بازدید 14470
۱
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان:

لرستان رکورد دار آبشارهای ایران

کد خبر: ۳۸۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۸ 14 March 2014
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: لرستان با دارا بودن بیش از ۶۰ آبشار فصلی و دائمی رکورد دار آبشارهای ایران است که همین امر باعث شده لرستان به عنوان سرزمین آبشارهای ایران معروف شود.

محمدرضا امانی در گفت و گو با تسنیم اظهار کرد: لرستان در جنوب غربی کشور قرار دارد که با اختصاص 28 هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور آثار و جاذبه های بی بدیلی را برای طبیعت گردان و مسافران نوروزی در خود جای داده است به گونه ای که هر ساله صدها هزار نفر از این آثار طبیعی و تاریخی دیدن می کنند و بهره می برند.

وی افزود: لرستان با دارا بودن بیش از 60 آبشار فصلی و دائمی رکورد دار آبشارهای ایران است که همین امر باعث شده لرستان به عنوان سرزمین آبشارهای ایران معروف شود، از جمله این آبشارها می توان به آبشارهای زیبا و بی نظیر بیشه، نوژیان، وارک و آب سفید اشاره کرد.

امانی تصریح کرد: لرستان با دارا بودن 3 رودخانه بزرگ و دائمی به نام های کشکان، سیمره و سزار و همچنین با دارا بودن هزاران چشمه و سراب دائمی مانند سراب کهمان، سراب گلهو، سراب کرتول بزرگترین حوضه آبریز کشور به شمار می آید و یکی از غنی ترین منابع تأمین آب کشور است.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان اظهار کرد: وجود این آبشارها و رودخانه های دائمی نه تنها در لرستان بلکه در کشور جزء قابلیت های شاخص گردشگری به شمار می روند که گردشگران بسیاری را در طول سال در دامان خود جای می دهند.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن لرستان در قلب زاگرس مرکزی و وجود کوه های با ارتفاع بین 2 تا 4 هزار متر یک توپوگرافی بی نظیر  ویک اکو سیستم حیاتی در این منطقه به ارمغان آورده  که در زمینه های گردشگری، طبیعی و آب و هوایی، پوشش گیاهی و جانوری یک اقلیم متنوع ساخته که در کشور از نوع خود کم نظیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به گونه های گیاهی و حیوانی کم نظیر کوه های لرستان اظهار کرد: در لرستان هزاران نوع گیاه دارویی به صورت خود رو و خدادادی وجود دارد که در بسیاری از موارد صنعتی و دارو سازی کاربرد دارد از جمله این گیاهان دارویی می توان به آویشن، بنه، ریواس، کرکنه و موسیر اشاره کرد.

امانی با اشاره به آثار باستانی ارستان افزود: لرستان از جمله قدیمی ترین سکونت گاه های بشری بوده که وجود نقاشی های صخره ای زیبای پیش از تاریخ، هومیان میرملاس و درشه، پل های تاریخی لرستان، غارها و قلعه های تاریخی لرستان و وجود تپه ها و محوطه های باستانی در لرستان جایگاه ارزنده ای در سطح کشور به آن بخشیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
عکس چند تا از آبشارها را گذاشته بودید بهتر بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل