بازدید 5970

آخرین موجودی صندوق توسعه ملی

کد خبر: ۳۹۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰ 29 April 2014
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس از وجود بیش از ۶۰ میلیارد دلار پول در صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: بیش از ۴ میلیارد دلار به مصرف نرسیده است.

به گزارش فارس، عیسی امامی امشب در آئین بزرگداشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا در گرگان، اظهار داشت: درگذشته به دلیل تنگناها و تنگ‎نظری‎ها در ارکان دولت نتوانستیم فرصت استثنائی را از این منابع سرشار برای کشور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ۷ هزار میلیارد تومان فرصت اوراق مشارکت در مدیریت شهری وجود دارد که می‎توان استفاده موثری ایجاد کرد. به گفته امامی، ۳۵ میلیارد دلار فرصت فاینانس در کشور وجود دارد که دولت و بخش خصوصی می‎تواند استفاده بهینه‎ای از آن داشته باشد.

۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه سرگردان است
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با عزم ملی و روحیه جهادی باید فرصت را برای کسانی که در بخش اقتصادی فعال هستند فراهم کرد و دستگاه‎های اجرایی نیز باید در این راستا آماده باشند و از فرصت‎ها استفاده کنند.

امامی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه سرگردان است، یادآور شد: نقدینگی باید در جامعه مدیریت شود چراکه این منابع علاوه بر اینکه باعث ارزش افزوده و بهره‎وری می‎شوند فرصت‎های شغلی را در جامعه ایجاد می‎کنند و با تحول در این بخش‎ها هزینه‎های کمتری در زمینه آسیب‎های اجتماعی می‎توان پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در بودجه سنواتی سال ۱۳۹۳ فرصت استثنائی ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این فرصت به لحاظ احکام، تنوع در تأمین منابع و توازن منطقه‎ای دیده شده است لذا اگر برنامه‎ریزی درست و اطلاعات به هنگام در برنامه‎ریزی مدنظر قرار بگیرد به هدف مطلوب خواهیم رسید.

باید یک دفاع مقدس اقتصادی در کشور شکل بگیرد
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف‎های خوبی در برخی تعریف‎ها وجود دارد که اگر هوشمندانه برخورد شود می‎توانیم سهم‎مان را افزایش دهیم به طوریکه ماده ۱۸۰ قانون پنجم توسعه را برای اولین بار صددرصدی کردیم.

امامی با تأکید بر اینکه مردمی کردن اقتصاد و اقتصادی کردن مردم تنها راه چاره‎جویی اقتصاد کشور است، بیان داشت: برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور باید یک دفاع مقدس اقتصادی شکل بگیرد و مردان جهادی با تفکر اقتصادی میدان‎دار عرصه شوند و برای اینکه این حرکت محقق شود حتما باید نهضت فرهنگی به راه بیفتد. وی ادامه داد: باید اقتصاد کشور را درون‎زا کنیم و از منابع غنی که در کشور در زمینه سرمایه‎های نیروی انسانی، عزم و اراده جمعی وجود دارد به خوبی استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی