بازدید 16323

ماهاتیر محمد: مردم خود را آماده کنند

سیاست های جاری اقتصادی نجیب تون رزاق نخست وزیر کنونی این کشور در سال جاری نیز مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۸۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴ 18 March 2014
نخست وزیر اسبق مالزی در میزگرد بین المللی با عنوان ˈبقا در بحرانی مالی آینده جهانˈ گفت که مردم مالزی باید خود را برای مواجهه با یک بحران مالی در این کشور آماده کنند.

به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد روز سه شنبه در این میزگرد که در محل ˈبنیاد رهبری پرداناˈ در پوتراجایا برگزار شد ، افزود: مالزی باید بر پایه تجریبات گذشته دلایل این بحران را بیابد و استراتژی مناسبی برای آن طراحی کند.

مالزی در دهه 1990 و در دوره نخست وزیری ماهاتیر محمد نیز با یک بحران مالی مواجه شد. سیاست های جاری اقتصادی نجیب تون رزاق نخست وزیر کنونی این کشور در سال جاری نیز مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

مقام های سیاسی مالزی درحالی از تحقق سریع تر از برنامه زمانبندی سند چشم انداز سال 2020 در تبدیل به یک کشور توسعه یافته سخن می گویند که برخی تحلیلگران، توسعه اقتصادی این کشور را حبابی دانسته که می تواند به تکرار بحران مالی دهه 90 در مالزی منتهی شود.

به استناد گزارش بانک مرکزی مالزی، رشد اقتصادی این کشور در سال گذشته میلادی از رقم شش درصد پیش بینی به پنج درصد کاهش یافت.

ˈ روبینی گلوبال اکونومیکس ˈ یک موسسه بین المللی تحلیل مسایل مالی و اقتصادی نیز اقتصاد مالزی را به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقتصادهای آسیایی که در معرض رکود گسترده ای قرار دارد، عنوان کرده است.

نمودار گزارش اقتصادی وزارت خزانه داری مالزی نشان می دهد که بدهی های داخلی دولت تقریبا در بازه زمانی کمتر از پنج سال دو برابر شده یعنی از 247 میلیارد رینگیت (83 میلیارد دلار) در سال 2007 به 421 میلیارد رینگیت (140 میلیارد دلار) در سال 2011 رسیده است و درآمدها تنها با 31 درصد رشد از 140 میلیارد رینگیت ( چهار میلیارد و 600 میلیون دلار) به 183 میلیارد رینگیت (61 میلیارد دلار) در همان بازه زمانی رسیده است.

ماهاتیر محمد در ادامه ، گفت: با در نظرگرفتن بحران های مالی گذشته در مالزی و بحران فعلی باید عوامل ایجاد این بحران ها بررسی و ایده های مقابله با بحران های احتمالی مطرح شود.

وی تاکید کرد که نخستین قدم برای مقابله با این بحران درک دلایل بوجود آمدن این شرایط است و در قدم بعدی، رسیدگی به این بحران امکانپذیر می شود.

نخست وزیر اسبق مالزی افزود: من یک پزشک هستم و نوع برخورد با این بحران مالزی باید مانند رویه یک پزشک باشد.

وی در مورد ناپدیدشدن هواپیمای شرکت مالزی ایرلاین نیز اظهار ناراحتی کرد و گفت: عجیب است که ماهواره های 20 کشور که در عملیات جستجو و امداد شرکت کرده اند قادر به یافتن این هواپیما نیستند.

پرواز ˈام.اچ 370ˈ شرکت مالزی ایرلاین شنبه هفته گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و یازده روز تلاش برای یافتن آن نتیجه ای در پی نداشته است.

این هواپیما حامل 227 مسافر و 12 خدمه بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل