بازدید 6349
احمدی‌مقدم خبر داد:

کنترل‌کامل‌مرزهای‌سیستان‌وبلوچستان‌تا‌3‌ماه‌آینده

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان نیمه نخست امسال تمامی معابر اصلی مرزهای سیستان و بلوچستان به طور کامل به کنترل نیروهای انتظامی درخواهد آمد.
کد خبر: ۴۰۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹ 16 June 2014
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان نیمه نخست امسال تمامی معابر اصلی مرزهای سیستان و بلوچستان به طور کامل به کنترل نیروهای انتظامی درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح دوشنبه در سفر خود به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: ایجاد و احداث تاسیسات و نصب تجهیزات پیشرفته در مرز های شرقی با جدیت ادامه دارد و تا پایان نیمه نخست سال جاری راه های مرزی این استان احدث و تکمیل می شود.

وی بیان داشت: اعتبارات مرزی به طور کامل و 100 در صد به منظور تسریع در عملیات انسداد و کنترل مرز اختصاص خواهد یافت و علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته در این راستا از امکانات نیروهای سپاه پاسداران نیز در برقراری نظم و کنترل مرز ها بکارگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در طول تاریخ  مناطقی که تا گذشته حضور نیروهای انتظامی و مرزبانی کمرنگ بود با احداث برجک، پاسگاه و تجهیزات الکترونیکی تحت حاکمیت و نظارت کامل نیروهای انتظامی قرار خواهد گرفت.

احمدی‌مقدم ابراز داشت: خوشبختانه احداث جاده های مرزی در راستای دسترسی به تمامی نقاط مرزی به ویژه در شهرستان سراوان با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت است و با بهره‌گیری از تجهیزات روز مراقبت اپتیکی، دوربین‌های دید در شب و سایر امکانات روز دنیا مرزهای شرقی به بهترین نحو ممکن تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی امنیت مطلوب در سیستان و بلوچستان را ماحصل جانفشانی نیروهای نظامی و مردم مرزدار استان دانست و افزود: امنیت استان نسبت به ده‌های قبل قابل قیاس نیست و امروز به برکت انقلاب، دیگر از کاروان‌های مواد مخدر و تردد آنها خبری نیست و مولفه‌های امنیت ارتقا شایسته‌ای یافته‌ است.

وی گام نخست در کنترل و انسداد مرزها را ایجاد راه، پاسگاه و سایر تجهیزات الکترونیکی از جمله انتقال برق و نصب تجهیزات  الکترونیکی عنوان کرد و گفت: این تجهیزات در مرزهای شمال استان تا مرز میرجاوه نصب شده است و در سال جاری نیز از میرجاوه تا جالق سراوان احداث و فعالسازی می شود.

احمدی مقدم بیان داشت: با نصب تجهیزات الکترونیکی و مراقبتی امکان کنترل تصویری مرز از مرکز استان و حتی در تهران نیز میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ دغدغه ای در خصوص آمار سرقت در سیستان و بلوچستان وجود ندارد افزود: در استانی با جمعیت دو میلیون و 700 هزار نفر تنها 30 سرقت در شبانه روز اتفاق می افتد و لذا مسائل مرزی هم چون قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان و سوخت و شرارت به عنوان اولویت برخورد و کنترل از طرف نیروی انتظامی است.

فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تهدید احتمالی از طرف نیروهای تروریستی در غرب کشور نیز گفت: هیچ تهدیدی از طرف مرزهای غربی احساس نمی شود.

سردار احمدی مقدم بیان داشت: با توجه به اقدامات تروریست ها در عراق با هوشیاری کامل حوادث عراق را تحت نظر داریم و مراقبت ها را در مرزها تشدید کرده ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی