بازدید 3096

بیکاری از عوامل موثر در بروز اعتیاد

کد خبر: ۵۶۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 20 February 2016
کارشناس ارشد شورای عالی مناطق آزاد نبود اشتغال و بیکاری را از عوامل موثر در بروز اعتیاد برشمرد و عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیاز به رویکرد اقتصادی و اجتماعی دارد.

به گزارش ایسنا، جواد عباس‌پور اظهارکرد: اصل و ریشه مبارزه با اعتیاد به مسئله فرهنگ سازی باز می‌گردد. پیشگیری از اعتیاد باید در میان همه افراد جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود و همه مسئولان و مردم خود را در این حوزه مسئول بدانند بنابراین رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار مناسب بوده و باید بیشتر و منسجم‌تر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد. اعتیاد بلایی بوده که هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند 100 درصد خود را از آن مصون بداند بنابراین توجه جدی همگان در این راستا ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ما باید ‏‏' نه گفتن' را به فرزندان آموزش دهیم و آن را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم، افزود: خانواده نقش موثری در پیشگیری و ابتلا فرزند خود به اعتیاد داشته و باید در این زمینه به خانواده به عنوان مهمترین رکن یک اجتماع توجه داشت که علاوه بر آموزش از طریق رسانه ملی و نهادهای آموزشی، شهرداری با ارائه آموزش از طریق پیام‌های هشداری کوتاه در اتوبوس و مترو می‌تواند نقش مهمی را در پیشگیری از اعتیاد ایفا کند.

کارشناس ارشد شورای عالی مناطق آزاد، نبود اشتغال و بیکاری را از عوامل موثر در بروز اعتیاد برشمرد و عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیاز به رویکرد جامع اقتصادی و اجتماعی دارد. همچنین در زمینه مبارزه با اعتیاد باید از ظرفیت تمام مردم برای ‏مقابله با آسیب اجتماعی ناشی از مواد مخدر استفاده کنیم چرا که در غیر این صورت در این زمینه پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

‏‎عباس پور با اشاره به اینکه اشتغال سدی محکم مقابل اعتیاد است، ادامه داد: کسانی که روزانه مشغول به فعالیت بوده و ذهن آنها مشغول به کار و اشتغال است کمتر سراغ اعتیاد و مواد مخدر رفته بنابراین مسئولان باید در قدم نخست مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به موضوع اشتغال زایی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مختلف همچون وزارت بهداشت، وزارت کشور و ارشاد و آموزش و پرورش همچنین کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید در کنار به موضوع اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن با توجه به حوزه‌های مختلف توجه کنند و کم کاری دستگاه خود را بر زمین دیگری نیندازند چراکه در این حوزه همه سهیم هستن و باید مسئولیت لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارشناس ارشد شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه مناطق آزاد شامل کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، ماکو و انزلی است، خاطر نشان کرد: تقریبا اشتغال در مناطق آزاد با رونق همراه بوده و افراد کمتر با نبود اشتغال مواجهند البته تنها دلیل اعتیاد بیکاری نیست بلکه این موضوع ریشه و دلایل گوناگونی داشته که برای مبارزه جامع با آن باید همه عوامل بررسی و شناسایی شده و جهت رفع آن اقدام شود.

عباس‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و همکاری همه مردم و مسئولین شاهد کاهش اعتیاد در جامعه باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی