بازدید 3385

وقتی مخالفان کاخ سفید طعمه شنود می شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی آمریکا گفت:ایالات متحده که برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود که به مردم آمریکا رحم نمی کند در مورد رهبران کشورهای غربی نیز همین رویکرد را حفظ می کند. آمریکا در مورد کشورهای مخالف سیاست های خصمانه کاخ سفید به شکلی گسترده تر به دنبال شنود و جاسوسی است.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 23 February 2016
سایت افشاگر ویکی لیکس اسناد جدیدی از اقدامات فوق سرّی ایالات متحده منتشر کرده است. گفته می شود ، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) تمام مکالمات و دیدارهای «بان کی مون» ، دبیر کل سازمان ملل متحد را شنود کرده است.

در این سند افشا شده توسط ویکی لیکس ، آژانس امنیت ملی آمریکا دیدارهای دبیرکل سازمان ملل متحد با صدراعظام آلمان را شنود کرده است.برنامه شنود آمریکایی ها محدود به بان کی مون نبوده است ، آنها در عین حال دیدار «سیلویو برلوسکنی» نخست وزیر سابق ایتالیا با نتانیاهو را شنود کرده اند.

براساس سند فاش شده، آژانس امنیت ملی آمریکا همچنین مذاکرات محرمانه با استفاده از خطوط ویژه تلفنی شخصیت‌های ارشد اتحادیه اروپا و وزرای اقتصادی ژاپن را هم شنود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک ، «جولیان آسانژ» موسس ویکی‌لیکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نشان دادیم که ملاقات‌های محرمانه دبیرکل سازمان ملل بر سر نحوه نجات زمین در موضوع تغییرات آب و هوایی، توسط کشوری که درصدد حفاظت از بزرگترین شرکت‌های نفتی خود بود، شنود شدند».

آسانژ تاکید کرد که این اقدامات در حالی صورت گرفته که آمریکا با سازمان ملل قراردادی امضا کرده که بر مبنای آن واشنگتن متعهد شده به اقداماتی از قبیل شنود و جاسوسی علیه این سازمان دست نزند.

موسس ویکی‌لیکس افزود: «جالب خواهد بود که واکنش سازمان ملل را ببینیم چون اگر دبیرکل سازمان ملل بدون هرگونه عواقبی مورد هدف چنین اقداماتی قرار گیرد، دیگر همه از رهبران کشورها گرفته تا رهگذران در خیابان در معرض خطر هستند».

باقر حسینی

سیدباقرحسینی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با تقبیح اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: «ایالات متحده عادت به جاسوس بازی دارد و بی رحمی کاخ سفید در شنود رهبران و مقامات جهان اتفاق غیر منتظره ای نیست. واشنگتن اعتقادی به اخلاق و حریم شخصی ندارد.»

وی در ادامه گفت: « ایالات متحده که برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود که به مردم آمریکا رحم نمی کند در مورد رهبران کشورهای غربی نیز همین رویکرد را حفظ می کند. آمریکا در مورد کشورهای مخالف سیاست های خصمانه کاخ سفید به شکلی گسترده تر به دنبال شنود و جاسوسی است.»

این نماینده مجلس نهم گفت: « یکی از راه های نفوذ که مقام معظم رهبری بارها نسبت به آن تذکر داده اند همین جاسوس بازی آمریکایی ها است. آنها از هر راهی تلاش می کنند با شنود راه نفوذ پیدا کنند برهمین اساس لازم است نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی که تاکنون توطئه های آمریکا را شکست داده اند همواره هوشیاری خود را حفظ کنند. »

وی مسئله جاسوسی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا را از منظر اخلاقی به چالش کشید و گفت: « آمریکا به عنوان بزرگ ترین مدعی پوشالی حقوق بشر با نقاب این عنوان خود را محق به مداخله در جزیی ترین امورداخلی کشورهای دیگر می داند اما با جاسوس بازی پیش پا افتاده ترین حقوق شهروندی را نقض می کند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: « حفظ حریم شخصی افراد موضوعی است که برای مردم آمریکا و رهبران غربی بار روانی ایجاد می کند. آمریکا گمان می کند که با شنود و جاسوسی می تواند برای خود امنیت ایجاد کند اما واشنگتن بهتر است دست از پرورش و تسلیح گروه های تروریستی دست بردارد تا جامعه جهانی رنگ آرامش به خود ببیند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی