بازدید 12908

بارش ۶۳میلی‌متر باران در ۶۰دقیقه در بندرگز

سقوط درخت، آب‎گرفتگی معابر شهر بندرگز و قطع برق بخشی از روستاها از جمله خسارات به این شهرستان بوده است.
کد خبر: ۴۰۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱ 05 June 2014
فرماندار شهرستان بندرگز از بارش 63 میلی متر باران طی 60 دقیقه در روز چهارشنبه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس از گرگان، علی‌اصغر میرزایی چهارشنبه شب در گفت‎‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار داشت: امکانات مورد اشاره در‌برگیرنده ماشین‎آلات و تجهیزات سنگینی است که می‎توانند در زمان وقوع سیلاب، مورد استفاده دستگاه‎های عملیاتی قرارگیرند.

وی با اشاره به بارندگی‎های دیروز در شهرستان بندرگز، افزود: بارندگی‎های دیروز تاکنون در دو نوبت روی داده که در یک مرحله طی 25 دقیقه، 34 میلیمتر باران در این شهرستان بارید.

میرزایی یادآور شد: در مرحله دوم نیز بارندگی در این شهرستان به میزان 3/ 29 میلیمتر رسید که با توجه به این دو مرحله بارش، تاکنون مجموعا 63 میلی متر باران در این شهرستان باریده است.

وی با اشاره به خسارات باران و وزش شدید باد در روز چهارشنبه به این شهرستان افزود: سقوط درخت، آب‎گرفتگی معابر شهر بندرگز و قطع برق بخشی از روستاها از جمله خسارات به این شهرستان بوده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بندرگز تصریح کرد: آب‎گرفتگی در حدود 15 هکتار از مزارع شالی‎کاری این شهرستان و آب‎گرفتگی در بخشی از روستای گلفرای این شهرستان نیز از جمله دیگر خساراتی بوده که به علت بارش شدید باران در این منطقه روی داده است.

 برقراری برق روستاهای بندرگز و رفع آب‎گرفتگی


میرزایی ادامه داد: جاده اصلی نزدیک به روستای سرطاق نیز دچار آب‎گرفتگی شد که با فروکش کردن شدت باران از آب‎گرفتگی این منقطه نیز کاسته شد.

وی یادآور شد: با اقدام به موقع دستگاه‎های عملیاتی شهرستان، حوادث یاد شده مدیریت شد و ضمن برقراری برق در روستاها، با اجاره یک دستگاه بیل مکانیکی، آب‌گرفتگی بخشی از روستای گلفرا نیز ساماندهی شد.

میرزایی با اشاره به تشکیل جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان بندرگز اذعان داشت: این جلسه برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های عملیاتی و امدادی برگزار شد و برآیند خوبی نیز به همراه داشت.

وی افزود: باران رحمت الهی است و باید برای ما فرصت باشد اما متأسفانه کمبودهای زیرساختی در شهرستان موجب می‎شود تا بارانی که آن‌چنان شدتی هم ندارد، خسارت به شهرستان وارد کند.

میرزایی ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان و انتقال کاستی‎ها به وزارتخانه متبوع، بتوان در آینده شاهد رفع مشکلات و تأمین امکانات زیرساختی در شهرستان‌های استان به ویژه بندرگز بود.      

هم اکنون هوای استان گلستان ابری و به شکل متناوب بارندگی در اکثر نقاط آن جریان دارد و دما نیز به شکل محسوسی کاهش یافته که طبق اخطاریه هواشناسی این وضعیت تا روز پنج‌شنبه ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار