بازدید 3036
رييس كميسيون صنايع مجلس:

تولید سالانه سه میلیون خودرو آرمانی نیست

حماني با بيان اين که بر این اساس، به غير از توليد كيفي كه براي خودروها هدف گذاري شده، شمارگان توليد خودرو نيز سير صعودي به خود خواهد گرفت، تصريح كرد: آمارها نشان مي دهد كه از سال 90، ميزان توليد خودرو كاهش 50 درصدي پيدا كرد و چند ماهي است كه توليد خودرو به وضعيت بهتري رسيده است.
کد خبر: ۵۶۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 15 February 2016
 رييس كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين كه صنعت خودرو مي تواند به روزهاي اوج و سربلندي خود باز گردد، گفت: اگر فقط نيمه خالي ليوان را نگاه نكنيم و نیمه پر لیوان را نیز ببینیم، مي توانيم  به رشد روند فعاليت‌ هاي اين صنعت از طريق برداشتن خيزي بلند، اميدوار باشیم.
 
به گزارش شهرنوشت و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، رضا رحمانی افزود: از بهمن 90، صنعت خودرو با چالش جدي رو به رو شد، به گونه اي كه خودروسازان خارجي از ايران رفتند و خودروسازان داخلي براي حيات خود مجبور شدند با اتكا به توان خود به توليد ادامه دهند.
 
وي با اشاره به اين كه به واسطه همين امر، كيفيت خودروهاي داخلي اُفت كرد و قيمت خودرو سير صعودي به خود گرفت، اظهار كرد: در كنار آن به علت كاهش شديد قدرت خريد مردم، خودروهاي داخلي بدون مشتري ماندند و همين امر باعث ركود بي سابقه در بازار خودرو شد.
 
 رحماني با بيان اين كه اين روزها كه تحريم برداشته شده، بازار منتظر حركت جديد و اتفاقات تازه از جانب خودروسازان داخلي هستند، تصريح كرد: صنعت خودرو بعد از تحريم بايد وارد فاز جديدي شده و رويكرد توليد خودرو را به سمت و سوي نگاه به مشتري و مشتری مداری تغيير دهد.
 
 وي با اشاره به اين كه مديران شركت هاي خودروسازي بايد ضعف‌هاي خود را قبول كنند و انتقادپذير باشند، اظهار كرد: آنها با استفاده از تجربيات خود، بايد حركت رو به جلويي را شروع كنند و اگر در روزهاي پيشِ رو گام هاي محكم و اساسي برداشته شود، حوزه خودرو متحول مي شود و رتبه خودروسازي ايران در سطح جهاني ارتقاء پيدا مي كند.
 
رحماني با بيان اين که بر این اساس، به غير از توليد كيفي كه براي خودروها هدف گذاري شده، شمارگان توليد خودرو نيز سير صعودي به خود خواهد گرفت، تصريح كرد: آمارها نشان مي دهد كه از سال 90، ميزان توليد خودرو كاهش 50 درصدي پيدا كرد و چند ماهي است كه توليد خودرو به وضعيت بهتري رسيده است.
 
نماينده مردم تبریز در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه اگر صنعت خودرو بتواند روند گذشته خود را اصلاح كند، مي تواند طبق برنامه تدوين شده خود حركت نمايد، خاطرنشان كرد: بر اين اساس، توليد سالانه سه ميليون دستگاه خودرو براي خودروسازان داخلي، عددي آرماني نيست و با حركتي سريع مي توانند به اهداف بلندمدت دست پیدا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل