بازدید 6349
پیمانه اقتصادی

از «هشدار سیف درباره کارت‌های اعتباری» تا «ساعتی۷۲۰هزارتومان کاسبی در تهران»

پیمانه اقتصادی امروز موضوعاتی همچون: تغغیرات امروز شاخص بورس همراه با تحلیل و حاشیه‌، تغییرات امروز دلار، یورو و درهم در بازار آزاد، نگاهی آماری به بازار نفت خام و اونس طلا و نقره در هفته گذشته، قیمت امروز سکه، بازار مرغ، وضعیت کاشت تراریخته ها در کشورها، هشدار سیف درباره کارت‌های اعتباری، نمودار قیمت خودروهای تویوتا، شغلی جدید در تهران و گزارش تورمی شهریور 95 را در بر دارد.
کد خبر: ۶۲۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 25 September 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار طلا، نفت، خودرو و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی امروز موضوعاتی همچون: تغغیرات امروز شاخص بورس همراه با تحلیل و حاشیه‌، تغییرات امروز دلار، یورو و درهم در بازار آزاد، نگاهی آماری به بازار نفت خام و اونس طلا و نقره در هفته گذشته، قیمت امروز سکه، بازار مرغ، وضعیت کاشت تراریخته ها در کشورها، هشدار سیف درباره کارت‌های اعتباری، نمودار قیمت خودروهای تویوتا، شغلی جدید در تهران و گزارش تورمی شهریور 95 را در بر دارد. 


شاخص بالاتر از 77 هزار ایستاد

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.07.04شاخص بازار اول با 87.10 واحد افزایش به رقم 53783.70 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول، با افزایش 588.60واحد به رقم 169482.60 واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 62.11 واحد افزایش  به رقم 27423.70واحد رسيد. شاخص کل بورس در دومین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 174.58 واحدی به رقم 77081.50 واحد رسید اما شاخص کل فرابورس با کاهش 0.60واحد به رقم 822.50 واحد رسید.گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2968میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1749میلیارد ریال رسید.



تحلیل بازار سرمایه در چهارمین روز پاییزی

 در گروه فرآورده های نفتی ، شاهد معاملات اکثرا مثبت همراه با افزایش حجم معاملات بودیم. این گروه جزءگروه هایی بود که امروز هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشت به طوری که دو شرکت پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز به ترتیب با بیش از 42 و40 واحد اثر مثبت بر شاخص گذاشتند.در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف روز کاری گذشته،شاهد معاملات به طور کلی منفی و برخی در نزدیکی صف فروش و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه افرایش یافت.در گروه قندوشکر ، شاهد معاملات اکثرا مثبت و متمایل به صف خرید و نیز  پرحجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم.گروه محصولات شیمیایی جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند به طوری که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 115 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص برجای گذاشت. در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه اکثرا مثبت و  پرحجم تر  نسبت به روز کاری قبل بورس  بودند.

در حاشیه تالار شیشه ای

در گروه پالايشى شنيده ها حاكى از ورود پول هوشمند در شراز و شبريز ميباشد كه به زودى به كل گروه سرايت ميكنند. در نماد فاراك(شرکت ماشین سازی اراک) شنيده ميشود كه شخص حقيقى كه طى چند روز گذشته در حال فروش بوده در حال اتمام و صفر شدن كدهاى خود ميباشد. در نماد دماوند( تولید نیروی برق دماوند )شنيده ها حاكى از تعديل مثبت با توجه به پيك مصرف برق در تابستان و جايگزين گاز به عنوان سوخت عمده ميباشد.


دلار و درهم گران شد، یورور ارزان

در پايان معاملات امروز در بازار آزاد ارز ايران هر دلار آمریکا نسبت به دیروز 56 ریال افزایش یافت و به 35 هزار و 678 ريال رسيد و ارزش برابري هر يورو در برابر ريال هم به 39 هزار و 7256 ريال رسيد كه نسبت به ديروز 37 ريال کاهش قيمت را نشان مي‌دهد همچنین درهم امارات هم نسبت به دیروز با افزایش 26 ریال 9 هزار و 758 ریال قیمت گذاری شد.



تغییرات هفتگی بازار جهانی نفت خام

در هفته ای که گذشت در بازارهای جهانی، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا، کار خود را با 43 دلار و 57 سنت آغاز کرد و در پایان روز گذشته به قیمت 44 دلار و 69 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز در ابتدای هفته با قیمت 46 دلار و 3 سنت معامله شد و در طول هفته به 47 دلار و 56 سنت نیز رسید ولی در پایان هفته به ایستگاه 46 دلار و 1 سنت نزول پیدا کرد. و هر بشکه نفت خام اوپک در طول هفته گذشته روندی ثابت را آغاز کرد و در روزهای پنج شنبه و جمعه روندی صعودی داشت و به 43 دلار و 27 سنت رسید.


فراز و فرود هفتگی در بازار جهانی طلا و نقره

در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، روندی صعودی را طی کرد و از قیمت 1314 دلار به رقم 1338 دلار و 1 سنت رسید. همچنین هر اونس نقره در بازارهای جهانی، همانند طلا روندی صعودی داشت و از قیمت 19 دلار و 34 سنت در روز دوشنبه به ایستگاه 19 دلار و 77 سنت در پایان روز گذشته رسید.




گرانی ۱۰۰ تومانی سکه و طلا

در پایان معاملات امروز یک شنبه ۴مهر ماه، در بازار آزاد قیمت سکه بهار آزادی فقط ۱۰۰ تومان نسبت به دیروز گرانتر شد و با قیمت ۱ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد.

پیمانه

قیمت مرغ به ۶۸۰۰ تومان رسید

مهدی یوسف‌خانی در گفتگو با مهر از کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و اظهار داشت: امروز(یکشنبه) نرخ مرغ آماده طبخ در مراکز خرده‌فروشی به ۶۸۵۰ تومان رسیده است. وی اضافه کرد: امروز(یکشنبه) نرخ مرغ زنده در تهران ۴۶۰۰ تومان و در مازندران ۴۷۰۰ تومان است.

چراغ قرمز 26 کشور اروپایی به کاشت محصولات تراریخته

از حدود 38 کشور جهان، 26 کشور اروپایی منجمله فرانسه، آلمان و ایتالیا دستور منع کاشت محصولات دستکاری شده ژنتیکی را داده اند. روسیه با قانون پوتین مبتنی بر خطر عدم کنترل تغییر ژنتیکی حتی با واردات این گونه محصولات نیز مخالفت کرده و آن را تهدید برای امنیت غذایی خوانده است. کشور سوئیس طی 15 سال گذشته 3 بار قانون منع را تمدید کرده است. اما کشور آمریکا با توجه به اینکه بزرگترین تولید کننده این محصولات بوده و از طرفی تنوع زیستی همانند کشور ما را ندارد، همچنان در برابر محصولات تراریخته مقاومتی ندارد.


هشدار سیف درباره کارت‌های اعتباری

رئیس کل بانک مرکزی ضمن هشدار به دارندگان کارت‌های اعتباری مبنی بر اینکه کارت‌ها را نقد نکنید، گفت: کارت‌ها به تدریج جایگزین وام خرد خواهند شد. به گزارش میزان، ولی الله سیف در مراسم رونمایی از کارت‌های اعتباری، گفت:‌ اگر مواردی درخصوص نقد کردن کارت اعتباری مشاهده شود این امر برای دارنده کارت سابقه سوء محسوب می‌شود و مشکلاتی نیز برای دارنده کارت بوجود خواهد آمد.

تغییرات قیمت خودروهای تویوتا در زمان

نمودار زیر تغییر قیمت خودروهای تویوتا در دو تاریخ 25 شهریور و 4 مهر95 را نشان می دهد. همانطور که مشخص است، خودروی تویوتا راو 4 تیپ 3 دو دیفرانسیل مدل 2015 و خودروی تویوتا هایلوکس اتوماتیک اتاق جدید مدل 2016 بدون تغییر در قیمت، معامله شده اند.

پیمانه


شغلی جدید در تهران؛ ساعتی ۷۲۰ هزار تومان کاسب شوید

در اکثر قریب به اتفاق مبادی ورودی به محدوده طرح ترافیک، عده ای پیاده یا سوار بر موتور حضور دارند که حاضر هستند حدود 10 ثانیه در پشت خودروی متقاضی حرکت کنند به طوری که پلاک خودرو در معرض دید دوربین های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی قرار نگیرد. به گزارش تسنیم، جدیدترین نرخ کار 10 ثانیه ای این افراد 2000 تومان است. این افراد معمولا درآمدی بیش از 3 میلیون تومان در ماه از اشتیاق مالکان خودروهایی که می خواهند بدون داشتن مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند، کسب می کنند.


مرکز آمار گزارش تورم شهریور 95 را منتشر کرد

بر اساس این گزارش تورم نقطه به نقطه مرداد ماه 7.4 درصد بوده که در شهریور به 6.7 درصد رسیده و تورم میانگین دوازده ماهه نیز 8.7 درصد بوده که با اندکی کاهش به 8.3 رسیده است.  همچنین این گزارش نشان می‌دهد که تورم شهریور نسبت به ماه قبل تنها 0.2 درصد رشد داشته که این نشان می‌دهد روند صعودی تورم تا حدودی کنترل شده است. چون در ماه‌های قبل میزان افزایش تورم ماهانه بیش از این عدد و تا حدودی نگران‌کننده بود. به نقل از اقتصادنیوز، روند تغییرات تورم میانگین و دوازده ماهه کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید. 

از «هشدار سیف درباره کارت‌های اعتباری» تا «ساعتی ۷۲۰ هزار تومان کاسبی در تهران»



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر