بازدید 5878

آخرین جزئیات از پرونده ضرب و شتم معلولان

دادستان عمومی و انقلاب کرج، آخرین جزئیات پرونده ضرب و شتم معلولان در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۳۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 14 September 2015
دادستان عمومی و انقلاب کرج، آخرین جزئیات پرونده ضرب و شتم معلولان در یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی و جسمی را تشریح کرد.

به گزارش فارس از کرج، طی هفته گذشته تصاویر تکان‌دهنده‌ای از شکنجه و ضرب و شتم معلولانی که در یک مرکز نگهداری از ناتوانان جسمی و ذهنی در ولدآباد استان البرز نگهداری می‌شدند، منتشر شد.

این خبر موجی از انزجار را در میان مردم ایجاد کرد و به دنبال آن دادستان عمومی و انقلاب کرج تأکید داشت که پرونده‌ای در این زمینه در دست بررسی است.

حاجی رضا شاکرمی دقایقی قبل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج، جزئیات بیشتری از این پرونده را تشریح کرد و گفت: متأسفانه در این مرکز با طناب و زنجیر برای نگهداری از معلولانی که ناتوانی ذهنی و جسمی داشتند استفاده می‌شد.

وی افزود: وقتی تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت، متوجه شدیم که مدیران مرکز فوق برای اینکه هزینه برای استخدام پرستار مجرب پرداخت نکنند از طناب و زنجیر برای نگهداری از معلولان استفاده می‌کردند.

این مقام ارشد قضایی عنوان کرد: زمانی که والدین برای ملاقات با فرزندان خود به مرکز مراجعه می‌کردند، آثار زنجیر و طناب را بر بدن فرزندان خود مشاهده کرده و 20 نفر از خانواده‌ها شکایتی را در این زمینه تهیه و به مراجع قضایی ارائه کرده‌اند.

شاکرمی بیان کرد: در نخستین تحقیقات آثار این امر بر بدن معلولان مشاهده شد و گزارشی هم تهیه کردیم که در حال بررسی و رسیدگی دقیق به این پرونده هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به ناراحتی شدید افکار عمومی از این موضوع، دستگاه قضایی بدون کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی تا آخر پرونده فوق را مورد بررسی قرار داده و در صورت تأیید اتهامات به صورت جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

* استفاده از نظافتچی و آشپز به جای پرستار مجرب

دادستان عمومی و انقلاب کرج اضافه کرد: زمانی که بازرسان بهزیستی از این مرکز بازدید می‌کردند، مدیران به دلیل اینکه پرستار مجرب نداشتند، تعدادی از آشپزها و خدمه نظافتچی را به عنوان پرستار معرفی می‌کردند.

شاکرمی توضیح داد: در حال حاضر مرکز فوق تعطیل شده و دادستانی فردیس با جدیت پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که پیش از این گفته بود که منتظر گزارش بهزیستی است، افزود: با توجه به اینکه مراکز نگهداری از معلولان زیر نظر بهزیستی است، باید گزارش این مرکز در پرونده موجود باشد.

دادستان مرکز استان البرز در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بهزیستی به دلیل عدم نظارت کافی موجب افزایش تخلفات شده، آیا می‌توان به گزارش این مرکز اعتماد کرد؟ چنین پاسخ داد: دستگاه قضایی با دقت پرونده را بررسی کرده و از همه جوانب به موضوع می‌پردازد و باید منتظر رأی نهایی دادگاه باشیم و سپس اعلام نظر کنیم.

شاکرمی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا مدیران بهزیستی در این پرونده احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند؟ گفت: تاکنون مدیران بهزیستی استان البرز به عنوان متهم در پرونده مطرح نشده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد: در این پرونده تخلفات دیگری از جمله دریافت وجه غیرقانونی از خانواده معلولان، دریافت وجه بیش از تعرفه‌های قانونی و زیاد نشان دادن تعداد معلولان برای دریافت یارانه‌های دولتی نیز مطرح است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار