بازدید 4978
تحلیل«پاکستان تودی»؛

راه حل نهایی خاتمه بحران و جنگ داخلی سوریه

تداوم مواضع محکم و قاطع روسیه و ایران در سوریه و همکاری های نزدیک تر این دو بازیگر در بحران سوریه که در چند ماه اخیر تشدید شده، به همراه نزدیکی آنکارا به ایران و سوریه و تغییر رویکرد این کشور در سوریه، توجهات زیادی به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۶۱۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 21 August 2016
تداوم مواضع محکم و قاطع روسیه و ایران در سوریه و همکاری های نزدیک تر این دو بازیگر در بحران سوریه که در چند ماه اخیر تشدید شده، به همراه نزدیکی آنکارا به ایران و سوریه و تغییر رویکرد این کشور در سوریه، توجهات زیادی به خود جلب کرده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه وبسایت «پاکستان تودی» با اشاره به ورود مستقیم روسیه به بحران سوریه و تداوم حمایت های ایران نوشته است: « با ورود مستقیم روسیه به جنگ داخلی سوریه، سرنوشت این جنگ تا حدود زیادی تغییر کرده است. در همین راستا، جهان نیز از رژیم های حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی فاصله گرفت و به ایران نزدیک تر شد».
 
در ادامه ارتش عربی سوریه با کمک ایران و روسیه، سرزمین های از دست رفته خود را آزاد کردند و در نواحی مختلف این کشور و به ویژه در حلب، تروریست ها و گروه های شورشی را شکست دادند و به عقب راندند. هم اکنون نیز آمریکایی ها، ناتو و شورای همکاری خلیج فارس در حال عقب نشینی از مواضع خود هستند و ما شاهد آن هستیم که چینی ها نیز وارد معرکه شده اند و قرار است نیروهای سوری را آموزش دهند».
 
 این وبسایت پاکستانی در ادامه عقب نشینی ترکیه از مواضع خود در سوریه اشاره می کند و می نویسد: « هنگامی که اردوغان متوجه شد در سوریه اشتباه کرده است، وادار به عذرخواهی از روسیه شد و حتی تلاش خود برای برقراری رابطه با دمشق را از سر گرفته است».
 
پاکستان تودی بر این باور است که اگر دیگر بازیگران مانند اردوغان نیز متوجه اشتباهات خود در سوریه شوند می توان خیلی زود شاهد از بین رفتن دردها و رنج های مردم سوریه باشیم.
 
کشورهایی که در سوریه دخالت کرده اند به خوبی متوجه شده اند که سقوط و از بین بردن حکومت این کشور قابل تحقق نیست. در واقع، اگر روس ها و ایرانیان نبودند، آمریکایی ها و اعضای شورای همکاری خلیج فارس و ناتو می توانستند امیدوار به سقوط اسد باشند، اما آن ها به خوبی می دانند که تهران و مسکو در این عرصه فعال هستند و به خوبی از منافع خود دفاع می کنند.
 
 این پایگاه خبری پاکستانی در نهایت می نویسد: « تمام ذینفعان باید برای شناسایی و دستگیری کسانی که هنوز مسلح هستند و کسانی که برای سرنگونی یک دولت مستقر تروریست ها را تامین مالی می کنند، سازماندهی و بسیج شوند. جنگ به محض پایان حمایت از عناصر مسلح پایان خواهد یافت».
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار