بازدید 16262
دولت آمریکا با گروهک منافقین در تلاش برای براندازی همراه خواهد شد؟

نامه‌های اوباما به ایران در پاریس سوزانده شد

شش ماه مانده به پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، اجتماع گروهک تروریستی منافقین با حضور پاره‌ای از مقامات سابق و فعلی عربی، اروپایی و آمریکایی در پاریس نشان می‌دهد که بار دیگر ایده تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه توهمات پیش از دوره ریاست جمهوری اوباما در حال راه یافتن به کانون قدرت در آمریکاست.
کد خبر: ۶۰۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 13 July 2016
شش ماه مانده به پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، اجتماع گروهک تروریستی منافقین با حضور پاره‌ای از مقامات سابق و فعلی عربی، اروپایی و آمریکایی در پاریس نشان می‌دهد که بار دیگر ایده تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه توهمات پیش از دوره ریاست جمهوری اوباما در حال راه یافتن به کانون قدرت در آمریکاست..

به گزارش «تابناک»، در حالی که با احضار سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه ایران و اظهارات مقامات رسمی ایران در قبال اعلام رسمی حمایت دولت عربستان از گروهک‌های تروریستی مخالف نظام، اجتماع اخیر گروهک منافقین در پاریس بیشتر از زاویه روابط ایران با عربستان و فرانسه مورد توجه قرار گرفته است، دقت در ادبیات به کار گرفته شده از سوی مهمانان اجتماع منافقین در پاریس، نشان می‌دهد که هدف‌گذاری اصلی اجلاس نه در تهران، ریاض و یا اروپا، بلکه در واشنگتن بوده است.

ترکی الفیصل که از سال ۱۹۷۹ یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تا ده روز پیش از حوادث تروریستی یازده سپتامبر مدیریت سازمان اطلاعاتی سعودی را در اختیار داشته، در اجتماع منافقین در پاریس با اشاره به مرگ سرکرده منافقین جوی را در بین تحلیلگران داخلی ایجاد کرده که در آن بیشتر به روابط نهادهای امنیتی سعودی با منافقین و گروهک‌های تروریستی و جدایی‌طلب در شرق و غرب ایران توجه می‌شود.

با توجه به سابقه امنیتی و اطلاعاتی ترکی الفیصل، اکنون عده زیادی به اخبار روابط دولت سعودی با باقی مانده گروهک‌های تروریستی در جنوب شرقی ایران، گروه‌های تروریستی مستقر در بیرون مرزهای شمال غربی ایران و یا روابط دولت سعودی و گروهک منافقین می‌پردازند ولی باید توجه داشت که بخش مهم‌تر سخنان ترکی الفیصل ـ که در دوره حساس ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ سفیر سعودی در واشنگتن نیز بوده ـ شکل روابط ایران با ایالات متحده در ماه‌ها و سال های آینده را هدف قرار داده است.

تنها چند روز تا برگزاری مجامع دو حزب اصلی ایالات متحده برای اعلام نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و با عبور از مرحله تعیین نامزد‌ها، کلینتون و ترامپ نامزدهای اصلی انتخابات امسال در حال ورود به مرحله‌ای هستند که در آن وعده‌های روشنی درباره برنامه کاری آن‌ها در دولت آینده مطرح خواهد شد.

در سویی، هیلاری کلینتون قرار دارد که ایجاد اجماع علیه ایران را از موفقیت‌های دوره وزارت خارجه خود می‌داند، ولی به یک دلیل دیگر هم چهره محبوب منافقین است. این هیلاری کلینتون بود که در سپتامبر ۲۰۱۲ نام گروهک منافقین را از فهرست آمریکایی گروه‌های تروریستی حذف کرد. بسیاری از لابی‌گرانی که با دریافت رشوه و حق‌العمل‌کاری از خروج منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی در آمریکا حمایت کردند، در اجتماع اخیر در پاریس نیز حضور داشتند. نکته مهم اینکه صرف‌نظر از اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا کلینتون باشد یا ترامپ، عده‌ای از این حامیان منافقین در دولت بعدی آمریکا نفوذی قابل توجه خواهند داشت.

نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و از گزینه‌های احتمالی معاونت ترامپ، جان بولتون و بیل ریچاردسون سفرای سابق ایالات متحده در سازمان ملل، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک، هوارد دین از نامزدهای پیشین انتخابات ریاست جمهوری و لوئیس فریه، تام ریج، فرانسیس تاونسند و مایکل موکاسی از مقامات امنیتی و قضائی آمریکا به همراه تعدادی از ژنرال‌های سابق آمریکایی از جمله مهمانان گروهک منافقین در پاریس بودند.

مهم‌تر از سخنان ترکی الفیصل در مدح رجوی‌ها، تمرکز آگاهانه وی بر ادبیات تغییر نظام در ایران بود. فلینت لورت عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا ـ که مسئولیت‌های قابل توجهی در خصوص ایران داشته و به سبب نگارش کتاب تحسین شده «عزیمت به تهران» در ایران شناخته شده ـ در کتاب فوق تأکید بر رفتار غیرعقلانی نظام سیاسی حاکم بر ایران، ادعای عدم مشروعیت نظام سیاسی ایران و توهم موفقیت تلاش برای تغییر نظام سیاسی در ایران را سه پایه همه اشتباهات دولت آمریکا در برابر ایران دانسته است.

شاهزاده سعودی در سخنرانی خود در پاریس، ایران را به ایجاد هرج و مرج و جنگ فرقه‌ای مخرب در منطقه متهم کرد، برای حمله به ایران کنونی از سجایای ساسانیان و شاهنامه سخن گفت؛ وعده حمایت از طرفداران تغییر نظام در ایران را سر داد و مدعی شده که سرنگونی نظام سیاسی در ایران نزدیک است.

هرچند محتوای نامه نگاری‌های رئیس جمهور فعلی آمریکا با رهبری ایران، کمتر به رسانه‌ها راه یافته است، تعهد به دخالت نکردن در امور داخلی ایران و دست کشیدن از تلاش برای تغییر نظام سیاسی ایران، موضوعاتی هستند که اغلب به عنوان بخشی از نوشته‌های اوباما خطاب به مقامات ایران مورد اشاره قرار گرفته است.

شش ماه به پایان دولت اوباما باقی مانده است و مهمانان منافقین در پاریس تدارک برای بازگشت به سیاست تغییر نظام سیاسی در ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. اجرای برجام بر مبنای حسن نیت و در فضایی سازنده، احترام متقابل و پرهیز از هرگونه اقدام مغایر با نص روح و هدف برجام، بخشی از تعهدات طرفین در توافقی است که یک سال پیش از این میان ایران و ۵+۱ به دست آمد، ولی ظاهرا قرار است دولت‌هایی در آمریکا بر سر کار بیایند که مشکل آن‌ها بسیار بنیانی‌تر از روح برجام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۰
قدر اوباما رو ندانستید. حالا با شمع باید بگردید دنبالش
جشن برای کسانی که خون 17 هزار ایرانی به گردنشون هست!!! کشورهای دیگه اینجور مواقع چه واکنشی نشون میدن؟؟!!
متاسفانه شما هم در تحلیل مسائل دست کمی از برادران کیهانی و شریعتمداری ندارید و در توهم توطئه سیر میکنید.
من جوانی هستم که از لحاظ فکری با خیلی از مسائل موجود در کشور مشکل دارم
البته منافقین حتماً خوب می دانند که آنها منفورترین گروهک در نزد همه مردم ایران از موافق و مخالف نظام گرفته تا همه اقوام و گرایش های فکری و سیاسی هستند
ای بابا
تابناک مردم داخل خود ایران از خداشون هست
اون گروهک کذایی عددی نیست .
طبق گزارشهای نهادهای اطلاعاتی غربی، از گروهک منافقین بجز یک نام چیز دیگری نمانده است.
تابناک عزیز ! در آمریکا هم مشابه ایران تنوع سلیقه ها وجود دارد
این از ضعف ماست که بقیه هر کاری برای صدمه زدن به ما انجام میدهند اگه به اندازه کافی قوی بشیم توی رویاهاشونم به این فکر نمیکنند.
متاسفانه نتوانستیم از 8 سال حضور اوباما به عنوان رهبر جهان غرب و مرد شماره 1 امریکا بهره لازم راببریم و مرتب با کارهای پوپولیستی و بچه گانه فرصت سوزی کردیم تا اینکه دنیا بر علیه ما بسیج شد
هههه ههه ههه سوراخ موش گران شد. بدو بدو بدو
پاراگراف دوم:اجتماع اخیر گروهک منافقین در تهران غلط تایپی است
آقايون دوباره جو ندين
ترکی فیصل از قبر پدر وهابیش خورد ... تروریست کاسه لیس ... هیچ غلطی نمیکنند
هیچوقت به دشمن قسم خورده ای مثل آمریکا اعتماد نکن.
اگر نظام دیدگاه خود را مانند سیاست خارجی در سیاست داخلی نیز بهبود بخشد و قدرت مردم را پشتوانه خود قرار دهد،امثال شرکت کنندگان در جلسه یاد شده و منافقین هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
باسلام
بقول پير مراد مان حضرت روح الله آمريكا هيچ غلطلي نمي توان بكند
ایران هم باید یک گردهمایی بزرگ توسط مخالفان عرب حکومت عربستان در تهران برگزار کنه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی