بازدید 18657

لحظه انهدام پهپادهای مهاجم توسط «شلمچه»

فیلم‌های جدید از لحظه انهدام پهپادهای مهاجم فرضی توسط موشک پدافندی شلمچه که از سامانه موشکی مرصاد شلیک شده بود، منتشر شد.
کد خبر: ۴۶۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 28 December 2014
فیلم‌های جدید از لحظه انهدام پهپادهای مهاجم فرضی توسط موشک پدافندی شلمچه که از سامانه موشکی مرصاد شلیک شده بود، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صبح روز شنبه و در سومین روز برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه پدافند هوایی ارتش با شلیک 3 فروند موشک شلمچه با موفقیت توانست 3 فروند پهپاد متعلق به دشمن فرضی را در منطقه عمومی رزمایش بزرگ ارتش منهدم کند.

رادارهای "کاوش، جویا و هادی" و "موشک‌های بومی شلمچه" سامانه موشکی شلمچه را تشکیل می‌دهند که کار شناسایی و انهدام این پهپادها را به‌عهده داشتند. این برای اولین بار است که این سامانه موشکی برای هدف قراردادن اهداف مدنظر خود از موشک‌های بومی شلمچه استفاده کرده است.

رزمایش مشترک ارتش با نام محمد رسول‌الله(ص) از صبح روز 5شنبه (چهارم دی) در وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از مدار 10 درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده تا 10 دی ادامه خواهد داشت.
تعداد بازدید : 25

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان