بازدید 11607

هفت روز برای ۱۱ میلیون جوان مجرد

در چند سال گذشته مسئولان طلاق را در این هفته ممنوع اعلام می‌کردند، اما باید گفت این تصمیم فقط زمان تعدادی از طلاق‌ها را برای مدتی به تاخیر می‌انداخت و سبب می‌شد دفاتر ثبت طلاق و ازدواج بعد از این هفته شلوغ‌تر از روز‌های دیگر باشد.
کد خبر: ۴۳۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ 25 September 2014
11 میلیون و 240 هزار نفر در کشور در سن ازدواج قرار دارند، اما هنوز مجرد باقی مانده‌اند، در این بین آقایان بیست و تا سی‌وچهار ساله، پنج میلیون و 570 هزار نفر و خانم‌های پانزده تا بیست و نه ساله نیز پنج میلیون و 670 هزار نفر از این آمار را تشکیل می‌دهند.

به گزارش جام جم، باید تاکید کرد از فردا هفته‌ای در کشور آغاز می‌شود که با وضع این افراد مناسبت دارد، زیرا از چهارم مهر، هفته ازدواج شروع شده و این جمعیت میلیونی توقع دارند برخلاف گذشته از مسئولان سخنانی را شنیده یا بخوانند که خبر از باز شدن گره سختی‌های ازدواج بدهد.

چند سالی است که مسئولان در چنین مناسبتی سخنرانی می‌کنند یا نشست خبری برگزار کرده و تصمیم‌هایی می‌گیرند که دردی از مشکل جوانان دوا نمی‌کند.

برای نمونه در چند سال گذشته مسئولان طلاق را در این هفته ممنوع اعلام می‌کردند، اما باید گفت این تصمیم فقط زمان تعدادی از طلاق‌ها را برای مدتی به تاخیر می‌انداخت و سبب می‌شد دفاتر ثبت طلاق و ازدواج بعد از این هفته شلوغ‌تر از روز‌های دیگر باشد.

نکته اینجاست که تاکنون مسئولان در این مناسبت‌ها در حد کارشناس عمل کرده و از مقام وعده یا بیان مشکلات فراتر نرفته‌اند.

باید تاکید کرد این روند نه فقط گرهی از کار جوانان باز نکرده بلکه سبب لوث شدن ماجرا شده و جوانان بیشتری را نسبت به بهبود شرایط ناامید کرده است، زیرا کارشناسان در این حوزه آن‌قدر هشدار داده‌اند که این روزها بیشتر اشخاص از مشکلات اطلاع داشته و می‌توانند در این باره حرف بزنند بنابراین جوانان از مسئولان توقع دارند به جای اظهارنظر‌هایی که کارشناسان بارها آنها را تکرار کرده‌اند، برای حل مشکلاتی که راهکارهایشان نیز مشخص شده قدم بردارند، برای نمونه جوانان توقع دارند در هفته پیش رو خبرهایی درباره ایجاد شغل، ساخت مسکن مناسب، افزایش کمک هزینه‌های ازدواج و ارزان شدن شرایط مشاوره پیش از ازدواج را بشنوند.

باید یادآور شد علاوه بر 11 میلیون جوانی که در سن متعارف ازدواج هستند، یک میلیون و 300 هزار دختر و پسر در کشور وجود داشته که بین 30 تا 49 سال دارند و ازدواج نکرده‌اند، افزون بر این افراد 152‌هزار زن و مرد نیز در کشور زندگی می‌کنند که از سن تجرد قطعی یعنی چهل‌ونه سالگی عبور کرده‌ و ازدواج نکرده‌اند، بنابراین باید هشدار داد تازمانی که اقدام‌ها برای حل مشکلات جوانان در حد توصیه و اظهار نظر باقی بماند باید منتظر رشد آمار مجرد‌های قطعی یا تک زیست‌ها در کشور بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۰
تابی جون داغ دلم رو تاره نکن ، با کدوم پول ازدواج کنیم؟ ؟
این آمار خدمت دوستان محترمی که دغدغه اولشون و فیلتر کردن شبکه های اجتماعیه. ظاهرا این مشکل درجه اهمیت کمتری داره
سوختیم رفت
من جزو گروه 30- 49 مجرد هستم و به بقیه یک میلیون دویست و نودونه هزار نهصدو نود ونه نفر دیگر سلام عرض میکنم!
با این وضعیت اقتصاد چجوری میشه با حقوق و درامد چندر غاز ازدواج کرد ؟ بیخیال باااباااااااااااااااااا
15 سال هم سن ازدواج محسوب می شه؟!!! بهتره اول وام ازدواج اونهایی که عقد کردن رو بدن تا بدبختها از کارشون پشیمون نشدن !!!
خواهش می کنم آمار خانم ها رو از 20 بفرمایید زیر 20سال بخدا برای ازدواج بچه است
الان من 3 ساله ازدواج کردم، کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دارم، ولی سربازیم مونده، بیکارم، نه خبری از امریه است، نه خبری از کاهش سربازی، نه کاری برای گذروندن زندگی، اینجوری پیش بره 5،6 سال دیگه هم نمی تونیم مستقل شیم!
خیلی ها هم وضعیتشون مثل منه! چرا ازدواج کنه کسی با این شرایط؟
می دونم نظرم نمایش داده نمیشه مثل خیلی حرفایی که شنیده نمیشه!
اکثر ازدواجهای امروزی هم با شکست روبرو میشه. چونکه احساسی بوده. بعد طرفین بعد از ازدواج با واقعیات و مشکلات زندگی مواجه میشن و از کرده خودشون پشیمون میشن.والله مجردی شرف داره
ازدواج ازدواج بهش فکر نمی کنم چون با وام خودم وخانم فقط می تونم لباس بخرم پس بقیش چی
ای بابا حداقل ما رو جزء آمار میاوردی که دلمان خوش باشه .یک دختر تنهای سی سال به بالا
روی صحبتم اول با دوستان مجرد هست چه آقایان چه خانم ها.میدونم شرایط مخصوصا شرایط اقتصادی سخت شده ولی باور کنید و این تجربه شخصی خودم هست که با انتخاب و ازدواج درست انسان به آرامش میرسه و واقعا تحول اقتصادی مثبت هم در زندگی رخ میده.این رو از این برادرتون قبول کنید و سخت نگیرید درست انتخاب کنید حتما زندگی خوبی داشته باشید و اما مسولین چه قبول کنید چه قبول نکنید ووقعیت این هست که درصورت فراهم نبودن شرایط برای ازدواج بزرگترین تهدید برای جامعه فراهم میشه و اون اول هم پیر شدن جامعه هست.
من 26سالمه
خونه دارم، ماشین دارم، کار هم دارم، درآمد نسبتاً خوبی هم دارم
اما نمیدونم چرا قسمت نمیشه ازدواج کنم...
ای بابا داغ دل ما را تازه کردی با کدام کار، ماشین، خانه و هزاران شرط که می گذارند ما پسرها برویم خواستگاری ؟ بریم جواب نه بشنویم بعدش هم بهمون بگن که بی عرضگی از شما است زمان ما پسرها با دست خالی می رفتن ازدواج می کردن؟ حالا یکی این وسط نیست بگه بابا بهشون زن می دادند نه اینکه جواب سلاموشن را هم به درست ندن؟ قابل توجه نویسنده این مقاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما هم که ازدواج کردیم پشیمانیم.از صبح تاشب کار مکنیم .مالیات اجاره خونه.خرجو مخارج بیماری .بیمه.البسه خوردو خوراک.ما که شغلمون آزاده.همه هم میگن خوب کار میکنید.ولی اجاره مغازه هم در نمیاد.با این مالیات شدید.من هم به جمع بیکاران پیوستم
ازدواج
من الان ٣٣ سالمه هنوز مشكل سربازي دارم ، حالا حرفه ازدواج بي خيال
این چه مبنای غلطی است که مردان مجرد را تا 34 سال و زنان مجرد کشور را تا 29 سال محاسبه می کنند. چرا واقعیت را که حدود 25 میلیون زن و مرد کشور مجرد هستند را اعلام و محاسبه نمی کنند؟!
اگرآقایان را تا 50 و خانمها را تا 40 حساب میکردی حتما نصف جمعیت کشور میشدیم
یکی از دلایل فقر چسبیدن به کار دولتی هستش. چیزی که من هرگز حتی در شرایط سخت بهش تن ندادم و موفق هم شدم. مشکل جوانان ما آماده خوریست. اگر کسی ایده مناسب برای تولید و مشاغل خصوصی داشته باشد می تواند موفق شود. آسان نیست ولی شدنی تر از کار دولتی است. پترتی بازی و باند بازی داره، ولی ساده تر از باند بازی های گزینش در دوایر دولتی است. همت تنها راه چاره است. صد البته برای قایق بی حرکت موج ها تصمیم می گیرند. من نخواستم که قایق بی حرکت باشم. پدرم درومد اما به اونچه که می خواستم رسیدم. یک ریال نه از همسر می گیرم و نه از هیچ بنده ای. خودم کار می کنم و در 29 سالگی به همه چیز شکر خدا رسیدم. اول توکل به خدا و بعد همت. شانس رو هم اصلا قبول ندارم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار