بازدید 3855

جرائم انتخاباتی شایسته کاندیدای قوه مقننه نیست

رییس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جرائم انتخاباتی از سوی مجریان و نامزدها پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۵۶۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 22 February 2016
جمال انصاری اظهار کرد: به حول و قوه الهی با خروج از مرحله ممنوعیت تبلیغات به مرحله شروع تبلیغات انتخاباتی رسیده‌ایم که انتظار می‌رود کاندیداها و ستادهای آنان همچنان بر اساس موارد مصرحه در قانون و محدودیت‌های آن اقدام به تبلیغات کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: دستگاه قضایی از مدت‌ها پیش جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را در استان و شهرستان‌های تابعه برگزار کرده و با دقت نسبت به رصد فضای انتخاباتی و بررسی و نظارت‌های خود اقدام می‌کند.

رییس‌ کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در موارد لازم تذکر داده‌ شده و در موارد لازم پرونده برای متخلفان تشکیل شده است، ولی خوشبختانه اغلب موارد با تذکر و اقدامات پیشگیرانه رفع شده و امیدواریم شاهد کاهش تخلف باشیم.

وی افزود: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی برای کم کردن شور انتخاباتی نیست بلکه تشکیل این ستادها سلامت انتخابات را تضمین می‌کند و بستر و فضا را برای رقابت سالم بیش‌ از پیش مهیا می‌کند.

انصاری تصریح کرد: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل‌ شده است. این شعب در طول شبانه‌روز آماده‌اند پرونده تخلفات و جرائم انتخاباتی را خارج از نوبت و به‌ صورت فوق‌العاده رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون محور اصلی روابط اجتماعی است و ارتباطات اجتماعی سالم منبعث از قانون مداری و پایبندی به نظم عمومی اجتماع است. هرگاه در جامعه‌ای قانون مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرد، مجرمان و افراد سوداگر جامعه را مورد تاخت‌وتاز خود قرار می‌دهند؛ از این‌رو انتظار داریم تا کاندیداهای انتخاباتی نسبت به رعایت قانون بیش‌ از پیش التزام داشته باشند.

رییس‌ کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: مردم ثابت کرده‌اند که استحقاق بهترین خدمت را دارند، پس هزینه جرائم انتخاباتی شایسته این مردم و داوطلبی که خود را شایسته برای حضور در قوه مقننه و قانون‌گذاری می‌داند، نیست، پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جرائم انتخاباتی از سوی مجریان و نامزدها پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: در روزهای پایانی تبلیغات انتخابات در محافل و مجالس غوغایی برپا می‌شود. ما باید بدانیم که این عرصه و میدان، آزمونی است که خداوند پیش پای ما قرار داده و وظیفه ماست که در مجالس سخنرانی‌ها و حتی در رسانه‌ها، حد خود را بشناسیم و در مسیر عدالت و رضایت خداوند حرکت کنیم.

انصاری اعلام کرد: ملت نیز باید برای انتخاب خود شاخص‌ها را ملاک قرار دهد.

رییس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: متاسفانه گاهی در جامعه افراد مسیر معکوس این سه شاخص را طی می‌کنند، در حالیکه اگر این ویژگی‌ها در جامعه انسانی ما وجود داشته باشد جامعه‌ای زیبا و عادلانه خواهیم داشت.

انصاری یادآور شد: امیدوارم هفتم اسفند شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم و به‌دوراز هرگونه تخلف باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار