بازدید 19337
۱۶ روز تا آغاز جام‌جهانی

آخرین جام‌جهانی «خاویار ایرانی»

نمایش امیدوارکننده تیم ملی فوتبال کشورمان برابر مونته‌نگرو در فاصله کمتر از سه‌هفته تا جام‌جهانی فوتبال‌دوستان ایرانی را امیدوار کرده است. این در کنار اینکه تیم ملی ایران در یک سال اخیر یکی از بهترین خطوط دفاعی را داشته موجب شده تا علی‌غم رقبای قدرتمند تیم ملی خیال مردم تا حدودی از خط دفاعی‌مان راحت شود.
کد خبر: ۴۰۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰ 27 May 2014
نمایش امیدوارکننده تیم ملی فوتبال کشورمان برابر مونته‌نگرو در فاصله کمتر از سه‌هفته تا جام‌جهانی فوتبال‌دوستان ایرانی را امیدوار کرده است. این در کنار اینکه تیم ملی ایران در یک سال اخیر یکی از بهترین خطوط دفاعی را داشته موجب شده تا علی‌غم رقبای قدرتمند تیم ملی خیال مردم تا حدودی از خط دفاعی‌مان راحت شود.

به گزارش تابناک، بلیچررپورت که چند روز پیش در گزارش خود در خصوص تیم ملی ایران از خط دفاعی آن تمجید کرده بود و به آمار درخشان تیم‌های کی‌روش در خطوط دفاعی اشاره کرده بود امروز و بعد از تساوی ایران و مونته‌نگرو ضمن تمجید از تیم ملی تاکید می‌کند که باید مشکل خود در گلزنی را برطرف کند.

بلیچر ریپورت در گزارش خود می‌نویسد: «ایران در بازی برابر مونته‌نگرو نشان داد در خط دفاع و میانی قدرت زیادی دارد. آندرانیک تیموریان و جواد نکونام به عنوان دو بازیکن اصلی در خط هافبک تیم ملی ایران توانستند قدرت زیادی به تیم ملی ایران ببخشند. در کنار این دو بازیکن، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی حضور دارند که قدرت هجومی تیم ملی ایران را افزایش داده است.

تنها نکته منفی در بازی‌های دوستانه اخیر ایران ضعف گلزنی در این تیم بوده است. درست است که رضا قوچان‌نژاد در 12 بازی ملی موفق شده 9 بار گلزنی کند اما به نظر نمی‌رسد این بازیکن گزینه مناسبی برای ایران باشد. به نظر می‌رسد سردار آزمون یا کریم انصاری‌فرد بتوانند گزینه‌های بهتری در ترکیب ایران در جام جهانی باشند.»

ایران؛ اسب سیاه جام‌جهانی

اما بازی خوب تیم ملی کشورمان علی‌رغم امیدواری داخلی تمجید دیگران را هم در پی داشت. برانوویچ سرمربی تیم ملی مونته‌نگرو که در جام‌جهانی ۱۹۹۸ با پیراهن یوگسلاوی برابر تیم ملی کشورمان بازی کرده بود بعد از تساوی دیشب گفت: «در جام جهانی کارتان سخت است اما شاید بتوانید اسب سیاه این تورنمنت باشید. ( بلک هورس به تیم هایی اطلاق می شود که در یک تورنمنت شگفتی ساز می شوند ) . آمادگی بدنی شما خوب است و به نظرم می توانید با بوسنی و نیجریه رقابت کنید . اگرچه بوسنی پیشرفت خیلی خوبی در این سالها داشته و کارتان سخت است .»

خاویار ایرانی

اما کاپیتان نکو که قرار است دومین جام‌جهانی خود را تا چند روز دیگر تجربه کند یکی از چندین و چند بازیکنی است که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. پایگاه اینترنتی اکسپرس، جواد نکونام را یکی از 11 بازیکن حاضر در جام جهانی برزیل معرفی کرد که برای آخرین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه خواهند کرد.

این پایگاه در بخش معرفی نکونام با اشاره به حضور ۱۴ ساله او در ترکیب تیم ملی ایران می‌نویسد: 
«هیچ کدام از کاپیتان‌های سابق تیم ملی ایران از جمله علی پروین و علی دایی هنوز نتوانسته‌اند در جام جهانی گلزنی کنند اما ستاره 33 الکویت این شانس را دارد تا با گلزنی در جام جهانی 2014 به اولین کاپیتان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود که گلزنی در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان را تجربه کرده است.

جواد نکونام در 137 بازی با تیم ملی ایران موفق شده 36 گل به ثمر برساند؛ آماری که نشان می‌دهد او علاوه بر انجام کارهای دفاعی شم گلزنی بالایی نیز دارد. شوت‌های خطرناک نکونام و بازی‌خوانی او باعث شده است تا این بازیکن ارزشمندترین بازیکن ایران در حال حاضر باشد.

جواد نکونام طی 6 فصل حضور در اوساسونا توانست بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد تا جایی که رسانه‌های این کشور به او لقب خاویار ایران دادند.»

آلبی سلسلته در اروی آمادگی

اما در حالی که تیم ملی کشورمان آخرین روزهای حضور خود در اردوی اتریش را سپری می‌کند قدرتمندترین تیم گروه F در کمپ Ezezia بوینس آیرس مراحل آماده سازی خود برای حضوری قدرتمندانه در برزیل را آغاز کرده است.

الخاندرو سابه‌یا از 26 بازیکن دعوت شده به تیم ملی 24 بازیکن را در این اردو در اختیار دارد و تنها دی ماریا و سوسا بدلیل حضور در فینال چمپیونزلیگ در استراحت یک هفته ای به سر می برند. هفته آینده سه بازیکن از این لیست خط خواهند خورد و برای بسیاری این هفته یک هفته سرنوشت ساز می تواند باشد. اولین بازی آرژانتین در جام جهانی با تیم ملی بوسنی خواهد بود.

شش گل در یک سال

آمار درخشان تیم ملی کشورمان در بازی با مونته‌نگرو هم بهبود یافت. سفیدپوشان ایران از ژوئن 2013 تا کنون که در آستانه ورود به ژوئن 2014 هستیم، 6 گل دریافت کرده اند. ایران در این مدت در 10 مسابقه حاضر بوده که 3 تای آن ها مربوط به مسابقات مقدماتی جام جهانی می شدند، 4 تای شان در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا صورت گرفتند و 3 مسابقه دیگر نیز دوستانه بودند.
تیم ملی ایران در این 10 مسابقه، 6  کلین شیت را به ثبت رسانده که 4 تای آن ها در زمان حضور رحمان احمدی درون دروازه اتفاق افتاده اند و علیرضا حقیقی و دنیل داوری هر یک در یکی از این کلین شیت ها سهم داشته اند.

تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی گذشته هم تحت هدایت کارلوس کی‌روش تنها یک گل دریافت کرده بود و حالا هم در یک سال گذشته او تیمی را ساخته که روی گل نخوردن برنامه‌ریزی کرده و تا اینجای کار هم موفق بوده است. اگر روند تیم ملی به همین شکل ادامه یابد شاید خط دفاعی مستحکم ایران بتواند در برابر رقبای قدرتمند جام‌جهانی‌اش هم نتایج خوبی را حداقل در خط دفاعی ثبت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی