بازدید 3439

گرانی میوه به جیب تولیدکننده واقعی نمی رود

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گرانی میوه به جیب تولید کننده واقعی نمی رود،گفت: مونوپول و انحصار ات سودهای فروش میوه را کسب می کنند و کشاورز در این راستا بی نصیب می ماند.
کد خبر: ۵۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 23 February 2016
ابوذر ندیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره  افزایش نرخ مرکبات در آخرین ماه سال،گفت:در برخی مواقع محصولات کشاورزان به زیر درخت ریخته می شود؛ این امر نشان می دهد انحصار در محصولات کشاورزی همچون مرکبات مشهود است،بنابراین نباید اجازه داد انحصار سبب شود که محصولات کشاورزان به جای ورود به بازار به زیر درخت ریخته شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان  در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  دولت  باید افزایش نرخ مرکبات را کنترل کند و نباید  اجازه دهد فاصله نرخ میان تولید و فروش  دربازار به این حد متفاوت باشد،تصریح کرد:قاچاق مرکبات  به کشور تولیدکننده  را متضرر می کند.

 وی ادامه داد:قاچاق میوه قانون گریزی ایجاد می کند که این امر بطورحتم نمی تواند درعرصه اقتصاد تاثیر مناسبی به جای  بگذارد  و این در حالی است که قاچاق محصولات کشاورزی پدیده ای بنام رانت را ایجاد می کنند .

 

کالای خارجی از مبادی ورودی باید  دارای شناسنامه گمرکی  باشد

ندیمی  افزود:قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز  تعریف می کند که هر کالای باید شناسنامه  داشته باشد؛بنابراین کالای داخلی باید  بر مبنایی  مکان و محل تولید مشخص شده و سپس  وارد بازار شود و کالای خارجی نیز از مبادی ورودی باید  دارای شناسنامه گمرکی  باشد تا ازورود کالای قاچاق  به کشور جلوگیری شود.

  نماینده مردم  سیاهکل  در مجلس،ادامه داد:ما از قوه قضاییه و نهادهای مسئول می خواهیم به موضوع ورودکالای قاچاق محصولات کشاورزی ورود کند تا  بازار محصولات کشاورزی بدون دغدغه در راستای تولید داخلی  تلاش کند.

 عضوکمیسیون  اقتصادی مجلس، یادآورشد:اگر خواهان تنظیم نرخ بازار میوه  در کشور هستیم موضوع حذف انحصارات در محصولات کشاورزی،مبارزه با قاچاق کالا،شناسنامه دارشدن کالا از مبدا تولید،مشخص شدن مبادی ورودی کالا  از جمله عواملی است که  باید اجرایی شود.

 نارنگی همه را رنگ کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛قیمت هر کیلو نارنگی به 11 هزار تومان رسید و ازهمین رو نارنگی درجه یک با قیمت ۸ تا ۹ هزار تومان درمیدان اصلی و ۱۱ هزار تومان در بازار، رکورددار قیمت در مراکز فروش شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به افزایش قیمت موز در میدان مرکزی تره بار افزود: به دلیل کم باری کشورهای بزرگ صادر کننده موز از جمله فلیپین و افزایش تقاضا و کاهش عرضه قیمت این میوه هم اکنون در بازار با افزایش قیمت مواجه است.

وی قیمت پیاز را درمیدان مرکزی کیلویی دو هزار تومان و با روندی کاهشی اعلام کرد و گفت: سیب زمینی تازه درمیدان مرکزی تره بار با قیمت 700 تومان و سیب زمینی کهنه 400 تومان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه علت وجود میوه قاچاق در بازار برخورد نکردن درمبادی ورودی کشور است،افزود: میوه قاچاق در مرز همراه میوه مجوزدار وارد می شود.

محمودی برخورد با توزیع میوه قاچاق را در بازار بسیار دشوار اعلام کرد و ادامه داد: اگر در مرحله اول ورودی های کشور به درستی کنترل نشود، میوه به شهرها منتقل می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد که برخورد با آن بسیار دشوار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار