بازدید 17133
پدر داغ دیده مینابی در گفت و گو با «تابناک»؛

اگر انتقالشان می دادند، همسر و فرزندم زنده می ماندند!

اوایل مهرماه سال جاری، زن 35 ساله ای به نام مرضیه برای انجام عمل سزارین به بیمارستان شهرستان میناب مراجعه کرد و پس از چند ساعت، خبر مرگ خودش و نوزادش به اطلاع همراهان رسید؛ رویدادی که همسر مرحومه مدعی است، به دلیل قصور تیم پزشکی اتفاق افتاد. «تابناک» جزئیات این مرگ مادر را از مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پرسید.
کد خبر: ۶۳۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 29 October 2016
اوایل مهرماه سال جاری، زن 35 ساله ای به نام مرضیه برای انجام عمل سزارین به بیمارستان شهرستان میناب مراجعه کرد و پس از چند ساعت، خبر مرگ خودش و نوزادش به اطلاع همراهان رسید؛ رویدادی که همسر مرحومه مدعی است، به دلیل قصور تیم پزشکی اتفاق افتاد. «تابناک» جزئیات این مرگ مادر را از مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان پرسید.

به گزارش «تابناک»، چند هفته ای است، مرگ یک مادر هرمزگانی که در هنگام عمل سزارین زندگی خود و نوزادش به پایان رسید، افکار عمومی مردم استان هرمزگان را جریحه دار کرده است، به ویژه که همسر مرحومه، دلیل درگذشت همسر و فرزندش را قصور تیم پزشکی می داند و مدعی است، اشتباهات پی در پی تیم پزشکی، در نهایت همسر 35 ساله اش را در حالی که هیچ گونه سابقه بیماری قلبی نداشت، با ذکر دلیل بیماری قلبی به خانه ابدی فرستاد.

توضیح اینکه بر اساس گفته های «م.ی» همسر مادر فوت شده، این خانم ده روز قبل از تاریخ وضع حمل به دلیل بیماری سیکل سل در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان میناب بستری و سه روز بعد، پس از انجام اقدامات درمانی بدون هیچ مشکلی ترخیص شد. در ادامه و بنا به دستور تیم پزشکی در سوم مهرماه برای بستری و انجام عمل سزارین مجدد به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شد.

سرانجام این مادر و نوزاد در آستانه تولدش، این بود که به رغم همه اقدامات درمانی کادر پزشکی بیمارستان شرستان میناب فوت کنند؛ مادر و نوزادی که گفته می شود پیش از عمل سزارین مشکلی آنها را تهدید نمی کرد و خانواده منتظر به سلامت سپری شدن فرایند وضع حمل بودند.

«م.ی» همسر مرحومه درباره جزئیات این رویداد به «تابناک» گفت: ساعت9صبح سوم مهرماه درکمال صحت و سلامت جهت انجام سزارین به بیمارستان مراجعه کردم. ساعت 4 بعدازظهر همان روز، یکباره حال همسرم خراب شد و مسئولان بیمارستان گفتند برای اعزام به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس آماده شوید.

ساعت 8شب تصمیم پزشک معالج که تقریباً زیر سی سال داشت، عوض شد و به رغم اصرار من برای اعزام به بیمارستان بندرعباس، تأکید کرد، عمل سزارین در همین بیمارستان انجام خواهد شد. ساعت 9شب همسرم را به اتاق عمل بردند و20 دقیقه بعد نوزاد را از اتاق عمل خارج کردند و ده دقیقه بعد از آن خبر فوت هسمرم را با ذکر دلیل بیماری شدید قلبی برایم آوردند.

هسمر بیمار فوت شده اضافه کرد: طبق سوابق پزشکی موجود، همسرم هیچ گونه بیماری قلبی نداشت. به نظرم دارو یا اقدام درمانی ناصحیح دلیل مرگ همسر و فرزند سالم من شد. پزشکان علت فوت همسرم را بیماری قلبی عنوان می کنند که به فرض محال اگر صحیح باشد، آنها چرا برای حفظ سلامت فرزندم کاری نکردند؟

این شهروند مینابی در مورد پیگیری هایی که تا کنون انجام داده و پاسخ هایی که شنیده نیز گفت: در گزارش هایی که تیم پزشکی به دستگاه های نظارتی و مسئولان مافوق داده اند، آمده: بیمار قبل از انجام عمل سزارین به دلیل ایست قلبی فوت کرد. این ادعا دروغ و در حالی است که همسرم تا لحظه ورود به اتاق عمل به هوش بود و با من صحبت می کرد. پزشک معالج نیز پس از انجام عمل سزارین به من گفت، حال مریض خراب است، دعا کن!

گفته های این شهروند هرمزگانی در مورد نحوه فوت همسر و نوزادش نشان دیگر بر وجود ابهام در پرونده های پزشکی و روند درمان بیماران است. جدا از صحت و سقم اظهارات این همسر داغ دیده و اینکه چقدر ناکارآمدی کادر پزشکی بیمارستان دلیلی بر این رخداد بوده، آنچه مهم است اینکه چرا روند درمان بیماران به قدری رازآلود و فارغ از هرگونه شفافیت است که در فرجام کار نمی توان قاطعانه در مورد علت مرگ صحبت کرد و گمانه هایی مبنی بر وجود اشتباه یا کم کاری مطرح می شود؟

دکتر فاطمه نوروزیان، رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی هرمزگان در این رابطه به «تابناک» گفت: این حادثه تازه رخ داده و هنوز نتیجه نهایی آن مشخص نیست. باید پرونده به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شود و در سازمان هیأت بررسی تخلفات بررسی شود تا اگر تخلفی رخ داده است، مشخص شود.

نوروزیان ادامه داد: برای این موضوع قرار است با حضور رئیس دانشگاه پرونده مرگ مادر تشکیل شود و در این جلسه اساتید متخصص و کادر درمانی حاضر خواهند شد تا برررسی های اولیه انجام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در رابطه با احتمال پوشاندن خطای پزشکی و مختومه اعلام شدن پرونده بدون لحاظ کردن ادعاهای همسر مرحومه اضافه کرد: اگر کوچکترین شکی در مود اهمال تکنیکی یا انسانی باشد پرونده به نظام پزشکی ارسال و موضوع پیگیری خواهد شد. احتمال انکار خطا اصلاً وجود ندارد، چون همه چیز در پرونده الکترونیکی ثبت است و هیچ کس نمی تواند شرح آنچه رخ داده را انکار کند.

نوروزیان با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان میناب از نظر امکانات درمانی وضعیت خوبی دارد و بیمارستان دوم استان است، گفت: کادر درمانی بیمار مورد اشاره شما می گویند، نارسایی قلبی دلیل فوت مادر بوده و البته این ها همه اظهارات آنهاست و هنوز اثبات نشده است.

این مقام مسئول در پایان و در حالی که تأکید داشت، هنوز نتیجه قطعی پرونده و درستی و نادرستی ادعاهای خانواده بیمار فوت شده مشخص نیست، ادامه داد: این موضوع تا فرایند بررسی های دقیق کارشناسی را طی نکند نمی توانیم نظر نهایی را بدهیم. مطمئن باشید اگر تیم پزشکی خطایی انجام داده باشند با آنها برخورد خواهد شد و در این رابطه هیچ گونه اغماضی رخ نخواهد داد. این حقی است که مردم به گردن ما دارند و ما نهایت تلاش را خواهیم کرد آنچه حقیقت است مشخص شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۵
افزایش جمعیت فقط یک شعار بود.
مراقب سلامتی خودتان و خانواده تان باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
اصلا شعارم نبود کدوم آدم عاقلی توی این مملکت اینکارو میکنه و بچه دار میشه یا ازدواج میکنه؟؟
تا زمانی که پزشک بر پزشک نظارت می کند و تصمیم گیر نهایی هم پزشک است و پزشک تعرفه پزشک را مشخص می کند و پزشک ظرفیت رشته پزشکی را کم نگه می دارد همین آش است و همین کاسه.

تازه اگر مدیریت بیمه ها را هم به وزارت بهداشت بدهند دیگه نور علی نور خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
اصل کلام را گفتید
سلامت و بهداشت جامعه فقط با حرف و حدیث و آمار و ارقام نمیشه.
چرا بعد از ۳۸ سال هنوز هم امکانات پزشکی فقط در پایتخت متمرکز شده است ؟
آیا بقیه استانها و شهرها جزء کشور نیستند ؟
سفرهای استانی نماینده ها و مسئولان فقط جنبه تبلیغات دارند.
متاسفیم.
اولا تابناك خبري كه شما ذكر كرديد چرا يكماه از ماجرا رد شده و حالا شما منتشرش كرديد دوما كدام پزشك را به خاطر جرمش محاكمه كرده اند كه اينهم دومي باشد در ضمن خبر شما بعد از سي و چند روز منتشر شده و حالا حساب كنيد زمان محاكمه و بررسي و نظام پزشكي و .....
بیماری سایکل سل !!!!!!

فقط همسر بیمار یا خبرنگار تابناک که در مورد این بیماری توضیح بدن برای من کافیه

رو چه حساب ثضاوت می کنید
دوباره اخبارجهت دارتابناك درباره جامعه پزشكى
روزیکه "سهمیه" برای ورود به دانشگاه تعیین کردند و افراد مستعدی با معدل بالای 18 را خانه نشین کردند ، و متاسفانه افرادی با معدل حدود 15 در دانشکده پزشکی پذیرش شدند، باید امروز را هم پیش بینی میکردند. هنوز هم دیر نشده ، بیائیم فرزندانمان تاوان بیسوادی متخصصان 10 سال آینده را ندهند.و گر نه همیشه همین آش و همین کاسه هست.
من به عنوان كسي كه پدرم رو به خاطر قصور پزشكي از دست دادم هميشه براي دنبال كردن و انتشار اين اخبار دعا ميكنم. پدر بنده ده سال قبل بعد از انجام عمل مغز موفقيت اميز و تنها به اين دليل كه روز بعد از عمل پرستار اتاق مراقبت ويژه فراموش كرد كه داروي فشار خون ايشان رو كه هميشه مصرف ميكرد بهشان بدهد، بر اثر سكته معزي درگذشت. و دكتر مشهور هم امد و تشري به پرستار زد و به ما در صورت حساب بيمارستان پارس تهران بيست درصد تخفيف داد!! خدا ازشان نگذرد هر بار كه فكر ميكنم چرا پسرم نبايد پدربزرگش رو ميديد هم غصه ام ميگيره هم عصباني ميشوم
آمبولانس 115 کپسول اکسیژن نداشته باشه واقعا نوبره!
بجز افسوس بر این بی بند و باری چه میتوان گفت .
چرا که فردی که قرار است سزارین شود . در پرونده آن حداقلی اطلاعاتی که درج میشود سوابق بیماری خاظر فرد است . چگونه است که یک دفعه بیماری قلبی میگیرد .

به تازگی در تعمیرگاه های خودرو مدشده است که برای تعمیر یک قطعه - قطعه دیگری را خراب میکنند .
مپرسی چرا این قطعه که قبل از دستکاری شما سالم بود . جواب میدهند . سکته کرد .
تمام گزارش حاكي از اين است كه دليل مرگ هنوز معلوم نيست پس قصد شما از رسانه اي كردن پرونده چيه؟
برای کشور های دیگر بیمارستان بسازید.
چند مادر باردار مبتلا به سيكل سل بايد در استان هرمزگان به علت سهل انگاري پزشكان بيسواد از بين بروند تا رييس دانشگاه هرمزگان به خودش بياد؟ تنها مقصر دكتر 'ش' و اطرافيانش هستن كه چشمانشان را به روي همه اين قصورات پزشكي بسته اند.
بايد رئيس دانشگاه جوابگو باشه!
متخصص زیر سی سال نداربم
در قسمتی اشاره شده که این خانوم بیماری سیکل سل داشتند.اما توضیح بیشتری داده نشده.طوری گفتند سیکل سل که گویا بیماری خطرناکی نبوده،درصورتیکه سیکل سل بیماری خطرناکیست که میتواند اثرات گوناگون بر اعضای مختلف بدن بگذارد،و در شرایطی از جمله عفونت ها و یا بارداری و...این بیماری تشدید میشود!!!
کلا باید کمپینی برای خارج کردن شکایت از پزشکان از سازمان نظام پزشکی کرد
واقعا دليل اينهمه محبوبيت وزير بهداشت چيه؟ اين موفقيتها رو بايد به ايشون تبريك گفت. واقعا متاسفم براي ايران و ايراني
با لابي گري شديد مانع از افزايش پذيرش رشته هاي پزشكي مي شوند .تا در دكان شان تخته نشه .در عوض ساير رشته ها با وجود عدم نياز كشور افزايش پذيرش دارند .معلوم است در هر شغلي انحصار باشد و رقابت اندك باشد كيفيت آن شغل پايين مي آيد .
دلیل فوت نوزاد بیان نشده
پیگیری این هموطن عزیزمون هیچ نتیجه ای نخواهد داد جز اتلاف وقت و هزینه بسیار چون مسولان نظام پزشکی خود پزشک بوده و از همکار خود حمایت میکنند
اگر سایت تابناک یک گزارش از پرونده های اینچنینی در کشور تهیه کنند موضوع روشن خواهدشد که در مقابل فوت بیمار به علت قصور عوامل پزشکی اگر به فرض محال پزشک محکوم شود چند ماه حق طبابت ندارد
، به ویژه که همسر مرحومه، دلیل درگذشت همسر و فرزندش را قصور تیم پزشکی می داند و مدعی است، اشتباهات پی در پی تیم پزشکی، در نهایت همسر 35 ساله اش را در حالی که هیچ گونه سابقه بیماری قلبی نداشت، با ذکر دلیل بیماری قلبی به خانه ابدی فرستاد.
عجبااااااااا
قضاوت چقدر ساده شده
تو سوئد و امریکا هم مرگ مادر باردار اتفاق میافته ولی نباید تو ایران اتفاق بیفته
، به ویژه که همسر مرحومه، دلیل درگذشت همسر و فرزندش را قصور تیم پزشکی می داند و مدعی است، اشتباهات پی در پی تیم پزشکی، در نهایت همسر 35 ساله اش را در حالی که هیچ گونه سابقه بیماری قلبی نداشت، با ذکر دلیل بیماری قلبی به خانه ابدی فرستاد.
عجبااااااا
قضاوت چقدر ساده شده
بارداری تو خانمی که بیماری سیکل سل نداره به خاطر خطر جانی برای مادر ممنوعه حالا این خانم باردار شده بوده و دچار یکی از عوارض همین بیماری در بارداری شده
کمی در مواردی که تخصص نداریم نظر ندیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی