرگ، برخی دیگر از تصمیمات این نهاد نیز حاشیه هایی به همراه داشت. از جمله تصمیم پلیس راهور تهران برای غیرقانونی اعلام کردن حضور پارکبان ها در معابر که حاشیه هایی به دنبال داشت و به نوعی برای مردم سرگردانی آفرید.
کد خبر: ۶۳۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 03 November 2016
پس از کش و قوس‌های فراوان در برخی مسائل ترافیکی پایتخت و برخی حاشیه هایی که به دنبال داشت، قرار بر این شده که رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تغییر کرده و فردی نام آشنا جانشین وی شود.

به گزارش «تابناک»، هرچند اجرای طرح کاهش یا همان LEZ پس از مدتی تعلیق، از ابتدای آبان ماه در تهران اجرایی شده و بر اساس آن، خودروهای فاقد معاینه فنی توسط سامانه دوربین‌های این طرح شناسایی شده و برایشان جریمه 50 هزار تومانی به ثبت می‌رسد؛ اما هنوز مشخص نیست چه زمانی این طرح به صورت تمام و کمال به اجرا درخواهد آمد.

یکی از اشکالاتی که مانع از اجرای کامل این طرح شد، اختلافی بود که میان طراحان LEZ و پلیس راهور تهران بروز کرد و موجب شد، طرح طبقه بندی خودروها بر اساس میزان آلایندگی و مجاز کردن تردد دسته های مشخص شده در قسمت های مختلف شهر، به حداقلی‌ترین شکل ممکن به اجرا درآمده و تنها به دسته بندی خودروهای دارای معاینه فنی و فاقد این برگه تقلیل بیابد.

به این صورت که خودروهای فاقد معاینه فنی در مبادی ورود به طرح زوج و فرد توسط دوربین های ویژه شناسایی شده و جریمه شوند؛ آن هم در شرایطی که مشخص نشده چه زمانی قرار است میزان آلایندگی هرخودرو مشخص کننده محدوده دسترسی آن خودرو به مناطق مختلف شهر باشد و طرح کاهش به شکل کامل اجرایی شود.

این در حالی است که علاوه بر این ابهام، مسئولان پلیس راهور مواردی مانند تعیین نشدن وضعیت آلودگی ناوگان حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت ها در این طرح را هم محل اشکال می‌دانند و بر این باورند طرح کاهش باید در این زمینه نیز تغییراتی به خود دیده و بازآفرینی شود.

اشکالاتی که برخی ریشه در اختلافات پیش آمده میان پلیس راهور و مسئولان شهرداری داشته و اخبار رسیده، حکایت از تغییراتی اثرگذار در آن دارد؛ به این صورت که قرار است رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تغییر کرده و زمینه برای حضور چهره ای نام آشنا در این سمت فراهم شود.

یک منبع آگاه در این باره می‌گوید: سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس فعلی راهور ناجا در تهران بزرگ در روزهای آینده تغییر خواهد کرد و به جای ایشان، سردار محمدرضا مهماندار که پیشتر رئیس پلیس راه کشور بوده، عهده دار این مسئولیت خواهد شد.

تغییری که البته مشخص نیست، دلیل آن چیست، اما بی شک در سرنوشت طرح هایی مانند LEZ موثر خواهد بود، به ویژه آنکه می‌دانیم از مدت ها پیش اختلافاتی در این زمینه وجود داشته و هنوز نیز رفع نشده است؛ اختلافاتی که البته تنها محدود به این طرح هم نبوده.

در کنار مسائل پیش آمده در مسیر اجرای طرح کاهش، از ابتدای دوران حضور حسینی در راهور تهران بزرگ، برخی دیگر از تصمیمات این نهاد نیز حاشیه هایی به همراه داشت. از جمله تصمیم پلیس راهور تهران برای غیرقانونی اعلام کردن حضور پارکبان ها در معابر یا حتی به کار گیری پارکومتر؛ تصمیم هایی که حاشیه هایی به دنبال داشت و به نوعی برای مردم سرگردانی آفرید.

به این اختلافات، طرح هایی مانند برچیدن تابلوهای زمان سنج چراغ های راهنمایی و رانندگی و امثال آن را هم می‌توان افزود که برای بسیاری از شهروندان محل ابهام بود و توجیهشان به سادگی مقدور نبود. هرچند برخی تصمیمات پلیس راهور مانند احیای خطوط عابر پیاده نیز با استقبال شهروندان مواجه و بسیار مثبت ارزیابی شد.

یادآوری این مسائل کافی است تا نتیجه بگیریم شاید تغییرِ پیش رو، مجالی برای تصحیح برخی اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ باشد، به ویژه آنکه می‌بینیم فرد جایگزین حسینی، سردار مهماندار معرفی شده که در سطح بالای فرماندهی پلیس راهور حضور داشته و شناخته شده است. اتفاقی که هرچند می‌تواند گره از برخی مسائل و اختلافات بگشاید، ممکن است به تصمیماتی جدید در پلیس راهور تهران بزرگ و شدت گرفتن برخی اختلافاتِ بروز کرده شود.

گفتنی ا‌ست، حسینی در هجدهم فروردین سال 93، همزمان با تغییر جمعی از فرماندهان انتظامی تهران، در حالی جایگزین سردار رحیمی شده بود که درجه سرهنگی داشت و در بهمن ماه آن سال به درجه سرداری ارتقا یافت.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
بهترین کار نصب چراغ راهنمای شاسی دار در محل عابرپیاده میباشد که متاسفانه تا امروز کمتر توجه به آن شده است .
هرفست فودی برای خود چند تا پلاستیک گذاشته وبرای مشتریانش ولو دور میدان (بطور نمونه میدان نبوت) در کرج جای پارک درست کرده .نیروی انتظامی ظاهرا بااین امر موافقه ولی پلیس راهبرتابلو حامل با جرثقیل نصب کرده.
البته بسیاری از جاها تابلو نصب می کنند ولی رانندگان به علت نظارت کم مرنکب خلف می شوندکه به نوعی ترویج واشاعه بی توجهی به مقررات است.
پیشنهاد می شودتابلوهاکارشناسی شده نصب وبرای نظارت براحترام به مقررات نظارت ها بیشترشود.
افسران راهنمايي بايد اموزش ببينند هنوز باز كردن گره ترافيكي رو بلد نيستند فقط جريمه و حواسشان به جريمه هست حتي بلد نيستند خودرو خود را كجا پارك كنند كه همان خودرو عامل ترافيك ميشه
دقت فرماييد
والا ما در هر ترافیکی که در شهر رخ میده ردی از پلیس می بینیم
اینها که ذکر کردید جای خود.اما مشکل اساسی پلیس ترافیک ما مدیریت غیر علمی است.رانندگی ایرانی ها 50 سال عقبگرد داشته موتورسواران هم در بی قانونی مطلق میتازند و پلیس فقط جریمه زوج و فرد و طرح ترافیک بلد است.تعارف را کنار بگذارید همه اینها را از پلیس بیرون کنید.مدیریت علمی و منطبق بر استانداردهای جهانی لازم داریم
پاركبانها واقعا بايد جمع بشند جزء دردسر هيچي ندارند
پارکبان نه قاطع الطریق واژه مناسب تری
تمام مشکلات که سوءمدیریت کلان وغیر کلان پیش می آورد یک راه حل ساده دم دستی دارد و آن هم جیب مردم است هم مشکل حل می شود هم برای بعضی در آمدها ی نجومی حاصل میشه، پارکبان،طرح ترافیک،تراکم فروشی،ثبت خودرو در دفتر خانه ها ورا هور ،حمل خود ر با جرثقیل ،و.......
فکر می کنم جمع آوری پارکبانان با آن وضعیت دریافت پول از مردم درست بود
به شما این متن غیر کارشناسی نیومده
لطفا در مورد انتصابات نظامی دخالت نکنید
موضوع پارکبانها و دریافت پول بابت پارک خودرو در کنار خیابانها که اصولا" غیر قانونی بوده و هست و ربطی به فرماندهی پلیس راهور و تعویض اوندارد چرا که طبق قوانین مختلف و جاری مملکت معابرعمومی در شهرها جزئی از اموال عمومی بوده و هیچ ارگان و نهادی نمیتواند بابت استفاده از آن از مردم پول دریافت نماید.لطفا"قانون آ.د.م را مطالعه بفرمائید.(البته بحث نصب پارکومترها در بعضی از محل های خاص متفاوت بوده و قانونی است ولی دارای محدودیت است.)
البته ایجاد وعملکرد فعلی پارکبان ها ازبدو امرصددرصد درامد زایی بوده و باهمین نقطه نظر عمل میشود . خیابان وکوچه های کم عرض که پاسخگوی امد وشد دووسیله نقلیه نیست باترسیم خطوط مورب بخش اعظمی رااشغال و متاسفانه پارکبانان بی مبالات ضمن جایگیری خطوط مکان های پارک با دریافت وجه قابل توجهی ازرانندگان به انان اجازه میدهند بصور دوبل درطرف خیابان بدون صدور قبض پارک نمایند. شایان ذ کر بعضی از عزیزان راهور این هنجارشکنی ترافیکی را عینا ملاحظه و بابی تفاوتی ازکنار این بی نظمی عبور میکنند. فلذا میتواان اثار مخرب وزیان بار اقدامات غیراصولی شهرداری وراهور را درراستای تسری بی انضباطی و فراهم شدن زمینه تخلف پارکنان مشاهده کرد. پیشنهاد میکنم به خیابان شهرارااطراف بیمارستان محمد رسول الله را گوشه چشمی داشته باشید. درشهرستانها هم بعضا بمراتب بدترازتهران عمل میکنند . نمونه بارزاین نابسامانی خیابان شهید بهشتی قبل از سه راه رجایی شهر محدود فروشگاه ملاصدرا و سازمان اتکا شهرستان کرج
لطفا فرمانده جدید ابتکار تنگ کردن معابر توسط بشکه و با تشخیص گروهبانهای نا اشنا به ترافیک را جمع کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
به نکته خوبی اشاره کردید، با کلی هزینه بزرگراه می سازند بعد پلیس میاد برای ساعتهای متوالی اون معبر رو تنگ میکنه، خوب از اول بگید نسازند که پول بیت المال هم حروم نشه. بعد هم یک لاین رو که تنگ می کنند باید مدت طولانی تو ترافیک معطل بشی که سمت دیگه بصورت روان تردد کنه البته اگه نسبت زمانی رعایت بشه مشکای نیست، مشکل اینجاست که به دلیلی عدم تخصص ، یک سمت تا 45 دقیقه هم ترافیک دره ولی سمت دیگه بسیار کمتر
خواهشا این پارکبان های مزاحم رو از سطح شهر جمع کنید. اینا هیچ کار مثبتی نمی کنند و فقط پول زور از مردم بیشتر از مقدار تعیین شده میگیرند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی