بازدید 6639

دستگیری مرد هزار چهره در کرمان

کد خبر: ۶۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 30 October 2016
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد و گفت: این فرد با جعل عناوین قضایی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احکام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی اقدام به کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضایی می‌کرده است.

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری در تشریح این خبر اظهار کرد: این کلاهبردار سابقه دار، فعالیت های مجرمانه خود را از سال 1393 در استان اصفهان آغاز کرده و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان های فارس، بندرعباس، یزد، کرمان و مجددا در بندرعباس تکرار کرده است.

وی در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم، اظهار کرد: به دنبال وصول گزارشاتی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مبنی بر چندین فقره کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضایی، اقدامات مستمر و شبانه‌روزی حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، پلیس آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فرد آغاز شد.

سالاری با اشاره به اینکه با راهنمایی شکات و مالباختگان عکسی از وی تهیه و سپس هویت وی مشخص شد، افزود: معلوم گردید وی ساکن استان اصفهان بوده که نیابت قضایی جهت دستگیری وی صادر شد، سپس مشخص گردید وی از آنجا به استان دیگری نقل مکان کرده و از آن استان نیز به استان سومی منتقل شده که نهایتا مجددا در استان کرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفت. پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت، برای دستگیری این متهم اقدام شد. این فرد کلاهبردار، 13 مهرماه سال جاری پس از ارسال نیابت قضایی از استان کرمان، در استان هرمزگان پس از انجام چندین مورد کلاهبرداری در یک روز و در حین مذاکره با طعمه جدید خود دستگیر شد.

این مقام قضایی ادامه داد: این فرد با جعل عناوین قضایی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضایی برخی از افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده های آنها، مبالغی را از این افراد کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت های مجرمانه خود را تکرار می کرده است.

دادستان کرمان در ادامه با اشاره به 12 فقره سابقه کیفری این متهم، گفت: این فرد سوابقی از جمله کلاهبرداری، سرقت، سرقت به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در کارنامه خود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم کارت متعلق به مالباختگان نیز کشف شده است، افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام شده، حساب های بانکی متهم مسدود و متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: هرگونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشکلات پرونده های قضایی صحت ندارد و این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره بر اساس قانون به پرونده ها و موارد مطروحه رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می کند؛ از این رو شایسته است که افراد به کلاهبرداران و افرادی که در صدد سوءاستفاده هستند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اطلاع دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار