بازدید 37246
ابتلای جامعه علمی کشور به ویروس فوتبال؛

تصمیم عجیب مسئولان برای اتمام امتحانات پیش از جام جهانی!

گویی فوتبال و به ویژه جام جهانی برزیل اینقدر مهم و حیاتی است که می‌تواند سرآغاز و مقصد امور دیگر را تعیین کرده و حتی در نقشی فراتر از مناسبت‌های خاص تقویمی مانند روزهای مذهبی یا ملی نقش‌آفرینی کند و کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.
کد خبر: ۳۸۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹ 17 March 2014
اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که از فوتبال بیزارند، حتما تاکنون بار‌ها از فراگیر شدن تب فوتبال به هنگام برگزاری مسابقات خاص این رشته آزارتان داده، ولی چون ناگزیر از تحمل بوده‌اید، چه بسا ترجیح داده‌اید‌ اعتراض نکنید؛ اما اینکه قرار باشد به چوب این تب رانده شوید، موضوعی متفاوت است.

به گزارش «تابناک»، هنوز چند ماه تا آغاز موسم نهایی جام جهانی فوتبال زمان ‌مانده که پرداختن به مسائل ریز و درشت دنیای توپ گرد، نقش پر رنگی در رسانه‌ها یافته و به نقل محافل بسیاری ‌تبدیل شده تا همه از لغو اردوهای تدارکاتی تا محل استقرار ملی‌پوشان در برزیل آگاهی داشته و حتی‌ گاه در دغدغه‌مندی برای چگونگی پوشش تصویری این مسابقات به لحاظ پوشش خاص مردمان سرزمین استوایی میزبان مسابقات، از مسئولان و متولیان ایرانی این امر پیشی گرفته باشند!

هر چه تا این میزان پرداختن به ورزش محبوب فوتبال طبیعی و حتی قابل قبول به نظر برسد، ماجرا در رویکرد مسئولان دیگر حوزه‌ها به این اتفاق جالب توجه و‌ گاه عجیب و غریب جلوه می‌کند؛ مثل تصمیم مسئولان نهادهای آموزشی کشور برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال در برزیل.

یکی دو هفته پس از آنکه رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی مجموعه‌شان برای به پایان رساندن امتحانات نهایی سوم متوسطه در همه شاخه‌های تحصیلی تا یک روز مانده به جام جهانی (یعنی ۲۲ خردادماه) سخن گفت، اکنون خبر می‌رسد که این تصمیم به شکلی عجیب قرار است در همه مقاطع تحصیلی و حتی تحصیلات تکمیلی اعمال شود.

از این روی می‌گوییم عجیب که ظاهرا مبنای تصمیم‌گیری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بخشنامه‌ای است که برایشان فرستاده ‌و در آن خواسته شده که موسم امتحانات پیش از آغاز جام جهانی به پایان برسد.

این فوتبال‌زدگی در مسئولان تصمیم‌ساز در نهادهای آموزشی تا آنجا پیش رفته که حتی خبر می‌رسد زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی نیز قرار است بر خلاف روال هر ساله، به جای اواخر خرداد یا اوایل تیر، در ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار شود، چراکه احتمالا تشخیص مسئولان این بوده که جام جهانی و آزمون نباید هم‌پوشانی داشته باشد.

گویی فوتبال و به طور خاص، جام جهانی برزیل اینقدر مهم و حیاتی است که می‌تواند مبدأ و مقصد امور دیگر را تعیین کرده و حتی در نقشی فرا‌تر از مناسبت‌های خاص تقویمی مانند روزهای مذهبی یا ملی نقش‌آفرینی کرده و کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.

جدای اینکه در این مسیر چه اجحافی به جامعه علمی کشور، به ویژه کسانی که فوتبال برایشان سرگرمی نیست روا داشته می‌شود، با کمی دقت در این تصمیم فراگیر، درخواهیم یافت که محاسبه سود و زیان برای آن صورت نگرفته و یا اگر انجام شده، اعلام نشده است و همین موضوع را می‌توان بزرگ‌ترین نقطه ضعف این تصمیم دانست.

این محاسبه نشدن سود و فایده هنگامی آشکار‌تر می‌شود که بدانیم تعطیل کردن جامعه علمی کشور، به ویژه دانشجویانی که در راه تخصص یافتن تلاش می‌کنند، نه تنها هیچ تأثیری در موفقیت یا شکست تیم ملی فوتبال و شادی عمومی (در صورت موفقیت و البته سرخوردگی بزرگ با عدم موفقیت تیم ملی) نخواهد داشت، بلکه می‌تواند به دلیل رقم زدن تعطیلات تابستانی طولانی‌تر به نسبت سال‌های گذشته، اثر نامطلوبی بر محیط علمی کشور گذاشته و در قالب افت تحصیلی هویدا شود.

اکنون اگر بیندیشیم که محصول نهایی این دست تعطیلات ممکن است به ترویج عادت تعطیل کردن کسب و کار در جامعه شده و با دست کشیدن جراحی که امروز دانشجوست، مهندسی که امروز دانشجوست، محققی که امروز دانشجوست و...، از کار تخصصی خود در سال‌های آتی همراه شود، آن زمان بیشتر مجاب خواهیم شد که از مسئولان بپرسیم چرا به جای مقابله با ویروس فوتبال‌زدگی در جامعه که عارضه‌های نامطلوب آن دست از سرمان بر‌نمی‌دارد، در انتشار آن پیشگام شده و جلو‌تر از متولیان فوتبال در برنامه‌ریزی برای جام جهانی گام بر‌می‌دارند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۵۱
انتشار یافته: ۸۴
اين نشانه علاقمندي ايشان به ورزش و جوانان است...... آفرين به اين دوست داران جوانان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
چرا از آموزش مي زنند خب امتحانات را بتدازند بعد از مسابقات تو اين مدت هم فرصت مطالعاتي بيشتر ميشه .
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
این نه نشانه علاقه مندی مسئولین به ورزش فوتبال است و نه فوتبال زدگی مسئولان. بلکه شما چه بخواهید و چه نخواهید بسیاری از جوانان ما مخصوصا در مقطع راهنمایی و بیشتر در دبیرستان شیفته فوتبال زیبای تیمهای معروف دنیا هستند. کسانی که مثل من و شما در اداره هستیم و دنبال نان نمی توانیم حال آنها را بفهمیم مگر اینکه روانشناسان و جامعه شناسان آموزش و پرورش از روی آمار این مسائل را در یابند. این کار برای پایین نیامدن کیفیت امتحانات واقعا لازم است و آینده نگری مسئولین را تحسین می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
من نیز با نظر کیان کاملا موافقم . من خودم از فوتبال خوشم نمی آید و نگاه نمی کنم . اما این واقیت را درک می کنم که جوان و نوجوان ایرانی تنها این تفریح را دارد . بنابراین این کار درستی است .
كار درستي كردند. من اگر اين مسابقات با امتحاناتم همزمان شود نه در امتحاناتم موفق مي شم ونه با خيال راحت ميتونم مسابقات را دنبال كنم.
در ضمن سعي كنيد از كلمه عجيب هر كجا كه خلاف ميل شماست استفاده نكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
تو فقط فکر خودت نباش فکر 12 رده سنی باش که شاید بیشترشون هم علاقه به فوتبال نداشته باشند.نکنه تو فکر میکنی به فینال میریم.هر علاقه تا اون حد داره میتونه بهاش رو بپردازه و شهریور امتحان بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
بهتر نیست ترک تحصیل کنی؟
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
جالبه بعد بعضی ها جار می زنن تو مملکت تفریح وجود نداره!! واقعا خجالت بکشن داره پول خرج میشه تا با پخش جام جهانی تفریح ایجاد بشه بعد عده ای غر می زنن!!!!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
بابا شب بازی ایران - آرژانتین کدوم آدمی میره تو اتاق درس بخونه علاقه مند هم نباشی می خوای ببینی تیم کشورت در بزرگترین رویداد جانی چه می کنه
ناشناس
| Austria |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
مجید جان حرف شما کاملا صحیح ولی قرار نیست که آموزش پرورش به خاطر اون شب کلا تعطیل بشه؟ هست؟
ماکزیمم اینکه فرداش مدارس با یک ساعت تاخیر شروع بشن نه تعطیلی زودتر از موعد.
تکلیف کتابهایی که به انتها نمی رسه با کیه؟ نکنه لازم نیستن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
من الان فارغ چند سالی میشه که دانشگاه رو تموم کردم. اما یادم میاد که هر وقت جام جهانی می افتاد رو امتحانات، به درسم لطمه میزد. به نظرم الان کار خوبی کردن.
حالا چون شما دل خوشی از فوتبال نداری این حرف را می زنی
همه دنبال سو استفاده ایم.مدرسه غیر انتفاعی که برای 9 ماه هزینه حساب کرده و شهریه گرفته آخر سالی تو گوش بچه ها میخونند که درس نداریم فقط تمرین داریم و اجباری هم نیست و عملا" از شنبه تعطیل کرده اندو حتی پسران من که رفته بود برگردونده که هیچکس نیست برید.آیا مدرسه بخواد نمیتونه تا 12/28 دانش آموزان رو به مدرسه بکشونه.سرما و آلودگی زلزله هم که جدا.حالا هم از خدا خواسته میگن به خاطر جام جهانی یک ماه زودتر تعطیل میکنند.مگر چند درصد از بچه ها بخاطر جام جهانی از خواب و خوراک و زندگی می افتند که اینها علاج قبل از وقوع میخواهند بکنند.و مگر ما کلا" چند بازی خواهیم داشت.!!!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
80 |درصد
یعنی چی خیلی ترم بهمن بلنده که بخوان اینکارم بکنن!ای بابا لااقل بندازن بعد از جام جهانی!ما چرا باید تو شرایط سخت باشیم!
بنده خودم و دوستانم قبلا بازي هاي تيم ملي رو دنبال مي كرديم اما چند سالي است كه ديگه كاري به اين فوتبال بي هنر نداريم!
....
بابا به پير به پيغمبر ما اين فوتبال رو نمي خواهيم به كي بايد بگوييم
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
بلاتر
جواب مهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
لطفا حقوق بشریت و شهروندی رو رعایت بفرمایید هر کسی علاقه ای داره... این یه نوع توهین است
لطفا دقت نمایید
اولا اين جام جهاني چه تحفه اي است كه بايد ساير قسمتها رو تحت تاثير قرار بده

ثانيا اكثر بازيها شب است و مردم اگر بخواهند نگاه مي كنند چه ربطي به تعطيل كردن مملكت داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
دوست عزیز صبح که بچه ها سر جلسه امتحانن. پس فقط شب میتونن درس بخونن. البته به نظرم میتونستن امتحاناتو چند روزی عقب بندازن.
طرز نگاه و افکار و هیجانات و لذتهای جامعه عوض شده
تغییرات بپذیریم
نباید مدارس تعطیل شوند.بازیها هم که اغلب شب پخش می شوند.تعطیلی هم جمعه ها
یعنی این خبر باید ستون اصلی باشه؟
چی شده تابناک خبر هارا برعکس میچینی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
چیز دیگه نبود بهش گیر بدی!خبر به این مهمی خیلیم جاش درست و بجا بود!
بخدا سال قبل برای انتخابات ترم رو کوتاه کردن و یه برنامه‌ی واقعا افتضاح رو پیاده کردن (دانشگاه ....) . پدرمون در اومد.
تابناک مستندات "تغییر تقویم آموزشی دانشگاه" رو دارم، هرجوری میگین بفرستم تا ببینید چه بلایی سرمون آوردن.
نه که نتیجه های آنچنانی میگیرند!!! مثل روز روشن حذف می شن!! فقط باید همه برای نکونام و و به صف بشیم.
جمع کنید این ورزش.....کشتی امروز قهرمان جهان شد ببینید توی برنامه های ورزشی امثال فردوسی پور چند ثاتیه بهش زمان میدن
پاسخ ها
ناشناس خوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
برنامه 90 فوتبالی هست!! 90 هست نه 6 دقیقه
تازه خیالت راحت آقای فردوسی پور تقدیر می کنه!
احتمالاعنوان آقای گل به1آرژانتینی میرسد.به لطف هم گروهی با ما...مدارس باید در صورتی تعطیل شوند که حداقل تیم ما بتونه بره جزء16تیم نه بره اونجا وکیسه گل بشه...
تعطیلی زود هنگام مدارس منطقی است چون رفتن یا نرفتن دانش اموز به مدرسه تاثیری در علم اموزی دانش اموز ندارد ولی تعطیلی زود هنگام دانشگاه ظلم به دانشجویانی است که برای علم اموزی به دانشگاه امده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
دانشگاه آزاد منظورته یا پیام نور؟
جولب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
دانشجویی که 45 روز قبل از امتحانات به بهانه امتحانات دانسگاه رو تعطیل میکنه و راه میوفته تو خیابون ها بعدشم آخر ترم دست کمک به سوی استاد دراز می کنه همون بهتر که زودتر این فاجعه رو کم کنن و زود امتحانات رو بر گذار کنن!!!! صرفا جهت اطلاع
عطا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
حالا چون شما باری به هر جهت به دانشگاه رفتی و درس نمی خونی همه رو مثل خودت نبین
جو لب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
خدا کنه تو درس بخونی و تو دانشگاه واقعی باشی نه رتبه بالای 100 هزار هم خودشو دانشجو بدونه
بنده رتبه 100 ارشد هستم!!!!
مچكريم روحاني
بیخیال بابا ما که پزشکی میخونیمم برامون جندان فرقی نداره یه سری درس حفظی که یه روز بعد امتحان یادمون بره زودتر تموم شه! ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
ماشاءا...آقای دکتر
واقعیات را باید پذیرفت که جوانان ما بسیار به فوتبال و بخصوص جام جهانی علاقمندند . ای کاش زمان کنکور هم جو می افتاد تا از این بابت هم لطمه ای به عزیزانمان وارد نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
شما اگه امسال کنکوری هستی رتبت تک رقمی میشه بخون فوتبالو بیخیال شو
کجای دنیا اینقدر بخاطر فروتبال همه چیز تحت سعاع قرار میگیرد؟ از مالیات گرفته تا مباحث برنامه ریزی های کلان دستگاه های اجرائی و آمومزشی؟
بنده 5 سال در یکی از قدرت های فوتبال جهان یعنی فرانسه زندگی کردم (شاهد باخت معروف فرانسه و زیدان به ایتالیا و همچنین زمان جام جهانی آلمان) بهیچ وجه ندیدم کشور اینقدر بنده فوتبال باشد.
این فوتبال اگر تعطیل شود یا بدست بخش خصوصی واگذا ر شود منفعت آن زار بار بیتر از این شرایط دولتی است، هم به نفع ورزشکار هست و هم به نفع ملت
مدرسه را نمیدونم. ولی امیدوارم با دانشگاه چنین کاری نکنند.
ما روی تکت تک تاریخ های امتحانات حساب باز کردیم
اینوری که نمیشه
پاسخ ها
محمد علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
دانشجوی شب امتحانی؟؟ دانشجو باید طول ترم درس بخونه!!
کار درستیه 90 درصد از هم کلاسیام اهل فوتبالن مهم اکثریت هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
عجب دموکراتی هستی شما
....اصلا اینامیدونن المپیاد چیه کسی که3سال صبح تاشب برای المپیاد فیزیک وشیمی وریاضی کل عشق وحال های دوران دبیرستانشو ول کرده درس خونده اباید باید با این تصمیم ... به کل 3سال زحمتش !کسی که اهل فوتباله درس براچیشه اصن .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
اصن؟؟؟؟؟؟!!!
بابا المپیادی بابا نخبه
چه عجب بالاخره یک تلنگری از سوی تابناک در این باره مطرح شد.
با خواندن این چند پیام هموطنانمان حقیقتا بیشتر شوکه شدم. درست است که ایرانیان اساسا علاقه وافری به فوتبال دارند (خودم هم زمانی در مسابقات کشوری حصور داشتم) ولی آیا این دلیل بر این می شود که اینچنین منفعلانه برنامه تحصیلی آموزش و پرورش را تغییر دهیم؟؟
به عقیده من اگرچه جام جهانی مهم است ولی مهم تر از آن دانش بچه هایمان است، نباید اغفال کرد حقیقتا سیستم آموزشی ما بسیار ضعیف شده است...
فوتبال برای شما نون وآب نمیشه بهتره بروید سراغ درس همان طور که خدا درقرآن کریم میفرماید عسی ان تحبو شئاً وهو شر لکم وعسی ان تکرهو شئاً وهو خیراً لکم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
دوست عزیز لطف کن و آبات قرآن رو تفسیر به رای نکن
اصلاً تفسیر این آیه چه ربطی به این مفهوم داره؟!!!
اگر امتحانات زودتر شروع شود ظلم بزرگی به دانشجویان پیام نور می شود چون همینطوری هم برای دروس وقت کلاسی کم است و تمامی مطالب بیان نمی شود آنوقت آخر ترم کل کتاب را هم بایستی امتحان داد. از مسئولین پیام نور خواهش میکنم که تغییری در تاریخ امتحانات به عمل نیاورند.
فوتبالم شد ورزش ممطمئن باشید همون بازی اول تو جام جهانی باختیم دست از پا درازتر برگشتیم فقط بیچاره دانشجوها باید 2 ماهه یک ترم و بخونن
مگه 4 تا بازی چقدر وقت میگیره؟؟؟
پاسخ ها
جوابیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
مهندس جام جهانی نه جام ایران!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد!!!!
.....
من مدرس دانشگاه هستم، ترم دوم خود به خود به دلیل تعطیلات نورز و از دست رفتن یک یا دو هفته قبل یا بعد از آن کوتاه است با این کار کوتاهترش هم می کنید. چه بر سر سواد دانشجویان می آید؟ ...
برادر بزرگواری که انتقاد میکنی خود شما اگر فرزندت در امتحانات نمره نیاورد یا دچار افت شود آنوقت زمین وزمان رابه هم میدوزی که آموزش و پرورش اشکال دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
کلا از 8 تا درس این ترم دانشگاهم 1 دونه اش بار علمی داره و بقیه اش فقط حفظ کن جون بکن پاس کنه بهتره حداقل یکم فوتبال ببینیم
حالا که همه چیزهامان دارد یکی یکی با جهان هماهنگ میشود خوش!!! به حالمان!
متاسفم متاسفم ماسفم....مدارس طبق توصیه برخی مدیران و معلمین از هم اکنون بصورت نیمه تعطیل در امده در اردیبهشت هم کلاسها برای دیدن فوتبال زودتر تعطیل می شود... ایا به قیامت اعتقاد دارید ایا جواب عمر بچه ها را میتوانید بدهد ....به کجا میروید به کجا میروید به کجا میروید ؟
دلخوشی بیشتر جوانان همین فوتباله....
بابا برزيل و المان هم كه مدعي قهرماني هستند از اين لوس بازي ها در نمي اورند
جمع كنيد اين بساطو
...بهتر است از مردم نظر سنجی کنید قول میدهم بیش از 80% مردم مخالف این هستند که به خاطر جام جهانی آموزش و پرورش فرزندانشان تعطیل شود . اصلا" چه معنی دارد . در هیچ کشور عقب افتاده ای هم این استدلال پذیرفته نیست . ...
كاملا موافق مطلب فوق هستم
حيف نيست به خاطر فوتبالى كه تيمش ميخواد با 3 باخت احتمالى برگرده ايران مدارس و دانشگاه‌ها رو تعطيل كنن.
لااقل بازى تداركاتى درست و حسابى ميزاشتن! نيجريه 12ميليون دلار هزينه ميكنه تا جام جهانى و احتمالاً مدارس رو هم تعطيل نميكنه اما ما...
لعنت به این فوتبال . این وسط من دانشجو که ترم آخر هستم و 4 تا پروژه دارم چوبشو میخورم .
اصلا دیدن این جام جهانی چه لذتی داره که تیم ملی میخواد با 20 گل خورده و صفر گل زده برزیل رو ترک کنه ؟
پاسخ ها
داداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
رشته ات چیه 4 تا پروژه داری تازه پروژه ها تا 15 تیر وقت دارن :)
بنظرم كار منطقي انجام داده شده تااز تداخل امتحانات با مسابقات جلوگيري گردد.
تابناک جان مدتهاست خیلی سطحی به موضوعات نگاه می کنی
خیلی از پسرها توی اون سن ممکنه به اطر دیدن فوتبال سر امتحان نرن یا درس نخون
بهترین کار رو انجام داده آموزش پرورش
اگر خدای نکرده اتفاقی بیافتد خود شما می گویید باید پیش بینی می کردند.
همین حالا هم به دانش آموزان یک مدرسه گفتند هر کس این هفته بیاد مدرسه جریمه میشه.
ومعلم دخترم هم گفته اگر از دوشنبه بیایید مدرسه باید فقط منو نگاه کنید.

حساب کنید نصف سال مدارس تعطیله . پس خیلی انتظار نداشته باشید که یک کشور جهان اولی باشیم.
مسابقات فوتبال برزیل به وقت ایران صبح خیلی زودشروع میشودحالابعدازان همه شب زنده داری امتحان نوبراست.
من موافقم. چرا که اگه امتحانات تو جام جهانی باشه افت خیلی زیادی تو نمره ها به وجود میاد. چاره ای نیست....
پارسال که انتخابات بودش و ترم رو نصفه برگزار کردن و امسال هم فوتبال . . .
... هزینه کامل رو میگیرن و یک چهارم ترم تشکیل میشه و سریع دانشگاه رو تعطیل میکنن...
غافل از اینکه ما بدبخت که بیشتر واحدامون آزمایشگاهی هستش در حقمون اجحاف میشه....نمره نیاوردن تو امتحانات افت نیستش. ناقص برگزار کردن ترم بهش میگن افت. . .
برای مقطع راهنمایی اشکالی نداره چون مطلبشون کمتره اما نه دبیرستانو دانشگاه وبالاتر...
اگه خودت امتحان داشتی و یا کسی رو داشتی که امتحان نهایی داشت همچین حرفی نمی زدی. دی
من واقعا فوتبال رو دوست دارم ولی یه کم فکر کنیم قرار آینده ی مملکتمون رو با فوتنبال بسازیم ؟! تازه دارم میفهم فوتبال مبدا همه ی تحولاته نه دانشگاه .
کلا سه روز قرار زودتر امتحانات مدارس( 27 اردیبهشت به جای یک خرداد) برگزار بشه تیتر زدید زود هنگام ، درضمن امسال به دلیل انتخابات 24 اردیبهشت شروع شده بود البته این ها همه در مقطع متوسطه است ابتدایی تا اوایل خرداد مدارس برقرارند
نویسنده عزیز اگه یک روز تو مدرسه درس داده بودی میفهمیدی که کار بسیار خوبی انجام شده و به نفع دانش آموزان است. برو تو حیطه ای که کار بلدی حرف بزن. مگه زورت کردن درباره هرچی بلد هستی و نیستی حرف بزنی
زموني كه ما دانش‌آموز بوديم از اين خبرا نبود ولي به نظرم كاري كه مي‌كنن خوبه. به هرحال، آدم بايد واقع‌بين باشه. خيلي‌ها تو ايران عشق فوتبالن و اگه هم نباشن تو جوّ اون روزا فوتبالي مي‌شن. اگه اين كار رو نكنن جوونها فوتبال رو مي‌بينن و به درسشون هم لطمه مي‌خوره.
یعنی چی به خاطر فوتبال که نباید کشور تعطیل کرد!! کجای دنیا این کارارو میکنند
واقعیات را نباید کتمان کرد. قطعا فوتبال جام جهانی حتی اگر ایران درآن نباشد مهمتر از خیلی مناسبتهاست.
حالا همه برا ما درسخون شدن بازیهای جام جهانی بوقت ایران اکثرشون نیمه شب برگزار میشه هرچند که ما درسمون تموم شده اما کار درستی کردن
کسی که اهل علم آموزی باشه و بخواد چیز یاد بگیره کاری به این حرفا نداره میشینه کتابشو میخونه اینا بهانست البته اینکه با کوتاه کردن ترم شهریه دانشگاه و مدارس رو کم نمیکنن یه بحث دیگست که لازمه بهش توجه بشه که حقی ضایع نشه ولی به نظر من روحیه ی این همه جوون که عاشق فوتبالن (کاری به فوتبال ایران ندارم) و میخان بازی هارو تماشا کنن مهمتر از چیزای دیگست این شورو نشاط اثر بلند مدتی توی روحیه داره که اگه با امتحانا همزمان شه یعنی رسما همین یه دلخوشی رم از خیلیا میگیریم
خب جام جهاني رو عقب بندازند.
پاسخ ها
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
قربون اون قد و بالات نظرت خیلی جالبه ، شاید اگه تو سایت فیفا مطرح کنی تصویب شه
بابا مگه دانشجوها دل ندارن، حالا چی میشه یه 2هفته ترم رو کوتاه تر کنن...
حالا یعنی کلاسای دانشگاه خیلی پرباره که دانشجو ضرر می کنه!!!!!!!!!!!!!!!
دانشجو اگه اهل علم باشه خودش میره کتاب می خونه و به کلاس درس و جزوه 50 صفحه ای استاد اکتفا نمی کنه........
دانشگاه ما تاریخ آخرین امتحان رو 18ام تیرماه اعلام کرده، تو رو به خدا این درسته...! حالا جام جهانی ...ماه رمضان چی؟ یعنی ما باید تو گرمای طاقت فرسای تابستون هم روزه بگیریم هم واسه امتحانات سنگین درس بخونیم، به نظرتون این درس خوندن میتونه راندمانی هم داشته باشه........!!!!!!!!!!!! با این رویه ای که دانشگاه ها پیش گرفتن امتحانات خرداد اسمش نیست امتحانات مرداد هست...
کم کم پیش بره شبانه روزی میشه!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل