بازدید 4171
۱

با مردان 15 ساله لیگ‌برتر آشنا شوید

در دوره پانزدهم لیگ‌برتر بازیکنانی حاضر خواهند بود که از سال اول مسابقات فوتبال لیگ‌برتر هنوز در صحنه رقابت ها حاضر هستند و برای تیم های خود بازی می‌ کنند.
کد خبر: ۵۱۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 28 June 2015
به گزارش ورزش سه؛ با هم به مرور نام این افراد می‌ نشینیم:

1. رضا عنایتی: بازیکن ابومسلم در لیگ اول، درست با شروع لیگ‌برتر وارد لیگ حرفه ای شد. قبل از آن سابقه فعالیت در تیم آدنیس خراسان تحت مربیگری حسین فکری را داشته است. بهترین گلزن تاریخ لیگ است و در تیم های ابومسلم، استقلال، صبا، سپاهان، مس کرمان و پدیده مشهد بازی کرده است. او متولد سال 1355 است.

2. محرم نویدکیا: بازیکن سپاهان در لیگ اول در این زمان محرم گوزلی نام داشت. او در شروع لیگ اول 19 ساله بود، نویدکیا براساس انتخاب و نظرسنجی کارشناسان فوتبال بهترین بازیکن تاریخ لیگ‌برتر محسوب می‌ شود. او 5 بار با سپاهان قهرمان لیگ شده است و متولد 1361 است.


3. سید جلال حسینی: بازیکن ملوان بندرانزلی در لیگ اول است که در سال اول یکی از پدیده های تیم ملوان بود و حالا بعد از یک فصل بازی در لیگ قطر به لیگ‌برتر برمی گردد. جلال حسینی در لیگ‌برتر پیراهن تیم های ملوان، سپاهان، سایپا و پرسپولیس را برتن کرده و متولد 1360 است. معلوم نیست او در لیگ پانزدهم با چه تیمی به میدان می‌ رود؟

4. ایمان مبعلی: بازیکن تیم فولادخوزستان در لیگ اول است که در سال 1380 نوزده ساله بود، مبعلی که ستاره مسابقات فوتبال لیگ چهارم لقب گرفت، متولد 1361 است و در تیم های فولاد، نفت‌تهران، پیکان، استقلال‌خوزستان و استقلال تهران بازی کرده است. او در لیگ چهاردهم یکی از ستارگان نفت بود.

5. ابراهیم صادقی: بازیکن سایپا در لیگ اول بود. صادقی مثل محرم نویدکیا از عناصر تاریخ ساز لیگ‌برتر است که جز در سایپا برای هیچ تیمی بازی نکرده است. او در لیگ پانزدهم باز هم در سایپاست در حالی که متولد سال 1357 و 37 ساله است.

6. سیدمهدی رحمتی: بازیکن تیم فجرسپاسی در لیگ اول بود و به جز فجرسپاسی در تیم های سپاهان، استقلال تهران، مس کرمان و پیکان بازی کرده و در آستانه بازگشت به استقلال تهران است. رحمتی متولد سال 1361 است.


7. مهدی رجب‌زاده: بازیکن فجرسپاسی در لیگ اول بود اما در بیشتر سال های برگزاری لیگ‌برتر برای ذوب‌آهن بازی کرد. او رکورددار تعداد بازی در تاریخ لیگ ایران است. 6 روز پیش 37 ساله شد و در لیگ پانزدهم بار دیگر برای ذوب‌آهن بازی خواهد کرد.

8. هادی عقیلی: بازیکن سایپا در لیگ اول جزو اخراجی های علی پروین از پرسپولیس بود که بعدها پرسپولیس افسوس کنار گذاشتن او را خورد. عقیلی بعد از سایپا به سپاهان رفت و در تمام سالیان لیگ‌برتر جز این دو تیم برای هیچ تیمی بازی نکرد، او متولد1359 است.

9. پژمان نوری: بازیکن ملوان در لیگ اول است، پژمان نوری بعد از ملوان در تیم های پگاه، پرسپولیس و استقلال تهران حضور یافت و برای لیگ پانزدهم به عنوان کاپیتان تیم ملوان بار دیگر انجام وظیفه خواهد کرد. او هم متولد سال 1359 است.


10. غلامحسین بادامکی: بازیکن ابومسلم در لیگ اول است، بادامکی بعد از ابومسلم به تیم پرسپولیس رفت، بعد از بازی در تیم فوتبال ملوان با وقفه ای در مسابقات دسته اول از نیم فصل پارسال به تیم صبا رفت و در این تیم بار دیگر احیا شد. او هم متولد سال 60 است.

11. هادی شکوری: بازیکن پاس در مسابقات لیگ اول است که در آن مسابقات به علت حضور رضا ترابیان، مارکار آقاجانیان، رضا آقامحمدی و علی جان ملکی کمتر به او بازی رسید. اما سپس بازیکن ثابت این تیم شد. هادی شکوری بعد از صبا مدتی در لیگ های عربی بازی کرد و در بازگشت به ایران پیراهن تیم های ذوب‌آهن، شاهین بوشهر، نفت‌تهران و استقلال بود. او متولد سال 1361 است.

12. جواد نکونام: بازیکن پاس در لیگ اول بود که حضورش در این فهرست مشروط است. به یاد داشته باشید که وضعیت نکونام برای حضور در لیگ‌برتر کاملا روشن نیست، با وجود این اسم او را در صورت بازگشت به لیگ‌برتر مرور می‌ کنیم. جواد رکورددار فوتبال ملی ما در لیگ‌برتر به جز پاس، پیراهن استقلال را برتن کرده و متولد 1359 است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
15 سال بخوربخور
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار