بازدید 4178

صفار:برخي خط‌امامي‌ها ازدايره امام خارج شدند

بايد بدانيم که مديريت جهادي در مقابل چه مديريتي مطرح مي‌شود. مديريتي جهادي يعني در فضايي عمل کردن که يک طرف آن اراده دشمن براي تقابل، حضور دارد البته تعاريف مختلفي در اين زمينه وجود دارد.
کد خبر: ۳۹۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳ 19 April 2014
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: برخي مدعيان خط امام راحل از دايره منويات ايشان خارج شده‌اند.

به گزارش فارس از قم، محمدحسين صفارهرندي در نخستين اجلاس ملي «اصحاب عشق» گفت: تجمع شما مصداق کوثري است که حتما به مذاق طعنه‌زنان خوش نمي‌آيد. بايد خدا را شاکر باشيم البته بي‌آنکه بخواهيم به مسئوليت‌هاي بزرگي که در پيش رو داريم، مغرور شويم و نسبت به آن غافل شده و برداشت‌هاي فعلي خود دلخوش باشيم.

وي تصريح کرد: بايد بدانيم که مديريت جهادي در مقابل چه مديريتي مطرح مي‌شود. مديريتي جهادي يعني در فضايي عمل کردن که يک طرف آن اراده دشمن براي تقابل، حضور دارد البته تعاريف مختلفي در اين زمينه وجود دارد.

وي با بيان اينکه در سال‌هاي دهه 60 به دليل مسائلي نظير جنگ و دوران دفاع مقدس که پيش آمد، ناگزير به ورود در مديريت جهادي بوديم، گفت: وقتي جنگ تمام شد عده‌اي معتقد بودند که جهاد به پايان رسيده است، اما جلوه‌هاي تازه‌اي از جهاد پيش روي ما بود و با اعلام پايان جهاد مجموعه‌اي از اقدامات فرهنگي را آغاز کردند.کارشناس مسائل سياسي و فرهنگي ادامه داد: اما يک تفکر معتقد بود که حالا که جنگ تمام شده، بايد دفتر جهاد را تعطيل کنيم و دور جديدي را آغاز کنيم که حتي به اين دوره جديد وجهه تئوريک هم مي‌دادند و در يکي از مقالاتي که در آن زمان منتشر شد، مديريت فقهي مديريت علمي نام گرفت.

صفارهرندي تاکيد کرد: آنها قصد داشتند طوري مديريت کنند که مديريت جهادي به بي‌منطقي محکوم است. افرادي تعابيري نظير فرارسيدن اصل خدا را مطرح کردند و اقداماتي در حوزه‌هاي فرهنگ، اقتصاد و سياست بر مبناي تجديدپذيري در آنها صورت گرفت.وي ادامه داد:‌ کساني که نظريه‌پرداز نگاه عدالت‌پيشه در انقلاب بودند، تئوري‌پرداز جريان رفاه‌زده شدند که در خطبه‌هاي نماز جمعه نيز آن را مطرح کردند و مردم را به دنياطلب و دنياخواه تشبيه مي‌کردند و از اين طريق فرهنگ رفاه‌زدگي و مصرف‌گرايي را ترويج مي‌دادند. البته دست دراز کردن به صندوق بين‌المللي پول در همان دوران، يکي از اقداماتي بود که براي گسترش فرهنگ و رفاه‌زدگي انجام شد. البته اين اقدامات با اهداف اوليه انقلاب در تعارض است، اما آنها به بهانه برخاستن در حوزه اقتصاد، وارونگي فرهنگي ايجاد کردند که بايد آن را تحمل مي‌کرديم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه ضمن ابراز تاسف از برخي فعاليت‌هاي فرهنگي به صورت جزيره‌اي گفت: برخي جزيره‌هاي پراکنده در بعضي اوقات اصرار دارند که خودشان کار جدايي انجام دهند که اين خطرناک است و يکي از خطرات آن هم اين است که اينها طعمه گرگ‌هاي عقيدتي و تشکيلاتي مي‌شوند.صفارهرندي ادامه داد:‌ کساني ادعاي خط امامي بودن مي‌کردند اما از دايره منويات امام خارج شدند. کساني ادعاي ورود در سلک ياران امام عصر(عج) را کردند، اما از دايره منتظران واقعي خارج شدند و يا حتي روبه‌روي آن حضرت نيز قرار گرفتند. هر کس از دايره عمل جبهه‌اي خارج شود، به دنبال فرقه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار