بازدید 7287

سرافراز: سازمان ۳ هزار میلیارد خرج دارد

دولت در سال‌جاری حدود 1000 میلیارد تومان کمک مالی در ردیف بودجه جاری به رسانه‌ ملی می‌کند؛ در حالی که خرج ما بیش از 3000 میلیارد تومان است
کد خبر: ۵۵۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 10 January 2016
رییس سازمان صداوسیما در جمع مخبرین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات مالی صداوسیما که رسانه را در انجام وظایفش با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو ساخته است، گفت: دولت در سال‌جاری حدود 1000 میلیارد تومان کمک مالی در ردیف بودجه جاری به رسانه‌ ملی می‌کند؛ در حالی که خرج ما بیش از 3000 میلیارد تومان است که بخشی از آن بدهی‌هایی است که از گذشته بر دوش رسانه مانده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که صبح امروز - 20 دی ماه - برگزار شد، رییس سازمان صداوسیما در سخنانی با اشاره به برنامه‌ی ششم توسعه گفت: در برنامه‌ی ششم، موضوع فرهنگ مهجور مانده و در این برنامه برای رسانه نیز جایگاه مناسبی پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: هر چند دولت درصدد تجدید نظر در برنامه ششم توسعه است و ما نیز پیشنهادهای خود را داده‌ایم، اما معلوم نیست که این پیشنهادها تا چه اندازه محقق خواهد شد.

سرافراز با اشاره به سهم بسیار اندک فرهنگ در کل بودجه، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مساله رسانه در اکثر کشورها فراتر از دیگر مسائل فرهنگی است. رسانه ملی نیز موظف است در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاست خارجی، داخلی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به تولید محتوا پرداخته و زمینه فرهنگ‌سازی در این موضوعات را در جامعه فراهم کند؛ بنابراین رسانه، موضوع اصلی در حوزه فرهنگ است و نباید آن را جزئی از فرهنگ و در نهایت بودجه فرهنگی در نظر آوریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی صداوسیما که رسانه را در انجام وظایفش با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو ساخته است، گفت: دولت در سال‌جاری حدود 1000 میلیارد تومان کمک مالی در ردیف بودجه جاری به رسانه‌ ملی می‌کند، در حالی که خرج ما بیش از 3000 میلیارد تومان است که بخشی از آن بدهی‌هایی است که از گذشته بر دوش رسانه مانده است.

وی یادآور شد: حقوق کارکنان و بازنشستگان رسانه بیش از 1400 میلیارد تومان است و کمک‌های دولت حتی به تامین حقوق کارکنان نیز نمی‌رسد؛ این در حالی است که حقوق کارکنان دولت به‌ صورت جداگانه و مستقیم از سوی دولت پرداخت می‌شود و بودجه جاری اختصاص یافته به دستگاه‌ها صرف پرداختن به مأموریت آن دستگاه‌ها می‌شود، در حالی که برای صداوسیما حقوق کارکنان نیز در همان بودجه‌ای که اختصاص می‌یابد، دیده شده است.

سریال حضرت موسی آماده کلید خوردن است


وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تولیدات فاخر و ارزشی باید مشکلات مالی رسانه برطرف شود، افزود: تولید سریال‌های خوب ارزشی را در دست اقدام داریم که همه آن‌ها مانند سریال «حضرت موسی» آماده کلید زدن هستند. اما مشکلات مالی، جلوی تولید آن‌ها را گرفته است.


«کیمیا» قابل دفاع است


سرافراز با اشاره به برخی سریال‌های شبکه‌های سیما، گفت: سریال کیمیا، سریال قابل دفاعی است؛ چرا که مردم را به حال و هوای دوران انقلاب و جنگ برده و آن دوران را به خوبی برای مخاطبانش به تصویر کشیده است. همچنین سریال «معمای شاه» نیز تلنگری است به دوره پهلوی که این دوره را برای مخاطبانش بازنمایی کرده‌ است و مردم با وابستگی‌های حکومت‌های آن دوره به دولت‌های خارجی بیشتر آشنا می‌شوند و در کنار آن مباحث مربوط به تحلیل تاریخ پخش می‌شود.

رییس صدا وسیما با اشاره به تولید آثار فاخر، برخورداری از داستانی قوی و جذاب است تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم مرکز فیلمنامه‌نویسی در سازمان ایجاد شد تا این نقیصه برطرف شود.

سرافراز با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: پرداختن مناسب و حرفه‌ای به موضوع اقتصاد مقاومتی جزو وظایف اطلاع‌رسانی تعریف شده است و به همین منظور بخشی از برنامه‌ها به آن اختصاص یافته و حتی در صدا وسیما شبکه‌هایی خاص مأموریت یافته‌اند که صرفاً به حوزه اقتصاد بپردازند. وی تصریح کرد: رویکرد رسانه ملی در اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد زمانی به نتیجه می‌رسد که «مردم محور» یا «دانش بنیان» باشد.

انصاف نیست که رسانه‌ملی اپوزسیون دولت معرفی شود


وی در ادامه ضمن تأکید بر رابطه خوب رسانه با دولت یادآور شد: در دور جدید فعالیت‌های رسانه، شرایط خوبی را برای دولتمردان ایجاد کرده‌ایم که با حضور در برنامه‌های مختلف به بیان عملکرد و دیدگاه‌های خود بپردازند و در مناسبت‌ها این حضور بیشتر از دردوره‌های مشابه در سال‌های قبل بوده است؛ البته رسانه ملی دیدگاه‌های انتقادی را نیز منتشر می‌کند. بنابر‌این انصاف نیست که رسانه‌ملی اپوزسیون دولت معرفی شود.

در انتخابات از طرح دو قطبی‌های کاذب جلوگیری می‌کنیم


رییس رسانه‌ملی، تصریح کرد: نظرسنجی‌های علمی که در صداو سیما انجام می‌شود، نشان از قدرت و تأثیر بالای رسانه‌ملی در موضوعات مختلف است و اعتماد مردم به رسانه را نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد که سیاست رسانه ملی در موضوع انتخابات، مشارکت حداکثری مردم است و لذا در پرداختن به موضوع انتخابات از طرح دو قطبی‌های کاذب جلوگیری می‌کنیم و به طرح دیدگاه‌های مختلف منبعث از انقلاب در مقابل ضد انقلاب می‌پردازیم. در بعد اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نیز برنامه‌های جدیدی داریم که پخش آن‌ها شروع شده و در آینده گسترش خواهد یافت.

در این جلسه مخبرین کمیسیون‌های مجلس به طرح دیدگاه‌های خود نسبت به شرایط جامعه، مشکلات اقتصادی، توجه به آموزش افراد جامعه در موضوعات مختلف توسط رسانه، توجه به بودجه رسانه و فرهنگ در شرایط تهاجم فرهنگی، رعایت حقوق تبلیغاتی نامزدها در موضوع انتخابات پرداختند و اظهار امیدواری کردند که رسانه همچون گذشته در زمینه‌سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موفق باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۴
اقای سرافراز سلام
رفاهی کارمندان راکلا قطع کردی واینقدرگفتی کارمندزیادداریم که به کارمندان به شکل مفت خور نگاه میکنند.وام مسکن 3میلیون
وامرفاهی ازحقوق خودمون به خودمون هم فعلا بودجه ندارید. انشالله درست شود
اين که خيلي خوبه
مگه چیکار می کنید که 3 هزار میلیارد خرج دارید
4 تا سریال در سال می سازید
بقیه برنامه هاتون هم 100 بار تکراری است
نه که برنامه هاتون خیلی جذابه ؟
این کانال های ماهواره ای با بودجه بسیااااااار پایین تر بودجه شما ، تقریبا هم اندازه شما بیننده دارند ....
پاسخ ها
یاشار از سلماس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
البته اگر شرایط برابر بود برنامه های صدا و سیما اصلا مخاطب نمی داشت.
فعلا که با پدیده ای روبرو هستیم که زل میزنند تو چشات و دروغ میگن.
حرف هاي سرافراز هم مثل برنامه هاي رسانه اش است. قشتگ است به ظاهر منطقي به نظر ميرسد. اما چندان ربطي به واقعيت ندارد.
این همه بودجه برای برنامه ها و شبکه هایی که حتی 10 درصد هم بیننده نداره
آقای سرافراز تنها راه و بهترین راهکار مدیریتی اینست که ده ها شبکه موازی کار و بدون محتوای رادیویی و تلوزیونی را در هم ادغام کنید و فقط شبکه های تخصصی را حفظ نمایید
من به عنوان شهروند این کشور راضی نیستم حتی یک ریال از بیت المال که من نیز در آن سهیم هستم به سازمان عریض و طویل رسانه میلی پرداخت گردد.
1- یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حذف شبکه‌هایی که کاری جز پخش برنامه‌های تکراری شبکه‌های دیگه ندارن!
2- تا وقتی که صداوسیما فیلم یا سریالی از تاریخ پیش از اسلام ایران (هخامنشیان، ساسانیان، اشکانیان و ...) تهیه و پخش نکنه امیدی به این سازمان نیست!!
اندازه 3 میلیون تومن هم که برنامه هاتون به درد نمیخوره
1000 تا قران هم به این سازمان داده شود اشکال دارد .....؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه بی بی سی فارسی و جم بودجه اشون چقدره که این همه در جذب مخاطب موفق ان؟
برنامه های بی کیفیت صدا و سیما که بیشتر تلاشش دفع مخاطب هست. واقعا این همه هزینه نیاز نداره. به خدا ۴ تا شبکه کافیه و بقیه خرج اضافی . با این برنامه های فاخرتون!!
آقای سرافراز عزیز ....
لطفا عطای این سازمان را به لقایش ببخشید و زحمت را کم کنید
این سازمان گسترده توانایی رقابت با چند شبکه کوچک و خصوصی را ندارد
از ب ز بگیر
جناب سرافراز: سازمانی که بیش از سه هزار میلیارد هزینه میکند ایا به ندازه یک شبکه ای که 15 نفر دست و پا شکسته اداره اش میکنند بیننده دارد؟
"صدا و سیما" یعنی تلاش سازمان یافته در جهت استحمار ملت ایران و بسط مجدانه حماقت
شما راست ميگيد!!!!!!!!!!!!!!!!
چه رقم اشنایی هست این سه هزار ملیارد
من مالیات نخواهم داد چون به صدا و سیما کمک می شود.
3000 میلیارد رو سازمانت دور میریزه جناب سرافراز.
صدا وسیمه مخالف دولت است اقای سرافراز انصاف نیست از مالیات مردم ار تزاق کنید وشبکه توسط گروههای دولت اداره شود
کیمیا سه ریالی یک طرفه است مثل معمای شاه
عجب!!!!!!!!!!!!!
اگر صدا و سیما را به بخش خصوصی واگذار کنید خواهید دید که نتنها دیگر نیازی به صرف اعتبارات کلان نخواهد بود بلکه کیفیت و محتوای برنامه به مراتب بالاتر از انچه اکنون هست خواهد شد
خروجی کار : نظرسنجی کنید.
سازمانی که 3 هزار میلیارد خرج دارد، 60 درصد مردم ایران - به استناد اخبار نهادهای متولی - برنامه های آن را تماشا نمی کنند!!
پس این خرج اضافی برای چیست؟؟؟!!!
انصاف نیست که رسانه‌ملی اپوزسیون دولت معرفی شود
بله انصاف نيست بلكه واقعيت است جناب سرافراز
تعدیل نیرو و تبدیل صدا و سیما به یک نهاد نظارتی و تاسیس کانالهای خصوصی یا کرایه دادن یا فروش فرکانس تلویزیونی و رادیویی
خوب از زنجانی بگیر. ما که راضی نیستیم برای رسانه میلی خرجی بشه
به ملت و دولت منتخب اون دهن کجی می کنی و بعد پول هم می خوای. تعدیل نیرو انجام بده.
سازماني كه اين همه هزينه دارد چرا هر روز كانالهاي مختلف راديو ئي و تلويزوني داخلي و خارجي را توسعه ميدهد مردم نيازي به اين هم شبكه هاي جورواجور كه برنامه ندارند نيازي ندارند.همه اين برنامه و فيلمهاي بي سروته براي مردم هزينه دارد بايد اقتصاد مقاومتي از صدا و سيما شروع كرد
می بینید این احمدی نژا د تنها نبوده که بدهی بالا اورده ضرغامی هم همین وضعیت دارد قالی باف هم همین طور چون که اینها فله ایی مدیرشدهاند
حیف پول .......
با سلام. خوش بحال صدا و سیما که بودجه اش 3هزار میلیاد تومان است . با این پول می توان راه اهن اردبیل - بوشهر- همدان . زشت را تمام کرد .
حقوقهای نجومی کارمندای صدا وسیما که کاری به این بودجه نداره.
3000 میلیارد هزینه
خروجی؟
صفر
حیف از پول
متاسفانه سازماني با اين حجم هزينه به اندازه يك شبكه كه با 40-50 كارمند كار مي كند ياراي رقابت نداشته و مخاطب ندارد.
به ما چه
آقای سر افراز عزیز . 37000 کارمند میلیاردها میلیار درامد . هکتارها هکتار زمین و عمارت . میلیونها میلیون تجهیزات . واما باختن زمین بازی به یک شبکه ماهواره ای با تعداد اندک کارکنان . پیدا کنید پرتقال فروش را
جناب : آیا سه هزار تومان برا ملت فایده دارد ؟
خروجیش چقدر ارزش دارد،حیف این همه پول ملت که صرف این رسانه میشود
جناب مستطاب القدر قدرة دام تاییداته
اول یک شوخی : چرا دقیقا سه هزار میلیارد تمام!!!( اسراری در آن نهان است )

نکند از خاوری مشاوره گرفته اید !!!!!!!!!!!!!!!!
دوم : بابا جان آنان که ماهواره دارند نقل می کنند که کانال های ماهواره ای
با آن جذابیت شان نه تنها خودگردان هستند بلکه پولی هم برای خرج مایحتاج
روزمره شان اختصاص می دهند و احتمالا مشکل مالی هم ندارند .
سوم : چطور است که شما با این دستگا های عریض و طویلتان و البته با آن
بودجه سرسام آورتان از عهده اداره سازمان خود بر نمی آیید ؟
چهارم : بر اساس اقرار و نقل قول های همکاران خودتان ، این همه پاداش هایی
که چپ و راست به پرسنل تان پرداخت می کنید ، بر اساس کدام اشل پرداخت می
نمایید ؟ آیا این کسری بودجه نمی آورد ؟ نگویید که این کار در نظام پرداخت
تان نیست . که این دم خروس ، از سطح زندگی شان خیلی بیرون است !!!
پنجم : به سطح نازل خیلی از برنامه هایتان برسید و آب بندی ها را کاهش دهید
.گناه ما چیست که ماهواره نداریم ؟ و مجبوریم با برنامه های صدا و سیمای
ایران عزیزمان سازگاری داشته باشیم ؟
ششم : البته ما به شخصه ، خانوادگی و کل فک و فامیل مان ، همگی در این متفق
القول هستیم که برنامه های تلویزیون خودمان برای ما که تابع زندگی سنتی و
اصیل ایرانی و اسلامی هستیم از تمام برنامه های جهان سالم تر و البته
بهداشتی تر است اما انتظار داریم کیفیت برنامه ها مطابق نیاز زمانه حتما
ارتقا یابند . و می دانیم که با بودجه های بسیار زیادی که صدا و سیما از
طرق مختلف کسب می کند این امر امکان پذیر است و بسیار زیاد هم هست . ومن
الله توفیق
برید بودجه تون رو از همون افرادی بگیرید که واسشون تبلیغ میکند.والله اگر یک ریال از پول بیت المال خرج این.سازمان بشود حرام است.
ميشه درشو ببنديد؟
با این عملکرد و نتیجه منفی کاری صدا و سیما ، بخدا حیف سه هزار تومان بودجه ای که برای این سازمان عریض و طویل هزینه گردد . آخر کدام عقل سلیمی اجازه میدهد که این سازمان با این همه خدم و حشم فقط بتواند خواسته حداکثر ده درصد جامعه را تامین کند و در مقابل تلویزیون های خارج از ایران با بودجه ای کمتر از ده درصد بودجه صدا و سیما ی میلی دهها برابر بیشتر مخاطب داخلی و خارجی داشته ودرآمدشان هم به همین نسبت بیشتر است .
سه هزار ميليارد را به جوانان بدهيد ودر سيمار ا گل بگيريد ماهواره جذاب تر است
پيشنهاد ميشود درب سازمان بسته شود
يك كانال براي كل كشور كافيست
رسانه ميلي اپوزيسيون ملت ودولت است
اگر ٤٠٠٠٠ تا از ٤٨٠٠٠ تا پرسنل را اخراج مني زياد هم مياري .
آقای سرافراز عزیز. شما که آن همه تبلیغات اجناس خارجی و کلیپ های تبلیغاتی متعدد و بعضاً ضد فرهنگی را از صدا و سیما پخش می کنید. حالا که خیلی از این تبلیغات، واقعاً آفت فرهنگی ایرانیان شده پس حداقل یه قیمتی بگیرید ارزشش را داشته باشد و شما بتونید هزینه هایتان را جبران کنید. در مورد موضع گیری سیاسی و جناحی که اشاره فرمودید، مدیر قبلی که در انتخابات های قبلی نتوانست ثابت کند که بی طرف است. در دوره شما هم برنامه ها و میزگردها تاکنون این را نشان نداده است. ببینیم در انتخابات چکار می کنید آیا می توانید ادعای خود را ثابت کنید؟
انصافا" یکی سئوال کنه این سازمان عریض و طویل با اینهمه بودجه و مخارج و نیرو از پس یک کانال کوچولو اونور آب بر نمیاد .
امیدوارم آقای سرافراز نگه ما باید شئونات را اجرا کنیم و محدودیت داریم که هیچ ربطی نداره کافی برنامه سازی ها رو مقایسه کنه در زمان حال با 10 یا 15 سال پیش
سلام. الان حدود ۷۰ درصد مردم از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند. من به عنوان یک شهروند که مالیات پرداخت می کنم اصلا از شبکه های رادیو و تلویزیون صدا و سیما استفاده نمی کنم. پس چرا باید سه هزار میلیارد تومان از پول بیت المال رو باید بدن به صدا و سیما. اول برنامه های جذاب و فیلمها و سریالهای خوب پخش کنند بعد طلبکار باشن. بنظر من سطح بهره وری و کیفیت برنامه های شبکه های ماهواره ای بسیار بالاتر از صدا و سیما است. من به عنوان یک شهروند با پرداخت این پول به صدا و سیما مخالفم. اخه برای چی بایدپول بدیم برنامه های کسل کننده و بی محتوا ببینیم. تابناک سانسور نکن.
کمتر ولخرجی کنین درست میشه شما صدا وسیماییها
ما که من و تو و جم را نگاه میکنیم مجانی .
اینهمه خرج برای تلویزیونی که بیننده ندارد منطقی نیست
آقای رییس بهتر است بجای حرف بوظایف یک رسانه ملی واقعی عمل کنید تا مردم ببینند و قضاوت کنند . متاسفانه در حال حاضر دقیقا" جناحی عمل میکنید !!!! از یک طرف عملکرد دولت محترم را زیر سئوال میبرید ، از طرف دیگر کمبود بودجهء غیر قابل هضم سازمان را مطرح میکنید ، یعنی ...
صداوسیما چه کاری انجام میده که سه هزارمیلیارد بودجه میخواد.
صداوسیما دلش برای احمدی نژاد تنگ شذه
کانال من و تو با سی، چهل نفر پرسنل اینهمه مخاطب داره،
تلویزیون ما با چند شبکه و چند هزار نفر پرسنل از جذب مخاطب عاجزه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی