بازدید 15820
۲

ورود دستگاه قضا به پرونده شکنجه معلولان با یک ابهام بزرگ!

دادستان کرج نیز با تأکید بر اینکه پرونده‌ آزار و اذیت معلولان به دستگاه قضا ارجاع شده، گفت: اطلاعات موجود در این پرونده کافی نیست و منتظر ارائه گزارش توسط بهزیستی برای تکمیل این پرونده هستیم. بهزیستی ملزم است با مراجعه به این مرکز و جمع‌آوری اسناد و مدارک و بررسی اتفاقات صورت گرفته، گزارش مبسوطی به دستگاه قضا دهد.
کد خبر: ۵۳۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 12 September 2015
موضوع صلاحیت و عملکرد مدیران این مرکز از سال 90 مورد تردید جدی بوده و والدین سؤالات و حتی شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند، اما موضوع رسیدگی نشد!

به گزارش «تابناک البرز»، اخبار نگران کننده و تکان دهنده‌ای که از احتمال شکنجه معلولان ذهنی در یک مرکز نگهداری معلولان در ولدآباد استان البرز منتشر شد، در حالی با واکنش دستگاه قضا مواجه شد که سؤالات بی پاسخی پیرامون این ماجرا وجود دارد.

با انتشار اخبار شوم، بلافاصله مدیر کل بهزیستی استان البرز به این شایعات واکنش نشان داد و گفت: گزارشی در خصوص شكنجه معلولان يک مركز نگهداری معلولان در ولد‌آباد منتشر شده كه در حال بررسي صحت و سقم آن هستيم. از آنجايي كه احتمالاتی در خصوص صحت اطلاعات منتشره می‌رفت، بهزيستی استان براساس اختيارات قانونی خود، مركز مذكور را پلمب كرده است.

افروز بهرانی در حالی که تأکید داشت، هنوز هيچ مدرک و ادله قابل قبولي در خصوص شكنجه معلولان با سگ و زنجير در اين مركز يافت نشده است، گفت:‌ بهزيستی البرز در حال بررسی تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌های مداربسته اين مركز برای يافتن شواهد و مدارک احتمالی است و به این منظور، تصاوير ضبط شده از شش ماه گذشته اين مركز بررسی می‌شود.

وی افزود: مديريت اين مركز ادعا می‌كند، در مدت زمانی كه در مركز نبوده، تخلفاتی صورت گرفته، ولي اين تخلفات به بزرگی آنچه در رسانه‌ها منعكس شده نيست. مدير اين مركز می‌گويد، چطور ممكن است در 13 سالي كه از فعاليت اين مركز می‌گذرد، هيچ موردی از شكنجه معلولان گزارش نشده باشد، ولی طی مدت كوتاهی هجمه گسترده‌ای درخصوص وضعيت نگهداری اين معلولان ايجاد شود؟


بلافاصله پس از انتشار تصاویر تکان دهنده از این مرکز، مردم می‌پرسیدند، چه برخوردی در صورت تأیید تخلفات با متخلفان خواهد شد؟ که مدیر بهزیستی البرز در پاسخ به این سؤالات گفت: بهزيستی استان مجوزی برای تعطيلی و پلمب اين مركز ندارد، زیرا هنوز شواهدی در اين خصوص تأييد نشده است.

اما به نظر می رسد، موضوع به همین سادگی نبوده و دستگاه‌های دیگر به ویژه نهادهای نظارتی به موضوع ورود پیدا کرده‌اند. این را می‌شود از سخنان عضو فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس دریافت که در واکنش به این خبر گفت: کمیسیون بهداشت مجلس ناظری را برای پیگیری‌های بیشتر و شفاف سازی به این مرکز فرستاده تا موضوع کاملا روشن شود.

از سوی دیگر، رضا شاکرمی، دادستان کرج نیز با تأکید بر اینکه پرونده‌ آزار و اذیت معلولان در یک مرکز نگهداری در ولدآباد محمد شهر به دستگاه قضا ارجاع شده، گفت: اطلاعات موجود دراین پرونده کافی نیست و منتظر ارائه گزارش توسط بهزیستی برای تکمیل این پرونده هستیم. بهزیستی ملزم است با مراجعه به این مرکز و جمع‌آوری اسناد و مدارک و بررسی اتفاقات صورت گرفته گزارش مبسوطی به دستگاه قضا ارائه دهد.

وی افزود: پس از تکمیل اطلاعات این پرونده و رفع نواقص موجود، دستگاه قضا وارد عمل می‌شود و در صورتی که شواهد و مدارک، اخبار منتشره را تأیید کند، با متخلفان به شدت و بر اساس قانون برخورد می‌شود. قطعا گزارش درخواست شده از بهزیستی تا اوایل هفته آینده به دستگاه قضا ارسال و پس ازآن پیگیری‌های قضایی این پرونده آغاز می‌شود.

حال این پرسش مطرح می‌شود، چگونه موضوع صلاحیت و عملکرد مدیران یک مرکز از سال 90 مورد تردید جدی بوده و والدین سؤالات و حتی شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند، اما موضوع رسیدگی نشده تا بعد از رسانه‌ای شدن ماجرا، پرونده‌ای در رابطه با آن تشکیل شود؟

از سوی دیگر، جا دارد که بپرسیم در صورت تأیید این تخلف و ظلم به معلولان ذهنی و جسمی، آیا می‌توان به گزارش دستگاهی که خود به دلیل عدم نظارت و کنترل صحیح عامل چنین جرمی بوده، اعتماد کرد؟ اگر خیر، پس چگونه است که بهزیستی خود مأمور تنظیم گزارش درباره تخلفات احتمالی روی داده در این مرکز شده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲
خدایا پناه می برم به تو ! این ملت را از شر خبائث نجات بده .
بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل