بازدید 16440

حمله پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات شهرستان دنا

کد خبر: ۳۷۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵ 25 January 2014
ساعت ۱۱ صبح پنجشنبه ۹۲/۱۱/۳ حمله پلنگ در ارتفاعات شهرستان دنا موجب زخمی شدن یکی از دامداران گردید.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، صفرعلی محمدی، دامدار ۵۰ ساله زمانی که در ارتفاعات روستای گردوه مشغول چرای دام بود مورد حمله ناگهانی یک پلنگ قرار می‌گیرد و پس از گلاویز شدن با پلنگ، از ارتفاعی به پایین پرتاب شده و پلنگ نیز فرار می‌کند.

این دامدار که از ناحیه صورت و دست زخمی شده و پلنگ کتف وی را گاز گرفته است، به کمک مردم محلی به پایین ارتفاعات و سپس توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون در این بیمارستان تحت درمان است.

حمله پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات شهرستان دنا
صفرعلی محمدی، دامدار مجروح در بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج


فرمانده یگان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در مورد این حادثه گفت: عصر امروز به عیادت دامدار مجروح در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رفتم. خوشبختانه حال عمومی ایشان خوب است و به زودی مرخص خواهد شد.

جمشید عبدی پور افزود: منطقه حمله پلنگ از مناطق آزاد و غیر حفاظت شده استان به شمار می‌رود. به دلیل بارش برف سنگین طی هفته های اخیر در ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، تقابل وحوش با انسان افزایش یافته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
بازم هزاران مرتبه خدا رو شكر كه پلنگه زخمي نشده وگرنه چي مي شد ؟؟؟؟؟ واي واي واي .............. راستي ؟انجمن حمايت از ادمها نداريم ؟؟؟؟ !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
پلنگ صورتی بوده؟
ناشناس
| United States |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
واقعا این که شما دیگه کی هستید و چرا انقدر ناآگاهید برام جای سواله، اونم کسی تو اینترنته و به خبرا دسترسی داره، واقعا .... نیست که خیلی از این حیوانات دارند از روی زمین محو می شند، آخه تو دیگه چه جور انسانی هستی
وارد محدوده حيوانات نشويم همانطوريكه اين حق را براي خود قائل ميشويم كه متجاوز به حريم خانه مان را بكشيم ،براي حيوانات هم حريم قائل شويم
بخصوص اينكه در تجاوز انسانها!! به حريم آنان و كوچك تر كردن آن ،با تغييرات و نابود كردن منابع غذائي آنان ، مرگ دردناكي برايشان رقم ميزنيم
بهتر نيست بخشي از قرباني هايمان را در جهت حفظ اين آفريده خداوند به آنان دهيم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
آحه ای کیو :این چوپان در حریم حفاظ شده نبوده ،و به علت سرما در ارتفاعات ،پلنگ به سمت مناطق غیر حفاظت شده و حتی ممکن است به روستاهای محلی وارد شود .
چون شکارهای این پلنگ برای فرار از گرسنگی به ارتفاعات پایین کوه می آیند .
این عمل مختص پلنگ نیست بلکه حیوانات درنده دیگر مانند گرگ ،شغال ،روباه و کفتار و گونه های موجود در منطقه وارد حریم زندگی مردم روستا شوند .
و مردم مناطق محلی باید مواظب این غریب اتفاقات باشند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
گله اش را بیاره خونه شما بچرونه؟
حالا مقصرکیست ؟

پلنگ . دامدار . آتش نشانی . شهردار تهران
خوبه نگفتین خدا رو شکر پلنگه طوریش نشده!!
قربون معرفت پلنگ که برای انتقام از پلنگ کشی چند ماه گذشته این بنده خدا رو نکشته. اگه قضیه برعکس بود الان پلنگ زبون بسته جنازش اونجا افتاده بود.
بازم خوبه نه چوپان عزیز و نه پلنگ تو این قضیه کشته نشدن! یه دعوایی بود تموم شد رفت دیگه!
تو رو خدا آقا صفرعلی فردا که خوب شدی تفنگ برنو تو بر نداری بری سراغه پلنگ بنده خدا! امسال 10 تا شون کشته شدن ها تو یازدهمیش نکش!!
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان
پلنگه رو اعدام!
این پلنگ باید تقاس پس بده و کشته شه مدافعان وحوش کجایند حالا اگه این بابا کشته میشد کی بایست جواب خانواده اش را می داد حتما پلنگه . اگر انسان بود مگه دارش نمی زدن
پلنگ گل حیاط وحش ایران است با توجه به تعداد کم خواهشمند است محل های زندگی این حیوان را به پارک ملی تبدیل کنید که چنیین مشکلات و تعارضاتی هم پیش نیاید.
این پسر پلنگیه که اخیرابا گلوله کشتنش و خواسته انتقام بگیره . حواس بعضی ها جمع باشه .
خدا یا شکر که هم آدمه خوبه هم پلنگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی