بازدید 3878

روند کنترل آنفلوآنزا در سیستان قابل قبول است

کد خبر: ۵۵۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 13 December 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه روند کنترل بیماری آنفلوآنزا درسیستان و بلوچستان قابل قبول است، گفت: تاکنون 12 نفر دراین استان براثر ابتلا به این بیماری فوت شدند.

سلیمان عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درتشریح سفر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سیستان و بلوچستان برای بررسی شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی دراین استان، گفت:  طبق دستور رئیس مجلس شورای  اسلامی 3 نفر از اعضای کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس برای بررسی وضعیت شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی به این استان  سفر کردند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون بهداشت از شهرهای زاهدان و زابل برای بررسی این بیماری، افزود: البته روسای 3 دانشگاه پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هم دراین بازدیدها اعضای کمیسیون را همراهی کردند، بنابراین آنچه که می توان از این سفر نتیجه گرفت این است که روند کنترل بیماری دراین استان قابل قبول بوده و روند ثبت ورود افراد مشکوک به این بیماری به بیمارستان‌ها به خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد:‌ همچنین مسئولان مربوطه بخش های ویژه ای را در مراکز درمانی برای مراقبت ازاین بیماران درنظرگرفتند، البته امکانات و تجهیزات لازم نیز برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا درسیستان و بلوچستان وجود دارد؛ بنابراین پس از گزارش های صورت گرفته و بازدیدهای به عمل آمده هیچ مورد فوتی گزارش نشده و این نشان می دهد که روند بیماری قابل کنترل است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: اما طبق بررسی های به عمل آمده از سوی کمیسیون بهداشت می‌توان به مواردی از جمله 672 مورد مشکوک به این بیماری در سیستان و بلوچستان اشاره کرد، همچنین 343 نفر در مراکز درمانی برای بررسی‌های بیشتر بستری شدند، البته 238 نمونه گیری تشخیصی از افراد بستری و مشکوک صورت گرفته  که ازاین تعداد فقط نتیجه 58  مورد مثبت گزارش شده است.

عباسی با بیان اینکه 12 نفر مشکوک به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان فوت شدند، گفت: از این 12 نفر 4 نفر قطعی مبتلا به آنفلوآنزا بودند و در 8 نفر دیگر هیچ اثری ازآنفلوآنزا وجود نداشته است؛ بنابراین همه این موارد نشان می‌دهد که دانشگاه های سیستان و بلوچستان و پرسنل آنها تلاش جدی در جهت کنترل این بیماری داشتند.

وی با بیان اینکه منشاء این بیماری هنوز مشخص نشده است، افزود: اما آنچه که مشخص است اینکه دلیل عمده این بیماری مربوط بهحضور غیرقانونی اتباع افغانستانی و پاکستانی است، اما درخصوص سفر افراد به کربلا تنها یک مورد از ابتلا‌ به این بیماری گزارش شده است؛ همچنین باید به این نکته تاکید کرد که از حجاجی که از مکه به این استان وارد شدند بدون استثنا ازمایش انجام شده است؛ بنابراین شرایط فعلی این استان درخصوص روند کنترل بیماری قابل قبول است و هیچ گونه کمبود دارویی دراین استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ هفته گذشته حسینعلی شهریاری، حلیمه عالی و سلیمان عباسی به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای  بررسی روند شیوع بیماری آنفلوآنزا به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل