بازدید 6953
پیمانه اقتصادی

از «ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای زندگی» تا «راز افزایش سفر ایرانی‌ها به گرجستان»

پیمانه اقتصادی امروز موضوعاتی همچون: تغییرات آماری بورس در هفته‌ای که گذشت، آخرین قیمت‌ها از فلزان گران‌بها، افزایش و کاهش انواع نفت خام، ارزان ترین شهرهای اروپا برای زندگی، قیمت فروش آپارتمان در قیطریه، خزان بازار لوازم خانگی قاچاق، پیشنهاد نفتی توتال به ایران، تغییرات قیمت 11 گروه اقلام خوراکی و بررسی دلایل افزایش سفر ایرانی‌ها به گرجستان را در بر دارد.
کد خبر: ۶۲۵۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 23 September 2016
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بازار طلا، نفت، مسکن و... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»، پیمانه اقتصادی امروز موضوعاتی همچون: تغییرات آماری بورس در هفته‌ای که گذشت، آخرین قیمت‌ها از فلزان گران‌بها، افزایش و کاهش انواع نفت خام، ارزان ترین شهرهای اروپا برای زندگی، قیمت فروش آپارتمان در قیطریه، خزان بازار لوازم خانگی قاچاق، پیشنهاد نفتی توتال به ایران، تغییرات قیمت 11 گروه اقلام خوراکی و بررسی دلایل افزایش سفر ایرانی‌ها به گرجستان را در بر دارد.



تغییرات تالار شیشه‌ای در هفته پایانی تابستان

به گزارش تابناک اقتصادی،شاخص بازار اول که در هفته گذشته کار خود را با 53638.40واحد به پایان رساند این هفته با کاهش243.30واحدی به رقم 53395.10 واحد و برخلاف شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم با افزایش 1402واحدی به رقم 167794واحد رسید. شاخص شناور آزاد نیز با کاهش 8.80 واحدی،رقم 84904.70 واحدی را به ثبت رساند.شاخص صنعت نیز با کاهش 16واحدی در ارتفاع 63495.40 واحد ایستاد و درنهایت در این هفته نیز شاهد این بودیم که شاخص قیمت(وزنی- ارزشی) که در پایان هفته گذشته در ارتفاع 27131.20خاتمه داده بود، با کاهش 31.80 واحدی به سطح 27199.40 واحد رسید.


فراز و فرود در بازار جهانی فلزات گران‌بها

امروز در معاملات بازار جهانی فلزات گران بها، هر اونس طلا با کاهش 3 دلار و 9 سنت نسبت به روز قبل به 1337 دلار و 1 سنت رسید. هر اونس نقره نیز در بازار جهانی با قیمت 19 دلار و 89 سنت معامله شد که نسبت به روز گذشته 18 سنت کاهش داشت. همچنین هر اونس پلاتین با افزایش 9 دلار و 7 سنتی به رقم 1052 دلار و 4 سنت رسید و هر اونس پالادیوم 687 دلار و 15 سنت قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل با کاهش 55 سنت همراه بود.

افزایش برنت و اوپک و کاهش WTI

در بازار جهانی، امروز هر بشکه نفت خام پایه آمریکا WTI با کاهش 15 سنت نسبت به روز قبل به 46 دلار و 19 سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت با افزایش 2 سنت نسبت به روز گذشته به 47 دلار و 76 سنت رسید. و هر بشکه نفت خام اوپک نیز با افزایش 99 سنت همراه بود و با 42 دلار و 54 سنت قیمت گذاری شد.

ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای زندگی

وب‌گاه بیزنس اینسایدر نگاهی به ۹ ارزانترین شهر اروپا برای زندگی دارد: ۹. مارسی – این شهر ساحلی ارزان‌ترین شهر برای زندگی در فرانسه است. ۸. گراتس – این شهر به لحاظ وسعت دومین شهر در اتریش است. از نظر هزینه‌ی اجاره، غذا، و هزینه‌های خدمات رفاهی گراتس، یکی از کم‌ترین‌ها در این کشور است. ۷. بارسلونا – هفتمین منطقه‌ی شهری پرجمعیت در اتحادیه‌ی اروپا است.  ۶. لیسبون –  هزینه‌های زندگی محلی، یعنی هزینه‌ی متوسط اقامت در این شهر بیش‌تر از درآمد افراد نخواهد بود. ۵. آتن – شاید این شهر از بیکاری گسترده و بحران پناهندگان رنج ببرد، اما اگر شغلی داشته باشید، آتن برای زندگی بسیار ارزان است. ۴. تالین – هزینه‌های زندگی در این شهر فوق العاده ارزان است و با توجه به این‌که تالین پایتخت سیاسی و مالی استونی است، دستمزدها در حال افزایش هستند. ۳. تسالونیکی (سالونیک) – دومین شهر بزرگ در یونان که کنار دریا قرار گرفته و یک مرکز حمل‌ونقل عمده‌ برای این کشور است. ۲. پورتو -وب‌گاه گلسدور می‌گوید این شهر که دومین شهر بزرگ در پرتغال است، در مقایسه با نیویورک سیتی حدودا ۷۰٪ برای زندگی ارزان‌تر است. ۱. تارتو – این شهر زیبا دومین شهر بزرگ در استونی است و از سوی این کشور به عنوان "پایتخت خرد” دیده می‌شود.


قیمت فروش آپارتمان در محدوده خیابان قیطریه

یک دستگاه آپارتمان نوساز ، 120 متری در خیابان سلیمی شمالی دارای 2 اتاق خواب با قیمت 750 میلیون تومان به فروش می‌رسد. یک دستگاه آپارتمان 1 سال ساخت ، 120 متری در خیابان سهیل دارای 3 اتاق خواب با قیمت 1 میلیارد و 400 میلیون تومان است. براساس مشاهدات میدانی باشگاه خبرنگاران،یک دستگاه آپارتمان نوساز ، خیابان روشنایی با متراژ 107 متر همراه با 2 اتاق خواب ، آیفون تصویری، پارکینگ، انباری، چیلر، درب ریموت کنترل ، آشپزخانه mdf و کف پوش سرامیک ،به قیمت 1 میلیاردو 37 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خزان بازار لوازم خانگی قاچاق در ابتدای پاییز

مقابله با قاچاق سازمان یافته به ایستگاه لوازم خانگی رسیده است ، بازاری 20 هزار میلیارد تومانی که دست کم 75 درصد ان را تولیدات غیر وطنی تسخیر کرده است.محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما؛خبر از تعیین مهلتی 15 روزه برای فروشندگان لوازم خانگی به منظور تعیین تکلیف اجناس فاقد فاکتور یا همان قاچاق می دهد .  وی می گوید: پس از پایان زمان تعیین شده کالاهای بدون شناسنامه با دستور تعزیرات حکومتی و قضات جمع آوری و واحد متخلف جریمه می شوندجریمه ای که بار نخست تا 2 برابر قیمت کالا، و در صورت تکرار تخلف برای بار دوم 4 برابر جریمه و در مرحله سوم واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

پیشنهاد نفتی توتال به ایران

معاون وزیر نفت با اشاره به پیشنهاد توتال فرانسه برای مشارکت در توسعه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی، گفت: علاوه بر توتال، دو شرکت خارجی دیگر هم برای مشارکت در این فاز گازی، اعلام آمادگی کرده‌اند.به گزارش مهر، به نظر می‌رسد در کنار توتال فرانسه، دو شرکت انی ایتالیا و هیوندایی کره‌جنوبی هم برای مشارکت فاز ۱۱ به عنوان تنها فاز باقی‌مانده میدان مشترک گازی پارس‌جنوبی، اعلام آمادگی کرده‌اند.

تغییرات قیمت 11 گروه اقلام خوراکی

بانک مرکزی تغییرات قیمت خرده فروشی 11 گروه کالایی در هفته منتهی به 26 شهریور را منتشر کرد. بر این اساس، در هفته مورد بررسی، قیمت لبنیات، حبوب و سبزی های تازه بدون تغییر بود اما برنج 0.4 درصد، میوه های تازه 2.3 درصد، گوشت قرمز 0.2 درصد، چای 0.8 درصد و روغن نباتی 0.3 درصد افزایش داشته است. همچنین بهای تخم مرغ 6 درصد، گوشت مرغ 3.3 درصد و قند و شکر 0.1 درصد کاهش یافته است.

راز افزایش سفر ایرانی‌ها به گرجستان

تورگردانان و مدیران آژانس‌های مسافرتی معتقدند سفر ایرانی‌ها به گرجستان افزایش یافته است. لغو ویزا بین ایران و گرجستان از دلایل مهم افزایش این سفرها عنوان می‌شود؛ چه اینکه هزینه و بعضاً روند اداری پیچیده دریافت ویزا همواره به عنوان یکی از موانع سفرهای خارجی به شمار می‌رود. حالا این لغو ویزای متقابل گرچه هنوز روی افزایش گردشگران گرجی ایران تاثیر چندانی نداشته است اما براساس شواهد موجود، موجب رشد سفر ایرانی‌ها به گرجستان شده است. از سوی دیگر ارائه سرویس مناسب نیز موضوع دیگری است که کارشناسان آن را دلیلی برای افزایش سفر به گرجستان می‌دانند. به گزارش اقتصادنیوز، گردشگران ترجیح می‌دهند به مقاصدی سفر کنند که فرهنگ مشابهی با آنها داشته باشد. در این خصوص نیز گرجستان می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران ایرانی باشد. حالا براساس آمار اداره توریسم گرجستان، سال گذشته حدود ۶۰ هزار ایرانی به این کشور سفر کردند و اکنون طبق پیش‌بینی تورگردانان ایرانی، این تعداد امسال به حدود ۱۵۰ هزار نفر خواهد رسید؛ افزایشی حدود دو و نیم برابر. به نظر می‌رسد گرجستان، پس از ارمنستان دارد اندک‌اندک یکه‌تازی ترکیه را در بازار سفر ایران از بین می‌برد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی