بازدید 21370

ابهامات «قرارداد کی‌روش» یا ابهامات «وزیر و رئیس»؟

هرچند وزیر ورزش و جوانان در این هفته در دو مصاحبه جداگانه اعلام کرده ‌در امور جزئی فدراسیون‌ها نظیر انتخاب مربی دخالت نمی‌کند، روز گذشته با اظهار‌نظری در اصفهان توافقات کی‌روش و کفاشیان را در تهران در هاله‌ای از ابهام فرو برد. چنانکه در این ساعات، احتمال ‌تمدید نشدن قرارداد کی‌روش، خیلی بیشتر از احتمال تمدید قرارداد اوست.
کد خبر: ۴۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 26 August 2014
ابهامات «قرارداد کی‌روش» یا ابهامات «وزیر و رئیس»؟هرچند کارلوس کی‌روش از توافق صد‌در‌صدی با فدراسیون فوتبال ایران و علی کفاشیان از توافق ۹۹% طرفین در روز گذشته خبر داده بودند، عواملی ‌در چهل و هشت ساعت اخیر پیرامون ماجرای قرارداد کارلوس کی‌روش ایجاد شده بود که امضای این قرارداد را در هاله‌ای از ابهام فرو برد تا امروز انتظار خبرنگاران تا این ساعت برای حضور کی‌روش در فدراسیون برای امضای قرارداد بی‌ثمر باشد.

به گزارش «تابناک»، کنفرانس خبری صبح یکشنبه وزیر ورزش و جوانان در آستانه هفته دولت، یک سورپرایز ویژه برای کارلوس کی‌روش داشت؛ جایی که وزیر ورزش و جوانان از اظهارنظرهای هماهنگ ملی‌پوشان برای ‌ابقای کارلوس کی‌روش سخن گفت و آن را یک هارمونی و هماهنگی عجیب میان همه اعضای تیم خواند که گویا مهندسی شده بود و درباره کارکرد کی‌روش گفت: «آن زمان چنان جوی بر پا شد که «به به چه باخت شرافتمندانه‌ای برابر آرژانتین داشتیم». همه خدا را شکر می‌کردیم که خوب باخته‌ایم‌».

و در ادامه از مربی‌های خوبی سخن گفت که می‌توانستند به ‌جای کی‌روش بر مسند سرمربیگری تیم ملی بنشینند؛ «ما پیشنهادات خوبی از مربیان زبده جهان داشتیم و خیلی‌ها می‌توانستند تیم ملی ایران را هدایت کنند؛ اما این جوی که ایجاد شد، مانع کارمان شد. ما گفتیم چرا قبل از هر گونه ارزیابی تصمیم بگیریم و در‌‌ همان مشاوره خودم به فدراسیون نیز گفتم اجازه ندارد زیر بار هر شرایطی برود و خودش نیز باید شرایطش را تعیین کند که امیدواریم عملیاتی و اجرا کرده باشند‌».
 
اما این تنها اظهارت گودرزی در خصوص کی‌روش نبود. روز گذشته در حالی که در فدراسیون فوتبال مراحل نهایی قرارداد کی‌روش داشت انجام می‌شد، وزیر در اصفهان، بار دیگر در برابر کی‌روش موضع گرفت و گفت: اگر فدراسیون فوتبال در خصوص قرارداد کارلوس کی‌روش اشتباه کند، مجمع تشکیل داده و رئیس را تغییر می‌دهد؛ اظهار‌نظری که خیلی‌ها آن را بهانه‌ای برای تعلیق فوتبال ایران دانستند، ولی علی کفاشیان در برنامه نود و مازیار ناظمی در اینستاگرامش توضیح دادند که وزیر در حکم یکی از اعضای مجمع این حرف را زده و این به هیچ وجه به معنای دخالت دولت در یک فدراسیون نیست و بنابراین بهانه‌ای برای تعلیق وجود ندارد.
 
ماجرا اما هر چه باشد، این روز‌ها ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال یکی از از آن گلوگاه‌هایی است که می‌تواند سرانجام اختلافات وزارت ورزش و فدراسیون را مشخص کند. علی کفاشیان که دو سال از زمان ریاستش‌ باقی مانده، به دنبال این است که با تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش اندکی از اعتبار عمومی از دست رفته‌اش را بازیابد و به واسطه محبوبیت عمومی کی‌روش، جو کمی تا قسمتی مثبت را هم برای خود ایجاد کند.

‌در سوی دیگر اما همان گونه که از اخبار هفته‌های گذشته شنیده می‌شد، وزارت ورزش با کفاشیان اختلافات اساسی دارد و در راستای همین اختلافات هم است، در حالی که قرارداد کی‌روش رو به نهایی شدن است با یک مصاحبه، قرارداد را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد که در این ساعات احتمال ‌حضور نیافتن کی‌روش در ایران قوی‌تر از احتمال حضور او در ایران است.

در این میان، البته برخی رسانه‌ها هم که در روزهای جام‌جهانی با موج‌سواری روی احساسات مردمی به دنبال تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش بودند، حالا به دلیل مخالفت‌هایی که با کفاشیان دارند، به دنبال این هستند تا قرارداد کی‌روش را بهانه‌ای برای به چالش کشیدن کفاشیان قرار دهند.

کلید همه این ابهامات را شاید بتوان در بخشی از سخنان وزیر در روز یکشنبه دید؛ جایی که درباره استقلال فدراسیون‌ها گفت: «ساختمان‌ها، زمین‌ها، بودجه‌ها و همه چیز در اختیار وزارت ورزش یعنی دولت است، اما دولت اجازه ندارد به فدراسیون‌ها از گل کمتر بگوید. این اشتباه است‌».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار