بازدید 8631
آخرین تحولات میدانی سوریه؛

از ادامه حملات جنگنده های روسیه به مواضع تروریست از پایگاه نوژه همدان تا خیز جدید برای شکست نهایی داعش

سوریه در چند روز گذشته شاهد تحولات مهم میدانی-نظامی و سیاسی-دیپلماتیکی بوده که شاید مهم ترین آن ها را می بایست حمله هوایی روسیه به مواضع تروریست ها از پایگاه نوژه همدان و درگیری ها در جنوب حلب دانست.
کد خبر: ۶۱۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 18 August 2016
سوریه در چند روز گذشته شاهد تحولات مهم میدانی-نظامی و سیاسی-دیپلماتیکی بوده که شاید مهم ترین آن ها را می بایست حمله هوایی روسیه به مواضع تروریست ها از پایگاه نوژه همدان و درگیری ها در جنوب حلب دانست.
 
به گزارش «تابناک»؛ در همین راستا به مهم ترین تحولات سیاسی-میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته می پردازیم؛
 
سومین پرواز جنگنده های روسیه از همدان به سوریه
 
جنگنده های ارتش روسیه روز پنجشنبه و برای سومین بار با پرواز از پایگاه همدان در غرب ایران به سمت سوریه، اهدافی را در این کشور بمباران کردند.
 
براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، جنگنده های دوربرد  "تو-22 إم 3"و "سوخو -34" نیروی هوایی روسیه با پرواز از فرودگاه هایی در روسیه و ایران، مراکز داعش در حومه شهر دیرالزور سوریه را بمباران کردند.
 
این برای سومین بار است که جنگنده های روسیه با پرواز از فرودگاه پایگاه نظامی نوژه همدان، نقاطی را در سوریه بمباران می کنند.
 
نخستین عملیات جنگنده های روسیه با پرواز از ایران در روز یکشنبه انجام شد. این برای نخستین بار است پس از جنگ جهانی دوم تاکنون است که جنگنده های روسیه در ایران مستقر می شوند.
 
در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این حمله هوایی منجر به نابودی 5 انبار بزرگ سلاح، مهمات و سوخت شد. علاوه بر این 6 مرکز فرماندهی و تعداد زیادی از تروریست ها کشته و تعدادی از نفربرها و خودروهای زرهی وابسته به تروریست ها نابود شدند.
 
وزارت دفاع روسیه ادامه داد: جنگنده های سو -30 اس ام و سوخود -35 ام با پرواز از فرودگاه حمیمیم سوریه، این عملیات بمب افکن های روسی را پوشش دادند.
 
پیشروی ارتش سوریه در حلب
 
ارتش سوریه و نیروهای همپیمان به مراکز تجمع تروریستها واقع در دانشکده‌های نظامی در جنوب غرب شهر حلب حمله کردند. این حمله از محور شرق پروژه مسکونی 1070 واحدی و جنوب شرق محله الحمدانی با هدف پیشروی برای پاکسازی این دانشکده‌ها با پشتیبانی گسترده جنگنده‌ها و حملات موشکی و توپخانه‌ای  صورت گرفت.
 
منابع میدانی با بیان اینکه در این عملیات، پناهگاههای داعش هدف قرار داده شد گفتند که حدود 50 درصد از اراضی دو دانشکده از دست داعشی‌ها آزاد شده است.
 
این منابع افزودند که یگانهای نظامی در ادامه پیشروی های خود برخی از ساختمانهای دو دانشکده را به کنترل خود در آورده‌اند.
 
یک فرمانده نظامی حاضر در جبهه‌های نبرد در حلب گفت که روند درگیری‌ها در حلب تشدید شده است. تروریستهای جیش‌الفتح طی دو روز گذشته مرحله جدیدی از نبردهای خود را آغاز کرده‌اند اما این حملات که با هدف جلب توجه ارتش سوریه صورت گرفته موفقیت آمیز نبوده است.
 
به گفته این فرمانده، ارتش سوریه از حالت دفاعی خارج شده و با انجام حمله ای شدید، دهها تروریست را به هلاکت رسانده است. درمانگاههای صحرایی وابسته به گروههای تروریستی نیز به کشته و زخمی شدن 100 تن از آنها اعتراف کردند.
 
این فرمانده گفت که ارتش سوریه با ورود به محلات مسکونی الحمدانیه که برای اولین بار است صورت می گیرد، به خطوط مقدم جدید پیشروی کرده و مواضع خود را در این خطوط تثبیت نموده است.جنگنده‌های سوری و روسیه نیز آسمان بخش شمالی دو استان حلب و ادلب را محاصره کرده و همه خطوط امدادرسانی تروریستها بین این دو شهر را زیر نظر دارند.
 
وی افزود: با وجود این حلقه محاصره محکم، تروریستهای گروه نورالدین الزنکی و احرارالشام و جیش‌الفتح حملات خود را گسترده‌تر کردند تا حمله اصلی به سمت کارخانه سیمان در جنوب حلب را پوشش دهند، اما بعد از گذشت دو ساعت از آغاز حمله، ارتش سوریه اولین گروه از آنها را هدف قرار داد و کارخانه سیمان همچنان تحت کنترل ارتش سوریه باقی ماند.
 
 
 
 
 
آزادی مناطقی از حومه شهر «داریا» توسط ارتش سوریه
 
یک منبع میدانی سوری از آزاد سازی  مناطقی در جبهه جنوبی سوریه خبر داد.
 
وی گفت: ارتش سوریه مناطقی از «غوطه غربی دمشق» از جمله ارتفاعات «ابنیه» و منطقه «جامع نورالدین» را آزاد کرده است.
 
گفتنی است؛ «غوطه دمشق» در جبهه جنوبی سوریه بوده و در ماه‌های اخیر درگیری‌های سنگینی را بین ارتش سوریه و تروریست‌های تکفیری تجربه کرده است.
 
خيز جديد نظامي براي شكست داعش
 
مقام‌هاي روسيه روز گذشته از انجام عملياتي جديد از پايگاه هوايي ايران در داخل خاك سوريه خبر دادند. همزمان با اين مسئله حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق هم اعلام كرد كه كشورش تحت شرايطي مجوز استفاده از حريم هوايي خود را براي عمليات عليه داعش به روسيه داده است. او گفت: دولت عراق حريم هوايي كشور را به روي موشك‌ها و جنگنده‌هاي روسيه براي جنگ با داعش در سوريه تحت شروطي باز گذاشت چون داعش دشمن ماست.
 
همچنين برخي منابع اعلام كرده‌اند كه تركيه احتمال دارد اجازه استفاده از پايگاه اينجرليك را به جنگنده‌هاي روسيه براي عمليات در سوريه بدهد. ايگور موروزوف، عضو كميته امور بين‌الملل مجلس علياي دوماي روسيه گفت: ممكن است به‌دنبال موافقت سوريه و ايران با استفاده جنگنده‌هاي روسي از پايگاه‌هايشان در حميميم و همدان، آنكارا نيز پايگاه هوايي اينجرليك را به روي جنگنده‌هاي روسي بگشايد.
 
ويكتور اوزروف، رئيس كميسيون دفاع و امنيت در شوراي فدرال روسيه هم موافقت آنكارا را با اين مسئله پس از مذاكرات هفته گذشته ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه و رجب طيب اردوغان همتاي تركيه‌اي‌اش بعيد ندانست. يك منبع سوري هم اعلام كرده كه آمريكا اخيرا با دادن اطلاعات بسيار مهم ميداني به روسيه درباره اوضاع سوريه موافقت كرده است. گفته مي‌شود اين اطلاعات درباره انبارهاي موشك‌هاي ضد‌زره و تجهيزات سنگين از نوع تاو و موشك‌هاي دوش پرتاب داعش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم