بازدید 4399

گرامیداشت نویسنده "صد سال تنهایی"

نویسندگان و روشنفکران آمریکای لاتین طی مراسمی رسمی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارا برگزار شد، به «گابریل گارسیا مارکز» فقید ادای احترام کردند.
کد خبر: ۴۵۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷ 01 December 2014
نویسندگان و روشنفکران آمریکای لاتین طی مراسمی رسمی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارا برگزار شد، به «گابریل گارسیا مارکز» فقید ادای احترام کردند.

به گزارش ایسنا یاد گابریل گارسیا مارکز نویسنده فقید کلمبیایی برنده نوبل ادبیات که در ماه ‌آوریل درگذشت‌، در نمایشگاه کتاب گوادالاخارای مکزیک با حضور نویسندگان و چهره‌های فرهنگی آمریکای لاتین گرامی داشته شد.

در این مراسم «پیلار دو ریو» روزنامه‌نگار و مترجم اسپانیایی که همسر «ژوزه ساراماگو» نویسنده فقید پرتغالی و خالق رمان «کوری» بوده‌، درباره‌ گابو گفت: همسر من و گارسیا مارکز ‌حتی زمانی که در مورد بعضی موضوعات‌ با هم به اتفاق‌نظر نمی‌رسیدند، مباحثات طولانی و هوشمندانه‌ بسیاری داشتند.

«آنجلیس ماسترتا» رمان‌نویس مکزیکی نیز به یاد خالق «صد سال تنهایی» گفت: امید و شادی همیشه امضای مردی خواهد بود که خیلی از ما عاشقش بودیم.

به گزارش تله‌سرتی‌وی‌،‌ «خورخه فرانکو» نویسنده کلمبیایی،‌ «خایمه آبلو» روزنامه‌نگار و «سنل پاز» فیلمنامه‌نویس کوبایی از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم بودند که درباره مارکز سخنرانی کردند.

این رویداد فرهنگی مهم‌ترین نمایشگاه کتاب ادبیات اسپانیولی‌زبان در آمریکای لاتین به حساب می‌آید که به صورت سالانه از سوی دولت مکزیک برپا می‌شود.

گابریل گارسیا مارکز در آوریل سال جاری میلادی در سن 87 سالگی در بیمارستان شهر مکزیکوسیتی درگذشت. او از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات اسپانیولی‌زبان و آمریکای لاتین بود که در سال 1982 به جایزه‌ نوبل ادبیات دست یافت. گابو به ‌عنوان پیشتاز سبک «رئالیسم جادویی» شهرت داشت. این نویسنده برنده نوبل در کنار «ژوزه ساراماگو» و «خولیو کورتاسار» یکی از پیشگامان جنبش «غریو» و نماینده‌ای از نسل موفق نویسندگان آمریکای لاتین بود.

«صد سال تنهایی» که نمونه‌ بارز رئالیسم جادویی است، معروف‌ترین اثر مارکز محسوب می‌شود. «پاییز پدرسالار»، «عشق سال‌های وبا»، «خاطره دلبرکان غمگین من» و «گزارش یک مرگ» از دیگر کتاب‌های معروف این نویسنده‌ برجسته هستند که آثارش تا کنون به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل