بازدید 21062
گزارش جدید کنگره در مورد وقایع یازده سپتامبر منتشر شد؛

شکست سناریوی سعودی‌ها برای مقصر جلوه دادن ایران در وقایع ۱۱ سپتامبر

روز گذشته (جمعه) کنگره ایالات متحده آمریکا، برای اولین بار گزارش محرمانه خود را در مورد اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. در این گزارش تأکید شد، ایران بر خلاف برخی شایعات و گمانه زنی‌هایی که پیش از این صورت گرفته بود، هیچ گونه دخالتی در حملات تروریستی نداشته است.
کد خبر: ۶۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 16 July 2016

روز گذشته (جمعه) کنگره ایالات متحده آمریکا، برای اولین بار گزارش محرمانه خود را در مورد اتفاقات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ منتشر کرد. در این گزارش تأکید شد، ایران بر خلاف برخی شایعات و گمانه زنی‌هایی که پیش از این صورت گرفته بود، هیچ گونه دخالتی در حملات تروریستی نداشته است.

به گزارش «تابناک»، به نقل از خبرگزاری CNN، این گزارش ۲۸ صفحه‌ای در بر دارنده اطلاعاتی است که ظاهرا حاکی از ارتباط مستقیم دولت عربستان سعودی در وقایع یازده سپتامبر و هواپیما ربایی‌های مربوط به این واقعه است. همچنین بر اساس این گزارش، ادعا‌ها و اظهاراتی که پیش از این در دادگاهی در نیویورک، مبنی دخالت و ارتباط ایران در این وقایع شده بود، کاملا بی‌اساس از آب درآمد.

شکست سناریوی سعودی ها برای مقصر جلوه دادن ایران در وقایع 11 سپتامبر

این در حالی است که حسین شیخ الاسلامی، مشاور رئیس مجلس نیز در گفت وگو با خبرگزاری اسپاتنیک با تأکید بر اینکه شواهد عدم دخالت ایران در وقایع یازده سپتامبر منتشر شده است، از این موضوع خبر داده که بر اساس گزارش کنگره، تروریست‌های یازده سپتامبر، یا شهروندان سعودی بوده‌اند و یا در این کشور آموزش و تعلیم دیده بودند.

حدود سه ماه قبل دادگاهی در نیویورک، ایران را در حالی که هیچ اسناد و شواهدی از دخالت در وقایع یازده سپتامبر وجود نداشت، محکوم به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار غرامت به قربانیان این حادثه کرده بود.

بنابراین، قاضی «جرج دنیلز» به شکلی عجیب و شگفت آور اعلام کرد که ایران فعالانه از عملیات تروریست‌هایی که در یازده سپتامبر حملاتی به نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا صورت گرفته، حمایت کرده است. این دادگاه همچنین اعلام کرده بود، ایران در دفاع از خود در برابر اتهامات وارده شکست خورده، ولی هیچ‌گاه دنیلز اشاره نکرد که بر چه اساسی ایران را در ماجرای یازده سپتامبر مقصر و دخیل قلمداد کرده است!

نکته‌های جالب‌تر ماجرا آنجاست که همین قاضی و همین دادگاه هیچ شواهدی مبنی بر دخالت سعودی‌ها در وقایع یازده سپتامبر پیدا و ارائه نکرده است!

شیخ الاسلامی در مورد این اتفاق در دادگاه نیویورکی به خبرگزاری اسپاتنیک گفت است که ایران در هیچ یک از جلسات تفهیم اتهام مربوط به وقایع یازده سپتامبر شرکت نداشته و همه این‌ها مانند یک طنز شیطانی دیگر از سوی آمریکایی‌هاست.

گفتنی است، گزارش ۲۸ صفحه‌ای کنگره آمریکا که روز گذشته منتشر شده است، علیرغم آنکه تماما در مورد نقش سعودی‌ها در این ماجراست، به شکلی جالب توجه اقدام به سانسور بخش‌های حساس کرده است. این موضوع به نظر تحت فشار سیاستمداران سعودی بوده که حدود دو ماه قبل تهدید کرده بودند، چنانچه کنگره آمریکا اقدام به انتشار متن این گزارش کند، همه دارایی‌های خود را از این کشور بیرون خواهند کشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۳
شک نکنید حادثه کامیون در فرانسه و کودتا در ترکیه به خاطر همین گزارش پیش اومد تا گزارش کم رنگ بشه
به گمانم اون قسمتی هم که سانسور شده نام افراد مشخص در خاندان سعودی بوده که ارتباط مستقیم در این حادثه داشته اند. اصولا مذهب شیعه با تروریسم ارتباطی نمی تواند داشته باشد چون تمامی امامان ما خود تحت اعمال تروریستی شهید شده اند. پس استفاده از روشهای تروریستی در مذهب شیعه اصولا جایگاهی ندارد.
چرا ایران رسماً‌ از این دادگاه شکایت نمی‌کنه بابت اعاده حیثیت؟
خاک بر سر امریکا که با ان همه قدرت پوشالیش از عربستان میترسد و گزارش را سانسور میکند پ خلک بر سر بان کی مون که از ترس عربستان را از لیست سیاه خارج کرد
ایول داره هرچی سر این عربستان بیاد حقشه
بابا دیشب زحمتکشان شهرداری تا صبح داشتن خاندان سعودی ها رو می کشتند زیاد به هشون گیر ندین عزادارن
داستان همین است. گزارش حقوق بشر و عملیات تروریستی در آمریکا در راستای حفظ منافع عربستان سعودی توجیح می گردد. این می شود حفظ امنیت ملی برای آمریکایی ها. نتیجه اخلاقی سعودی های مزور خیلی زرنگ هستند.
هنوز خیلی از ادمهای دنیا در بی خبری بسر می برند و خیال می کنند در امریکا عدالت و دمکراسی وجود دارد .......حالا دارد روشن می شود . در امریکا اراده یهودیان صهیونیست و پول مردم فقیر عربستان که در جیب شاهزادگان کثیف ال سعود است از هر چیز دیگری مهم تر است ... نه حقوق بشر و نه جان کودکان و نه ازادی و نه دمکراسی ونه مبارزه با تروریسم اهمیت ندارند ..انچه مهم است امیال جنایت کاران اسرائیلی و دوستان مرتجع عربی و پول انهاست .......چه تمدنی دارد این امریکا ....ترکیب جنایات دولتی و بی خبری ملی مردمی که سرگرم سینما و نمایش های هالیوودی هستند تا یک درصد جنایت کار حکومت کنند و افکار عمومی نا اگاه را به چراگاه ببرند
شاید این قاضی جغرافیاش ضعیفه فکر میکنه ایران نام رسمی کشور عربستانه!!!
مرگ بر آل سعود
آخه چه ربطی دارد ... به ....

همه اون تروریست ها عرب بودن، آخه چه ربطی به ایران داره . تابلو هستش که دست عربها توی تمامی حوادث تروریستی سالهای اخیر توی کار بوده.
پس اون رییس ابله سیا واسه چی اون شکر را خورد و گفت عربستان هیچ نقشی نداشته !!!؟؟؟
چقدر بگم حکام عربستان برادر ما نمیشن هی شما میگفتید برادران عرب ... کشوری که قدیما از ترس ما چه کارها که نمی کرد قیمت نقتو میبردیم بالا جرات جیک زدن نداشت حال دم درآورده .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی