بازدید 3347
سرمربی تیم‌ ملی را روابط سیاسی انتخاب می‌کند

جلالی: شایسته سرمربیگری تیم‌ملی بودم

مجید جلالی به کشف تازه ای رسیده است اینکه 10 سال پیش باید سرمربی تیم‌ملی می‌ شده است.
کد خبر: ۴۹۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 20 April 2015
مجید جلالی به کشف تازه ای رسیده است اینکه 10 سال پیش باید سرمربی تیم‌ملی می‌ شده است.

به گزارش "ورزش سه"، با جلالی در همین باره صحبت می‌ کنیم. اینکه آیا واقعا او شایسته حضور روی نیمکت تیم‌ملی بوده یا نه. خودش که می‌ گوید صددرصد. اگرچه دیگران چنین نظری نداشته باشند ...

* شما در مصاحبه ای گفته بودید که اگر به شایسته سالاری بود شما باید 10 سال پیش سرمربی تیم‌ملی می‌ شدید. هنوز هم روی حرفتان هستید؟

بله، من هنوز هم روی صحبتم هستم. من امکان ندارد تا مطمئن نباشم حرفی را به زبان بیاورم در مورد حرف هایی که می‌ زنم بی تردید اطمینان دارم.

* چرا همچنین اعتقادی در مورد خودتان دارید؟
باید بررسی کنید و ببینید که هر کسی باید چه فاکتورهایی داشته باشد تا سرمربی تیم‌ملی بشود. یک گروهی سرمربی تیم‌ملی شدند و یکسری هم نشده اند. اگر آنها را با هم مقایسه کنید به جواب درستی می‌ رسید. مربیگری یکسری فاکتورها دارد که با شناخت آنها می‌ توانید بفهمید که چه کسی شایسته سرمربیگری در تیم‌ملی است.

* یعنی واقعا خودتان را محق می‌ دانید که روزی روی نیمکت تیم‌ملی بنشینید؟
من باز هم می‌ گویم که حرفی را بدون علت نمی‌ زنم و اگر شایسته سالاری بود حتما همین طور می‌ شد. مربیگری در تیم‌ملی حدود 100 فاکتور دارد که یک مربی باید یکسری از آنها را داشته باشد. البته بی تردید یک سرمربی نمی‌ تواند در همه فاکتورها قابل باشد. در همه جای دنیا به عنوان مثال 5 مربی برای سرمربیگری در تیم‌ملی انتخاب می‌ کنند و برطبق این فاکتورها اصلح ترین فرد را انتخاب می‌ کند.

* شما از این 100 فاکتور در کدام فاکتورها خودتان را شایسته حضور روی نیمکت تیم‌ملی می‌ دانید؟
من برای شما مثالی می‌ زنم. از 100 فاکتور 20 فاکتور وجود دارد که البته زیرشاخه هایی دارد. شاخص هایی مثل سابقه بازیگری که البته من در این بخش کمتر سابقه دارم. سابقه مربیگری در تمام سطوح، تجربه مربیگری، علوم مربیگری، شخصیت اجتماعی، میزان مقبولیت در جامعه و البته عناوینی که یک مربی به دست آورده است. این ها چیزهایی است که در همه دنیا برای انتخاب یک سرمربی لحاظ می‌ شود.

* به نظر شما، شما در بخش مقبولیت اجتماعی نمره بالایی می‌ آورید؟
من قبلا هم گفتم که قرار نیست یک مربی در همه فاکتورها نمره بالایی بگیرد. احتمال دارد در یک بخش نمره 70 بگیرد، یک بخش 30 و البته در فاکتور دیگر هم 100 بشود. پس من باز هم می‌ گویم که قرار نیست یک مربی در همه سطوح و فاکتورها نمره بالایی داشته باشد.

* از دید شما مربی هایی که قبلا در تیم‌ملی بوده اند، این فاکتورها را داشته اند؟
من نمی‌ خواهم به این سوال پاسخ بدهم. دلیلش هم این است که این موضوع درست نیست. اما این فاکتورهایی که گفتم در همه جای دنیا به همین شکل انجام می‌ شود. نه اینکه از روی روابط سیاسی سرمربی یک تیم مشخص شود.

* شما در مصاحبه دیگر هم گفته بودید، سال دیگر با گرفتن ستاره های زیاد می‌ خواهید سایپا را قهرمان کنید، این موضوع را تایید می‌ کنید؟
از حرف های من سوءبرداشت شده است. از من پرسیدند که مدیرعامل تیم گفته که می‌ خواهد تیم را برای قهرمانی ببندد و من هم گفتم که اگر قرار است برنامه بدهم باید چند ستاره جذب کنیم تا بتوانیم قهرمان شویم.

* مثل کاری که در تراکتور کردید درست است؟
بله، دقیقا همین طور است. تیمی که می‌ خواهد قهرمان شود، باید هم از نظر میدانی، هم اداری و هم سازمانی تیم قدرتمندی باشد. اگر این شرایط وجود داشته باشد و البته ما بتوانیم بازیکنان باکیفیتی جذب کنیم، می‌ توانیم قهرمان شویم چون فقط جذب ستاره برای قهرمانی کافی نیست.

* پس فکر می‌ کنید می‌توانید مثل پاس بار دیگر تیمی مثل سایپا را قهرمان لیگ‌برتر کنید؟
چرا نمی‌ شود؟! من با همین تیم سایپا که این همه بازیکن جوان دارد و فقط 5، 6 بازیکن باتجربه این نتایج را کسب کرده ام. فکر نمی‌ کنم قهرمانی چیز بعیدی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل