بازدید 16518

توضیح مجری«این شب‌ها»درباره کارشناس مذهبی

آن سؤال، يكي از ده‌ها سؤال و موضوعي بود كه ضمن حدود 20 برنامه كه درباره جان دادن، مرگ، قبر، برزخ و قيامت داشتيم، طرح شده بود؛
کد خبر: ۴۲۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲ 24 August 2014
جمهوری اسلامی نوشت:

مجري برنامه «اين شب ها»ي سيماي جمهوري اسلامي درباره مطلب چاپ شده ديروز كه در آن از بعضي مطالب از كارشناسان مسائل مذهبي انتقاد شده بود توضيحي داده كه ملاحظه ميفرمایيد:

«اتفاقاً ساعاتي قبل از نگارش اين سطور كه براي خريد نان رفته بودم، شهروندي، همين تكه از برنامه "اين شب‌ها" را كه از ماهواره‌ها به صورت گزيده و دستكاري شده مدت‌هاست پخش و بازپخش شده، حواس ميهن دوستي و تدين مردم ما را خراش و خارش مي‌دهد، معترض شد! به او توضيحاتي دادم كه در كنار جهت اطلاع اول شهريور نود و سه خوبست بدانيد و آن را رسالتاً منتشر كنيد: آن سؤال، يكي از ده‌ها سؤال و موضوعي بود كه ضمن حدود 20 برنامه كه درباره جان دادن، مرگ، قبر، برزخ و قيامت داشتيم، طرح شده بود؛ من ضمن آن همه بحث، يك بار پرسيدم «راستي زبان ما در آن دنيا چيست؟»؛ كارشناس هم مستند به نقلي از پيامبر اسلام - كه از جمله ذيل آيه 195 سوره شعرا (قرآن به زبان عربي روشن است) فرموده‌اند: ‌أ‌نا أحب العربيه لانها لغة أهل الجنه، (من عربي را دوست دارم؛ چون زبان اهل بهشت است.)- گفتند: «زبان در آن جهان، اساساً عربي است - البته نه از نوع عربي اين جا؛ به همين دليل هم تلقين ميت و اين‌ها به عربي است؛ در قيامت، زبان اهل بهشت، عربي است و زبان اهل عذاب، عجم است!» من پس از اظهار حيرت از اين پاسخ قاطع و اشراف علمي ايشان، شوخي بي‌جايي كردم و گفتم: «خب؛ خدا را شكر كه من عربي بلدم!!» همين، دستاويز شبهه افكنان شد و در نتيجه كار وسيع رسانه‌اي چنين جا انداختند كه: 1 - هر كس عرب زبان است، به بهشت مي‌رود! 2 - عجم، يعني فارسي! و 3 - هر كسي فارسي زبان است به جهنم مي‌رود! درحالي كه اهل دقت و دانش مي‌دانند كه منظور از اين پاسخ اين بوده كه زبان اهل بهشت در درون بهشت، عربي است؛ عجم هم به معناي زبان گنگ و نامفهوم است كه اهل دوزخ، گويا از شدت عذاب به لالي و گنگي مي‌افتند و زباني نامفهوم مي‌يابند! و اگر عرب‌ها به فارس‌ها عجم مي‌گفته‌اند از اين جهت بوده كه زبان فارسي نزد ايشان مفهوم نبوده است!»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست