بازدید 40284

با چه مجوزی زمین‌های نهادهای نظامی و باغات بکر برج می‌شوند؟!

پرسش‌هایی را که با خواندن این نوشتار به ذهنتان خواهد رسید، ‌مرور کنید، آن بخش از سخنان رهبری که در جمع فرماندهان نظامی در زمان کلنگ‌زنی بوستان ولایت بیان شده، بخوانید و در پایان تصاویری از پروژه‌ای لوکس در «یکی از آخرین باغات بکر تهران» را به ‌ببینید تا دریابید چرا آلودگی هوای تهران درست شدنی نیست‌!
کد خبر: ۴۳۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 01 October 2014
این جملات رهبر انقلاب را بخوانید: «تهران یک شهر متراکمى است؛ بیش از اینها بایستى اینجا باز شود و این شهر فضاى تنفسى پیدا کند. مراقب باشید جاهایى که در مناطق گوناگون شهر در اختیارتان هست، اینها در خدمت فضاى سبز قرار بگیرد‌»؛ این جمله را رهبر انقلاب در حضور بیشتر مسئولان کشوری، لشکری، شهری و... بیان کرده است؛ اما ظاهرا به گوش برخی نرسیده!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که آلودگی هوای تهران در تابستان گذشته به یاری تصمیماتی که درباره بنزین گرفته شد، بهترین وضعیت خود در سال‌های اخیر را تجربه کرد و هیچ روزی آلودگی از مرز هشدار نگذشت، اینقدر اخبار ‌از ساخت‌و‌سازهای غیر قانونی، تغییر پهنه‌های عجیب و غریب و تخریب باغات مخابره می‌شود که نمی‌دانیم از بهبود وضعیت آلودگی هوا خوشحال باشیم یا از اطمینانی که به این واسطه در مسئولان پدید آمده و ساخت و سازهای غیر قانونی را رونق بخشیده، ابراز نگرانی کرده و دعا کنیم هوا بار دیگر آلوده شود تا اهمیت تصمیمات نادیده گرفته نشود.

از جمله این رخدادها، ورود نهادهای نظامی و انتظامی به مقوله ساخت‌و‌ساز است که البته در راستای خانه‌دار کردن پرنسلشان یا ساخت منازل سازمانی هم نیست، بلکه به شکل راه انداختن کارگاه‌های بزرگ ساختمانی برای ساخت برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بعضا لوکس برای عرضه عمومی و منتفع شدن از بازار پر رونق مسکن در کشور ظهور کرده و در مسیر این هدف، رویدادهای عجیب و غریبی رقم می‌زند.


اگر نیروی انتظامی بخش متعلق به خود در محدوده پادگان قدیم قلعه‌مرغی تهران را به رغم تأکیدات رهبر انقلاب، به شهرداری واگذار نمی‌کند و سود خود را به ساخت پروژه‌ای ملی اولویت می‌دهد، سپاهی‌ها محدوده‌ای که قرار بوده بوستان مادر شود، در اختیار گرفته و فارغ از همه تصمیمات که بر تعطیلی ساخت و ساز در آن گرفته شده، عملیات ساختمانی خود را به پیش می‌برند و در ‌‌نهایت ارتشی‌ها از یک سو تصمیماتی برای ساخت و ساز در پادگان ۰۶ می‌گیرند و از سوی دیگر محدوده باغات بکری را که در جای دیگر ‌دارند، ‌به کارگاه ساختمانی تبدیل کرده‌اند.

این جملات را که در توصیف باغات بکر در پروژه «باغ بهشت» و ضرورت محافظات از آن‌ها از زبان مسئولان بنیاد تعاون ارتش (بتاجا) در صفحه نخست و در باب معرفی برج سازی‌شان در این نقطه نوشته شده را بخوانید تا دریابید که چگونه مالکان معمولی نمی‌توانند یک درخت قطع کنند اما برخی می‌توانند، باغات مجاور یک رودخانه که ده‌ها دلیل برای ممنوعیت ساخت و ساز در آن می‌توان یافت را به کارگاه برج سازی و کسب سود تبدیل کنند!

‌«سال‌هاست رشد بی‌رویه جمعیت و به تبع آن افزایش آپارتمان نشینی، موجب نابودی باغات و فضای سبز طبیعی کلان شهر تهران گردیده است. پروژه مجتمع مسکونی باغ بهشت همان طور که از نامش پیداست، در آخرین بازمانده‌های طبیعت بکر تهران قرار دارد که عبور رودخانه درکه از زمین آن موجب رویش هزاران درخت کهنسال گردیده و به همین سبب جهت استفاده از پتانسیل طبیعت زیبا و چشم نواز موجود، ۷۷‌ درصد از اراضی مجموعه به فضای سبز اختصاص یافته است‌».

اکنون کافی است، پلان جانمایی برج‌ها در این محدوده و تصاویر منتشر شده از ساخت و ساز در محدوده مشخص شده را نگاه کنیم تا دریابیم که نه درک معنای اختصاص ۷۷ درصد مجموعه به فضای سبز چیز ساده‌ای است و نه چگونگی تخریب باغی بکر با درختان کهنسال بدون بروز مشکلی با نهادهای ذیربط در مخیله‌مان می‌گنجد.

اکنون کافی است تا در سایت دایر شده برای این پروژه چرخی بزنیم تا دریابیم که چهارده برج بلندی که در این محدوده ساخته شده و در حال تکمیل است، در ارزان‌ترین قسمت‌ها، کمتر از هشت میلیون تومان در هر متر مربع نرخ گذاری شده است تا با یک حساب و کتاب سرانگشتی به عدد بیش از هزار میلیارد تومان درآمد در ازای فروش کل مجموعه برسیم که چگونگی صرف سود ناشی از آن هم می‌تواند ابهام آفرین باشد؛ آیا بتاجا قرار است سود این پروژه را صرف گسترده‌تر کردن ساخت و ساز خود کرده و غول ساختمانی شود؟ آیا قرار است وارد دیگر فازهای اقتصادی شود؟

به این ابهامات می‌توان چند پرسش اساسی را افزود تا ماجرا بغرنج‌تر شود؛ اینکه آیا نهادهای نظامی مجازند، زمین‌هایی که بابت کارکرد سازمانی‌شان روزگاری در اختیار گرفته‌اند، تبدیل به پروژه‌های ساختامانی کرده و بفروشند؟ آیا اجازه تغییر کاربری پهنه زمین‌های ایشان به مسکونی، تجاری و غیره به سادگی صادر می‌شود؟ آیا نباید این دست زمین‌های ساخته نشده در شهر، در صورت مازاد بودن به فضای سبز شهری پیوسته و در راستای اجرای منویات رهبر انقلاب گامی برداشته شود؟

این پرسش‌ها را در ذهنتان مرور کنید، بار دیگر آن بخش از سخنان رهبری را که در آغاز متن آمده و در جمع فرماندهان نظامی در زمان کلنگ‌زنی بوستان ولایت بیان شده، ‌بخوانید و دست آخر تصاویری از پروژه‌ای لوکس در «یکی از آخرین باغات بکر تهران» را به نظاره بنشینید تا دیگر برایتان سؤال نباشد، چرا آلودگی هوای تهران درست شدنی نیست، چرا مجاور بافت‌های ثبت ملی شده ساخت و ساز صورت می‌گیرد، چرا بوستان ولایت ساخته نمی‌شود و...؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۱۰۲
تيتر اشتباه است اصلاح فرماييد سود هنگفت نيروهاي مسلح در متن هم گفته ايد نيروي انتظامي ها و سپاهي ها . . . . ارتش هميشه مظلوم
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
پس کانکس مربوط به بانک حکمت مربوط به کجاست.
آیا پروژه های عظیم ارتش در شق و مرکز تهران رو تا حالا ندیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
هم تیتر و هم متن مطلبتان از روی ناآگاهی و یا غرض تنظیم شده است...
چرا در مورد سوهانک و منطقه 22 و شمال اتوبان بابایی تا حالا ساکت بودی ؟
چه مجوز و قانوني بالاتر از پول و پارتي و قدرت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
آفرین !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
آره واقعا بالاتر از پول چیزی نیست
اینکه زمین ها و باغات بکر و بی مصرف را در آن مسکن تولید کرده اند کار بدی است؟ چرا به همه چیز گیر می دهید؟ اون باغات بی مصرف افتاده باشد خوب است یا چندین هزار مسکن در آن ها تولید شود بهتر است؟ مسلما دومی.
پاسخ ها
محسن
| United States of America |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
آدم حسابی که میگی برن برج بسازند در شهری که آب برای خوردن پیدا نمیشود چرا ساخت و ساز انجام شود
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
تولید مسکن کار بدی نیست برادر. اولا سئوال این است که چرا بعضیها میتوانند و مردم نمیتوانند. آدم یاد جمله معروف میافتد که: همه مردم با هم برابرند؛ اما بعضیها برابرترند!!!
ثانیا نهادهای نظامی اگر به فکر مردمند چرا میروند آپارتمان 8 میلیونی میسازند، خب بروند اراضی حومه را بگیرند برای فقرا مسکن بسازند ما هم بهشون میگیم ای والله!
با این اوصاف مردم چطور میتونند از ارگانهای نظامی توقع دفاع و صیانت از حق و حقوقشون را داشته باشند؟؟؟؟واقعا وجدان کجای زندگیمونه که تا میتونیم خیانت به مردم و بیت المال و فضای سبزو.........شاهدیم؟؟مسئولین محترم لطفا به خاطر رضای خدا یه کم به خودتون بیاید. ما ایرانیها داریم به کجا پیش میریم؟ از حضرت نوح بیشتر میخوایم عمر کنیم که اینطور داریم تیشه به ریشه خودمون میزنیم؟با این وضعیت نابودی که در پیش گرفتیم نیاز به دشمن خارجی نداریم!
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
ایننو توکجاشنیدم حرف یکی از رپرانبود
نظارت در ایران صفر است . وجدان تعطیل و سودجویی بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
بعنوان یه مهندس ناظر عرض کنم اگه هم بخوای درست نظارت کنی هزاز تهمت و گرفتاری برات درست می کنند
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
تکبیر!
تا قیمت مسکن نسبت به بقیه تولیدات تعدیل نشود کاری نمیتوان کرد
تا نوبت ارتش شد صداتون درومد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
درسته ارتش همیشه مظلوم بوده ولی قانون باید حاکم بشه و اطلاع رسانی باشه حتی برای ارتشیهای عزیز و مظلوم که با نان حلال زندگی میکنن.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
دوست عزیز مگه برای کا غلط هم نوبت داریم.؟ جلوی کار اشتباه را در هر زمان و از سوی هر کس را باید گرفت.
چه اشکال داره که در بخشی از این فضای سبز مناسب برج ساخته بشه؟ برج ها نیاز امروز کلانشهرها هستند که باید به جای توسعه افقی شهرها توسعه عمودی مدنظر قرار بگیره تا ارائه خدمات شهری بهتر صورت بگیره. از طرفی با حفظ فضای سبزی که در اثر بی توجهی و عدم رسیدگی در حال تخریب هستن هم فکری بشه. کمربندهای سبزشهری رو هم باید به عنوان تنفسگاه ها مورد توجه قرار بدن. باید تو شهرهایی مثل تهران، مشهد، کرج، اصفهان و ... توسعه عمودی رو به شکل برنامه ریزی و حساب شده در دستورکار قرارداد و میشه ایرانیزه و اسلامیزه ش هم کرد و با حداقل کردن تبعاتی مثلا محیط زیستی از فواید ساخت این دسته ساختمان ها که علاوه بر دوام، پایداری و زیبایی، گنجایش بیشتر و استفاده بهتری از زمین صورت گرفته رو هم بهره مند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
اشکالش اینجاس که فقط می خوایم یه عده رو تو تهران جا بدیم ، فقط برج ساختن که هنر نیست، باید در نظر بگیریم که امکانات شهر تهران جواب گوی این همه جمعیت نیست ، همین الانش بحران آب بخاطر جمعیت بسیار زیاده ، وقتی ما نمی تونیم امکانات اولیه یه شهروند رو براورده کنیم ، چطور فارغ از همه مسائل و مشکلات میایم به صورت بی رویه برج میسازیم؟. تو استاندارد های دنیا هر برای هر شهروند باید میزان قابل ملاحظه ای فضای شهر درون شهر وجود داشته باشه که توی تهران نصف این استاندارد هم وجود نداره
هیچی از تهران نمونده!!!!
سلام.من یک ارتشی هستم.به خدا تا کنون هیچ کدام از این پروژه های سود اور را نه دیده و نه شنیده ام.ای پروژه ها برای نفرات خاص هست و هیچ نفعی برای کارکنان ندارد. در ضمن ارتش نمیخواهد ۰۶ را بسازد.تابناک خواهشا منتشر کن
همین امروز و فرداست که شما رو به جرم عکاسی از مناطق حصاص! نظامی دستگیر کنن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
حساس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
جناب ناشناس دوم جلوی حصاص علامت تعجب هست
!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
آقای عکاس سعی کن دیگه اینوارا آفتابی نشی بی معرفت
به خاطر تصمیمات غلط!
به خاطر ورود نهادهای حفاظتی در حوزه اقتصاد و ....
بد نیست یه سری هم به منطقه 22 تهران بزنید، اونجا هم اوضاع و احوال خوبی نداره و مسئله بغرنجی در حال شکل گیری، منطقه ای که ورودی بادهای تهران بود همون بادهایی که در طول سال آلودگی هوا را از شهر تهران با خود می برد.حالا تبدیل شده به منطقه ساخت برجهای مرتفع، برجهایی که حالا به عنوان سد و مانع ،به بادشکن تبدیل شدن و از همه بدتر نابود کردن فضای سبز و نقاط بکر کوهپایه های البرز . طبیعتی که تا چند سال پیش چشم انداز زیبایی از درختان سرو بود،الان تبدیل به کارگاه های بزرگ ساختمان سازی و برج سازی شده و از همه جالب تر اینکه درخت ها را ریشه کن کردند و سازمانهای دولتی و حکومتی و ارگانهای نظامی به اسم شرکت تعاونی کارکنانشان، شهرک ساختند آنهم در وسعتی عظیم چه در سطح و چه در ارتفاع. چند سالی هست که با راه افتادن ان برجها آب منطقه به مشکل خورده و دیگر خبری از نسیم صبحگاهی نیست و مایی که سالها با طبیعت زیبا و آب و هوای لطیف آنجا خو گرفته بودیم مجبوریم بخاطر بوی دود و گازوئیل پنجره ها رو ببنیدم و تاسفم بخوریم از این همه بی توجه ای به طبیعت و به سلامت انسانها میشود آنهم تنها بخاطر یک وجب خاک
پاسخ ها
ب.م.
| Netherlands |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
همه این حرفها درست ولی شما بفرمایید با این قیمت خانه اگر همین سرمایه گزاریها هم نشود ببینید چه وضع وحشتناکی پیش میآید . آیا آن وضع وحشتناک فقرخودش آلودگی محیط زیست نیست؟خانم گاندی به درستی میگوید بزرگترین و وحشتناکترین آلودگی زیست محیطی فقر است و فقر. میفرمایید نباید جمعیت تهران بیشتر شود تحمل آنرا ندارد. لطف کنید بعنوان الگو اینجا را ترک کنید. میگید نه ؟ پس معتقدید مرگ فقط برای همسایه خوبه دیگه. تا موقعی که اینگونه براساس منافع شخصی قضاوت میکنیم . حرفهایمان به دل نمینشیند و در هوا میماند مثل بحث های همین مقاله.
یکی دیگر از مشکلات اساسی شهر تهران ادغام مناطق مسکون و اداری است که اسایش را از تمامی شهروندان در هر کوچه برزن شهر تهران گرفته . اخه .... که یکی دوتا نیست و اگر تنوع آنرا هم محاسبه کنیم سر به فلک می کشد.
مساله فقط آلودگی هوا نیست. همانطور که میدانید در غرب اتوبان همت نیز ساخت و سازهای بسیار زیادی اطراف دریاچه چیتگر تا حوالی ورد آورد در جریان است. سوال من اینه:
مگه تهران مشکل کمبود آب نداره؟ از کجا میخواهید برای این جمعیتی که در این برجها ساکن خواهند شد آب تامین کنید؟؟
برق و گاز وغیره بماند
مسکن و ساخت و ساز سرطان اقتصاد ایران است.
کارشناس ارشد اقتصاد در امور زمین و مسکن.
چرا به ساخت و ساز سپاه و کارهای اقتصادی متعددش گیر نمیدین؟ فقط ارتش نباید فعالیت اقتصادی کنه؟

کلا همه نیروهای نظامی باید دست از فعالیت اقتصادی و سیاسی بکشن وگرنه اگه جنگی بشه همشون فکر منافعشونن جای دفاع از مملکت...
همش كذب و فوتوشاپه
تا می شود بسازید هر چه می توانید آب مصرف کنید وقتی که مشکل بحرانی شد آیندگان خودشان فکری بحالش می کنن !!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
مساله تا اینده منتظر نمیمونه.. همین دیروز گرد و خاک تهران یه هشدار بود.. سرعت باد حدود 10 کیلومتر بود و هوا قرمز شده بود..
لطفا سری هم به پارک جوانمردان بزنید تا ببینید بطور شبانه روزی چه مجتمعهای عظیمی در حاشیه رودخانه کن،آنهم بنام سپاه ساخته می شود.سرعت پیشرفت این پروژ ه ها عجیب است!!!!!
اونوقت با این حد پیشرفت کار انتظار دارید با این افشاگری چه اتفاقی بیوفتد؟
این روزها روزهای قلدری اقتصادی و بساز و بفروشی ارتش و سپاه و نیروی انتظامی است و ظاهرا دولت هیچ کاره است پشت هر پروژه کلان نام یکی از اینهاست و البته ایجاد کار فقط برای نزدیکان و بقیه مردم باید بمیرند تا شکم اینها گنده تر شود و قلدر تر
بخور بخور خیلی بخور !
از قدیم گفتن مرگ فقرا و ننگ اغنیا صدا نداره! قانون کجاس؟ قانون گذار کجاس؟ مدعی العموم کجاس؟ خدا این تابناکو برا ما نگه داره! اگرچه متاسفانه فکر نمیکنم روند اطلاع رسانی شما در این زمینه ها طولانی بشه!
گزارشی هم از مراحل ساخت شهرک محلاتی می دادید بد نبود
آهان زدی ضربتی ضربتی نوش کن ! کی بود می گفت ما کار اقتصادی نمی کنیم ؟
بخاطر یک مشت پول!!!
دیگه همه شدن بانکدار و بساز بفروش اون زمانیکه نهاد های نظامی داشتن وارد بانکداری و کارهای اقتصادی میشدن باید جلوشون گرفته میشد تا الان کلا" شمال و شمال غرب تهران شاهد پروژه های بساز بفروشیشون نباشیم وقتی نهادی نظامی کل غرب اتوبان همت رو صدها برج ساخته و براش دریاچه هم زده چرا اینیکی از غافله عقب بمونه؟!
حالا شما هم تو این همه نهاد نظامی، فقط به ارتش گیر دادی؟
راست میگی، عدالت داشته باش!
وای به روزی که بگندد نمک !
این مطالب را برای مردم بیان می کنید که چه اتفاقی بیافتد؟؟
نویسنده محترم ! مردم همه این مطالب را می دانند و می دانند که ریشه مفسده ها کجاست.
اینجا ارتش، اونجا سپاه ، جای دیگر فلان نهاد، جای دیگر فلان وزارتخانه، جای دیگر شهرداری ...
بابا خودتون دارید این مملکت را نابود می کنید. مردم بیچاره و یا من بیچاره در کجای کار هستم، دستم به کجا بند است که ریشه این همه فساد را بخشکانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
درود برتو
این یک بی توجهی به فرما ن فرماندهی کل قوا می باشد مو سئولین سریعا اقدام کنند نظامیانی که به این فرمان ساده گوش نمیدهند در موقعیت خطر هیچ کاری نخواهند کرد زمین های سبز باید حفظ شود و بیش از این تراکم در تهران باید متوقف شود
تابناک واقعا تو خال زدی! البته مواظب باشد که توقیفت نکنند.
از لابلای همین کارهاست که فردا دوباره یک بابک زنجانی‌های دیگری و اختلاس‌های چند هزارمیلیارد دلاری پیدا می‌شود.
بیچاره پرسنل ارتش از گرسنگی دارند می‌میرند آن موقع این طور برج‌سازی می‌کنند. خوب سود اینو به پرسنل ارتش بدهند.
نيروي انتظامي توي پاسگاه ها تبليغات و بنرهاي بانك قوامين را مي گذارد. آيا واقعا حق چنين كاري را دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
ببین چی بهشون رسیده که اینکارو می کنند .
ما با طبيعتمان مهربان نيستيم. دليلي ندارد طبيعت با ما مهربان باشد.
در مورد جلو گیری از مفاسد نهاد های نظامی بایستی خود رهبری ورود پیدا کند
در منطقه 22 تهران هم شهركي به نام شهرك چيتگر در حال ساخت است كه تعدادي از بلوك هاي آنرا به نيرو هاي ارتشي اختصاص داده اند و بقيه را به مردم عادي پيش فروش مي كنند.
بتاجا خودش یک بساز بفوش حفهای شده است اگر کسی باور ندارد سری به بزرگراه همت -بلوار پژوهش بزند تا برجهای در حال احداث توسط این نهاد را ببیند این موارد برای کارکنان نیست چرا که اگهی پیش فروش آن مقابل ودر روزنامه های کثیر الانتشار منتشر گردیده است
فقط خودروی قشر متوسط به پایین به دلیل آلایندگی توقیف و جریمه میشود آنهم به دلیل اینکه پول ندارند 20 میلیون برای پراید بدهند ولی هیچکس با آلوده کنندگان اصلی و یقه سفید هیچکاری ندارد. این است معنای عدالت در ایران امروز.
ما که نفهمیدیم تابناک چی میگه حتما مجور دارند
زنده بادبتاجامرگ برباغات مزاحم
وقتي حضرت امام فرمودند نظاميان وارد سياست نشوند براي همين دورانديشي ها بود. نظاميان وقتي وارد عرصه سياست شوند خودبخود به ثروت و قدرت اقتصادي دست پيدا مي کنند و نتيجه اين است که سپاه و ارتش و نيروي انتظامي به بزرگترين کارتل هاي ساخت و ساز در کشور تبديل شده اند. در اين اوضتع و احوال، حرف زدن از قانون اصل 44 شوخي و خنده نيست؟
خداوند شر همه کسانی رو که به این مملکت خیانت کردند از سر ما و بشریت کوتاه کنه و خداوند اون کسی رو که جنگل لویزان و چیتگر رو درست کرد قرین رحمت کنه آمین یا رب العالمین.
نيروهاى نظامى وارد چه حوزه اى نشدند غرب و شرق تهران زير دستان انها له شد با چكمه هاىشان همه جا ا له كردند و با خود مصيبتهاى شهر ا بيش از گذشته رقم زدند بايد به حال همه چيز سرت بخوريم
حتماً باید رهبری نکته ای را بیان کنند تا مسئولان به فکر باشند، یعنی خود مسئولان ذره ای تفکر نمی کنند و باید حتماً از بالا به آنها گوشزد شود؟
حالا یکی با قیمت مناسب داره برای ملت خونه سازی می کنه، چرا حاشیه سازی می کنید?!
به عنوان یکی از ساکنین منطقه، سالهاست داریم سر و صدا و مزاحمت های ناشی از ماشین آلات ساختمانی این پروژه رو تحمل میکنیم تا این زمین رو که مخروبه ای بوده و محلی برای جمع شدن اوباش به یک مجموعه زیبا تبدیل شود.
کاشکی می نوشتین اصلا تاسیس بتاجا و وظیفه سازمانی اون چیه ؟ والان به چه کارهایی مشغوله ؟!!! بتاجا وظیفه اش تامین مسکن برای پرسنل نیروهای ارتش هست که با طرح هایی که پیاده سازی باید بکنه برای پرسنل شاغل باید به این مهم دست پیدا کنه ! اما کاش می دونستید تا حالا چند پرسنل نیروهای ارتش رو خونه دار کردن!!
تابناک گل گفتی، تابناک درد دل مردم رابیان کردی ، تابناک از حق و حقوق مسلم مردم دفاع کردی .موفق باشید.
جالب تر اینکه سود این پروژه ها به پرسنل ارتش نمی رسد و اکثرا از بتاجا ناراضیند و این در حالی است که پرسنل ارتش برای دریافت وام ناچیز مسکن باید 15 تا 25 سال در نوبت بمانند
بسمه تعالي
هم وطن مي بيني چطور مملكت به تاراج افتاده.
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
این همه سپاه کارهای تجاری و پرسود انجام داد کجا بودین شما اونوق؟؟
لعنت به طمع انسان
بابا جان برن قسمتهای بی درخت این مملکت خونه بسازن
:(((((((((((((((((((((((
دیگه دارم داغ میکنم !!!!!
تهرانیها هوای سالم می خواهند چکار؟ این همه امکانات و بودجه بردن بذار یه خورده هم هواشون تاسالم باشه خب
گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من انچه به جایی نرسد فریاد است وحتما کرگران ساختمانی هم از سربازان استفایده شده است
هزار یک سازمان دارن می سازن شما فقط گیر دادید به ارتش و سپاه
اگر ارتش و سپاه نباشن نیروهای داعش سر همه شماها رو تا الان بریده بودن ..... عزیزان همشهری تهرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اونوقت نيروهاي بسيج تا حالا پشت جبهه تماشاچي بودن؟ يا...
واقعا شما هم به همه چي ميخواين گير بدين ها!! خوب چه اشكال داره به جاي يه عالمه درخت بي خاصيت برگ سوزني كاج كه ادم مور مورش ميشه بره زير سايه شون، يه عالمه برج قشنگ با استخر سونا و فضاي تفريحي ساخته بشه؟! چقدر بخيل هستين شماها! خوب حتما سودش هم نصيب سربازاي عزيزي ميشه كه قراره حالشو ببرن ديگه!.
واللا چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا با قیمت های که اعلام کردن نه تنها ارتشی ها که از ما بهترون فقط میتونن توی این خانه ها اقامت کنن
بهترین کار اینه که آقایون رو بزاریم خانه سازی کنن کل ایران و یکشبه برج میکنن و میفروشن مکه بده !!!!!!!!!!
عجب افتضاحیه... یعنی چی؟؟؟ علی رغم تذکر و نگرانی مستقیم رهبری؟؟؟ پس بگو اونهایی که اراضی لواسانات رو هم دارند قلع و قم میکنند کی هستند!
ای بابا پول بده بیا وسط اوتوبان تهران کرج برج بساز ببین کسی باهات کارداره!
لطفا به داد پادگان حر هم برسيد كه در منطقه 11 ميدان حر كه كمترين فضاي سبز تهران را دارد و قرار بود پارك شود همين بلا به سرش آمده و ارتش از هر طرف شروع كرده به ساخت و ساز از مجتمع فرهنگي گرفته تا مجتمع مسكوني و ......
آفرین تابناک.افشاگری خوبی کردی.خیر ببینی
خدا کند که باران بیاید.
خدا کند که باران ببارد.
خدا کند شسته شود شهر ما ز زنگار آلودگی ها.
خدا کند که باران ببارد.
خدا کند بر همه دلها باران ببارد.
خدا کند بر باران ببارد و از پس آن رنگین کمان خوبی در بیاید.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
خدا کند باران ببارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
جمعه بارون میاد..............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
خدا کند شسته شود شهر ما ز زنگار آلودگی ها.
خدا کند بر همه دلها باران ببارد.
اتفاقا وضعیت مملکت بهمین شکل عالیه ما کهاز این آشفته بازار خودمونو بستیم...
خدایی کی میخوان جلوی خراب کردن باغ های تهران رو بگیرن؟ کی مسئوله؟ بخاطر منافع مادی یه عده باید مردم از حق نفس کشیدن محروم بشن. ما کی میخوایم شهر سازی رو اصولی انجام بدیم . این همه هیئت جور واجور میرن خارج یه خورده از مدل شهر سازی اونا الگو بگیرن. تو تهران نه حریم خونه ها رعایت شده نه نسبت طبقات به عرض خیابون نه کشش کوچه ها نه یه پیاده روی درست حسابی داریم نه پارکینگ به اندازه کافی .خدا به دادمون برسه.
این معضل در کمی ان طرف تر از تهران در دهستان سولقان هم رخ داده دهها بساز وبفروش و ویلاساز به این منطقه خوش اب وهوا حمله کرده ودر حال ساخت وساز وقلع وقمع درختانند؟!و در جایی که باید سه طبقه ساخته شود تا 10 طبقه هم شورا و دهیاری مجوز دادن فقط به خاطر جیب شان.!
خدایی کی میخوان جلوی خراب کردن باغ های تهران رو بگیرن؟ کی مسئوله؟ بخاطر منافع مادی یه عده باید مردم از حق نفس کشیدن محروم بشن. ما کی میخوایم شهر سازی رو اصولی انجام بدیم . این همه هیئت جور واجور میرن خارج یه خورده از مدل شهر سازی اونا الگو بگیرن. تو تهران نه حریم خونه ها رعایت شده نه نسبت طبقات به عرض خیابون نه کشش کوچه ها نه یه پیاده روی درست حسابی داریم نه پارکینگ به اندازه کافی .خدا به دادمون برسه.
دیگه خسته شدم خسته خسته خسته..
بوی خوش خدمتی به برخی دوستانتان از سطر سطر این گزارش به مشام می رسد، یک به نعل زدی و یکی یکی یکی به میخ تابی جان. بد نیست سایت بتاجا (betaja.org) را کمی بررسی کنیم. فعالیت های اقتصادی زیادی را ظاهرن شروع کرده اند تا از تسهیلات آن کارکنان ارتش بهره مند بشن مثل همین واگذاری سهام فولاد صائب شان که ظرف چند ماه کلی پیشرفت داشته و ارزش سهامشون زیاد شده. اگر ارتشی ها از بتاجا ناراضی اند علتش مظلومیت همیشگی ارتش بوده که مثل برخی از هم رده هاشون پول های باد آورده نداشتن تا صرف لوکس کردن زندگی کارکناش کنه. ارتش همیشه صبور بوده و روی پاهای خودش ایستاده و حالا هم که داره یک سری کارهای سودآور برای ارتشی ها انجام میشه شما ناراحتی؟
تا چند سال پيش که اين زمىن پرت افتاده بود و پر از معتاد و تزريقى بود کسى کارى نداشت بهش. شهردارى هم که مى تونست بخرتش و پارکش کنه اصلا انگار نبود. باز حداقل اين جورى که خودشون آبادش مى کنند. هرچند اگه تراکمش پايين تر بود بهتر مى شد. راستى تابناک تا حالا چرا حساس نبودى؟؟؟ اين املاک تا زماتى که فرصتى براى احياشون هست کسى اصلا نمى بينتشون ولى تا مياد تو رقابت همه حساس مى شن!!!
باید مناطق مرکزی و جنوبی یک پارچه سازی و بناهای زیبا در آنها احداث شود
قالیباف استعفا استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
قالی باف این همه خدمت به تهران کرده بی انصاف استعفا چرا اخه
مسئولش کیست!؟
...
اتوبان تهران کرج کلا تصرف شده
پول...
زور....
پارتی....
پیامبر اکرم صلوات الله علیه و اله فرمودند ، در نظر من شکستن شاخه درختان به مانند شکستن بال فرشتگان است...
متاسفیم که اصل موضوع مغفول واقع شد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار