بازدید 4815
آرزویم مربیگری در تیم ملی ایتالیا است

کاناوارو:امیدوارم ایران در جام جهانی موفق باشد

کد خبر: ۳۷۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳ 02 February 2014
مدافع سابق تیم ملی ایتالیا ابراز امیدواری کرد ایران در جام جهانی 2014 برزیل نتایج خوبی کسب کند.

فابیو کاناوارو در گفتگو با ایسنا، درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت و ابراز امیدواری کرد تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 عملکرد خوبی از خود نشان دهد. در زیر گفتگوی خبرنگار ایسنا را با فابیو کاناوارو می خوانید.

آقای کاناوارو از مربیگری در الاهلی بگویید؟ چطور شد پس از پایان دوران بازیگری خود به امارات آمدید؟

خب من در یک سال در تیم الاهلی توپ زدم و پس از آن تصمیم گرفتم در امارات بمانم چون دوست داشتم خارج از ایتالیا در زمینه مربیگری تجربه کسب کنم. در واقع خواستم در یک کشور جدید چیزهای جدید یاد بگیرم. خیلی خوشحالم که در الاهلی دوبی زیر نظر مربی کار بلدی مثل کوزمین اولاریو هستم.

شما در دوران بازیگری خود افتخارات زیادی از جمله کسب توپ طلای فوتبال جهان داشتید نظرتان چیست؟

بله درست است. انتخاب یک مدافع به عنوان مرد سال فوتبال جهان کار سختی است. ارزش توپ طلایی که من گرفتم در سال 2006 دو برابر هست چون من یک مدافع بودم. در واقع تنها مدافع وسطی که این عنوان را کسب کرده من هستم. خیلی سخت هست که یک مدافع توپ طلا را کسب کند چون ما در زمین مسابقه کار تخریبی انجام می دهیم و زیاد دیده نمی‌شویم. من هم توپ طلا رو گرفتم چون واقعا یک فصل رویایی را با یوونتوس و تیم ملی ایتالیا سپری کردم و توانستم همراه کشورم به قهرمانی در جام جهانی برسم.


کاناوارو
نظرتان درباره انتخاب رونالدو به عنوان مرد سال فوتبال 2013 چیست؟

من توپ طلا را به ریبری می دادم, نه رونالدو. ریبری در تمام مسابقات فصل پیش بی نظیر بود و همه مسابقات ممکن را با بایرن برنده شد. البته رونالدو هم فصل خوبی داشت و نمایش های فردی او حتما فیفا را قانع کرد که توپ طلا را به او بدهند. فکر می کنم توپ طلا در وهله اول برای نمایش های شخصی بازیکن است و بعد برای نتایجی که با تیم به دست آورده است.

به نظرتان بهترین مدافع هم‌پست شما در حال حاضر چه کسی است؟

از بین مدافع وسط هایی که الان بازی می کنند تیاگو سیلوا یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. سرخیو راموس را هم خیلی دوست دارم و از علاقه‌مندان به بازی او هستم چون هم کارش را به خوبی در دفاع انجام می‌دهد و هم در حمله و گلزنی موثر است و نفوذ‌های خوبی دارد.

نظرتان درباره تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2014 چیست؟

به نظرم ایتالیا جزو تیمهای مدعی در جام جهانی است. ما در جام جهانی 2006 توانستیم به قهرمانی در جام جهانی برسیم, دو سال پیش به فینال جام ملتهای اروپا رسیدیم و الان هم که خیلی بی دغدغه به جام جهانی صعود کردیم و جزو تیم‌هایی بودیم که خیلی زود حضورش را در برزیل قطعی کرد. من اطمینان دارم که ایتالیا در برزیل نمایش خوبی خواهد داشت.

شما در حالی در جام جهانی به قهرمانی رسیدید که ماجراهای تبانی در فوتبال ایتالیا رخ داد چطور این اتفاقات را کنترل کردید؟

ما در جام جهانی 2006 اصلا نگذاشتیم آن پرونده کالچوپولی روی کار ما تاثیر بگذارد. هر چه در توان داشتیم رو کردیم و می دانستیم که تیم خیلی خوبی داریم . از همان بازی نخست اعتماد به نفس داشتیم و می دانستیم که با تلاش زیاد می‌توانیم به قهرمانی برسیم.

بهترین خاطره ورزشی شما کدام است؟

بدون شک جام جهانی 2006 زیباترین خاطره دوران ورزشی من هست و همه روزها و اتفاقات آن جام برای من خاطره محسوب می‌شود.

تلخ‌ترین شکست شما چه بوده است؟

چنین چیزی نداشتم (با‌خنده)


کاناوارو
*مهاجمی که در مهارش بیشترین مشکل داشتی کدام بازیکن بود؟

رونالدو. البته از نوع برزیلیش.

آرزوی ورزشی شما چه است؟

مثل هر ایتالیایی آرزو دارم یک روز سرمربی تیم ملی کشورم شوم البته می‌دانم که رسیدن به آن جایگاه بسیار سخت خواهد بود. از بین باشگاه‌ها هم دوست دارم روی نیمکت تیم هایی مثل یوونتوس، میلان و رئال مادرید بنشینم.

نظرتان درباره فوتبال ایران و حضور در جام جهانی 2014 چیست؟

راستش از فوتبال ایران شناختی ندارم ولی برای تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم ایران بتواند در برزیل نتایج خوبی کسب کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر