بازدید 4316

آغاز اجراي طرح نگهداري از معلولان در منازل

اميدواريم با اجراي اين طرح بتوانيم از انباشت معلولان در مراكز و از گسترش مراكز نگهداري و توانبخشي معلولان جلوگيري كنيم.
کد خبر: ۳۹۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۹ 05 April 2014
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي با اشاره به آغاز اجراي طرح نگهداري از معلولان در منازل از سال آينده گفت: اميدواريم با اجراي اين طرح بتوانيم از انباشت معلولان در مراكز و از گسترش مراكز نگهداري و توانبخشي معلولان جلوگيري كنيم.

به گزارش ایلنا، «يحيي سخنگويي» در مورد عملكرد اين معاونت در سال 92 گفت: اكنون دو سال است كه هيچ فردي براي عمل كاشت حلزون گوش، پشت نوبت نمي‌ماند، در حالي كه اين تعداد در گذشته به 3 تا 4 ميليون نفر مي‌رسيده است.

وي افزود: اقدام ديگر ما در سال 93 ارائه خدمات توانبخشي مبتني بر خانواده است كه در سال گذشته به صورت پايلوت اجرايي شد و 4500 نفر تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند و 1800 نفر در حال سرويس‌دهي رايگان به اين خانواده‌ها هستند.

سخنگويي ادامه داد: طرح نگهداري از معلولان در منازل از سال آينده آغاز مي‌شود و هزينه‌يي معادل سه برابر مستمري معلولان، براي نگهداري از معلولان در خانواده‌ها پرداخت مي‌شود. اميدواريم با اجراي اين طرح بتوانيم از انباشت معلولان در مراكز و از گسترش مراكز نگهداري و توانبخشي معلولان جلوگيري كنيم.

وي افزود: همچنين براي اجراي طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (C. B. R) تاكنون 11 ميليارد هزينه شده است و رشد 300 درصدي در اجراي اين طرح داشته‌ايم. اميدواريم كه اين خدمات را در سال آينده گسترش دهيم تا تمامي شهرهاي زير 50 هزار نفر و روستا‌ها تحت پوشش قرار بگيرند.

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي گفت: اقدام ديگر ما رشد 40 درصدي اعتبارات براي تامين تجهيزات توانبخشي بوده است و تا آخر سال نيز رشد داشته و نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد خواهد داشت.

وي در پاسخ به اينكه «آيا مستمري معلولان در سال آينده افزايش پيدا مي‌كند؟» اظهار كرد: تغيير در ميزان و تعداد مستمري معلولان در حوزه اختيارات ما نيست و دولت در مورد اين مساله تصميم‌گيري مي‌كند.
وي در مورد تعامل سازمان بهزيستي با ان‌.جي .اوها افزود: 660 ان‌.جي .او فعال در زمينه معلولان وجود دارد كه از اين تعداد 570 ان‌.جي .او فعاليت بيشتري دارند. البته در حال دريافت آمار جديد هستيم كه سمن‌هايي كه به تازگي مجوز گرفته‌اند به اين تعداد اضافه خواهند شد.

معاون توانبخشي بهزيستي ادامه داد: در 2 سال و نيم گذشته بانك اطلاعاتي ان‌.جي .او‌ها تكميل شده كه در گذشته وجود نداشته است و در ماه يك جلسه با نمايندگان  ان‌.جي .او‌هاي كشوري در حوزه توانبخشي داريم كه در نوع خود كار جديدي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی