بازدید 71701

ماجرای مشاجره کوچک‌زاده، پزشکیان، رسایی و مطهری چه بود؟

مجلس شوای اسلامی پس از ایراد نطق پیش از دستور علی مطهری در صحن علنی که در هفته جاری انجام داد، فضای دوقطبی به خود گرفته است، به گونه‌ای که این روز‌ها، شاهد دو نوع رفتار متفاوت از نمایندگان هستیم؛ در بیشتر نطق‌ها یا نماینده‌ای علیه این موضوع حرف می‌زند و یا واکنش مثبت به این موضوع دارد.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸ 08 January 2014
هزینه‌های سربار صدها شرکت کوچک!مجلس شوای اسلامی پس از ایراد نطق پیش از دستور علی مطهری در صحن علنی که در هفته جاری انجام داد، فضای دوقطبی به خود گرفته است، به گونه‌ای که این روز‌ها، شاهد دو نوع رفتار متفاوت از نمایندگان هستیم؛ در بیشتر نطق‌ها یا نماینده‌ای علیه این موضوع حرف می‌زند و یا واکنش مثبت به این موضوع دارد.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای لحظاتی شاهد این ماجرا بود، به گونه‌ای که پس از سخنان پزشکیان برای مدتی صحن علنی صحنه مشاجره لفضی چهار نفره بین پزشکیان کوچک‌زاده، مطهری و رسایی شد و هر کدام از نمایندگان با ‌اجازه از باهنر ـ که مسئول اداره جلسه بود ـ با نام تذکر آیین نامه‌ای به دفاع یا پاسخ به یکدیگر استفاده می‌کردند.

ماجرا از این قرار بود که پزشکیان در نطق امروز خود گفت: می‌خواستم نطق خود را پیرامون مذاکرات هسته‌ای و بیکاری و سرعت پیر شدن جوانان باشد؛ اما برخوردی که با علی مطهری شد ذهنم را به این موضع برگرداند و می‌خواهم در این مورد حرف بزنم.

ماجرای مشاجره کوچک زاده، پزشکیان، رسایی و مطهری چه بود؟

ولی این آغاز ماجرا بود.

پس از آن پزشکیان گفت: ما در مجلس چه حقی داریم، مجلس پناهگاه مردم هست نه دام آنان. نمایندگان بنا بر اصل ۸۴ قانون اساسی، حق دارند در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار‌نظر کنند. همچنین اصل ۸۶ قانون اساسی می‌گوید، نمایندگان مجلس در مورد اظهار‌نظر و رأی خود کاملا آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب دیدگاه‌هایشان در مجلس، تعقیب یا توقیف کرد.

وی چند بار به سخنان امیر‌المؤمنین در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امام به مالک می‌فرماید برای آن‌هایی که نیاز دارند خودت شخصا رسیدگی کن. اگر شاکی است و می‌خواهد حرف بزند، وقت بگذار و حرفش را بشنوید. لشکریان خود را کنار بگذار تا کسی که حرف دارد بدون لکنت زبان حرف بزند. چرا می‌ترسید حرف بزند، چرا انگ راست و چپ و ضدنظام می‌زنید؟ بگذارید حرف بزند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند، خشونت و نارسایی در گفتار را تحمل کن و غرورت در مقابل مردم را بشکن، زیرا برای این کار خداوند به تو رحمت خواهد داد و به دلیل اینکه تو از خدا اطاعت کردی بر خدا نیز واجب می‌شود که به تو ثواب و پاداش دهد و این پاداش چگونه به تو می‌رسد، وقتی که بتوانی تحمل کنی تا مردم حرف بزنند. این عدالت است نه اینکه تا کسی خواست حرفی بزند پدرش را در‌بیاوریم.

دادستان باید فرد هتاک را بازداشت کند!


پس از آن مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به دیر اجازه دادن رئیس جلسه به وی برای بیان تذکرش انتقاد کرد و گفت: از نطق خوب آقای لاریجانی تشکر می‌کنیم؛ اما می‌خواهم به همکاران یادآوری کنم و بپرسم‌ ‌آزادی بیان خود مردم مهم‌تر است یا نماینده مردم؟

کوچک‌زاده تأکید کرد: در چند روز گذشته، یک نشریه را به دلیل مخالفت با اظهارنظر منتقدانه نسبت به قوه قضائیه و دولت توقیف کردند. پرونده هفته نامه ۹ دی و روزنامه وطن امروز را نیز به دادگاه فرستادند و سایت‌های متعددی را به دلیل همین ویژگی تعطیل کردند، آیا این مهم‌تر بود یا ایرادگیری نسبت به اینکه چرا دادستان یک نماینده مجلس را احضار کرده است؟

وی ادامه داد: ‌البته به نظرم آقای دادستان هم می‌توانست کار بهتری انجام دهد و به جای بیانیه و شعار دادن، یک شب کسی را که به قضات کشور گفته وابسته‌اند و فرمانبر بازجو‌ها هستند و هر توهینی که خواسته انجام داده، می‌گرفتند و نگه می‌داشتند.

نهج‌البلاغه‌دان‌ در مجلس زیاد شده

وی سپس با اشاره به نطق مطهری و سخنان امروز پزشکیان در مجلس اظهار داشت: اگر کسی به خود همین نماینده مجلس همین نسبت‌ها را بدهد، آیا او تذکر ماده ۷۹ نخواهد داد؟ اگر کسی به همین رئیس جلسه امروز بگوید حرف‌های شما ناشی از ‌خویشاوندی با این نماینده مجلس بود، او حداقل به استناد ماده ۷۹ آیین‌نامه تذکر نمی‌داد؟ پس آقای رئیس بدانید این طور نیست که نماینده مجلس هر حرفی را بتواند بگوید. کسانی که می‌آیند در اینجا برای ما نهج‌البلاغه می‌خوانند که بگوید چرا اجازه نمی‌دهید یک نماینده مجلس به قضات کشور تهمت بزند، بدانند نهج‌البلاغه‌دان در این مجلس زیاد است، ولی این کارها، خدعه است.

محمدرضا باهنر، نائب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: تشخیص مهم بودن موضوع بنا بر آیین‌نامه بر عهده رئیس جلسه مجلس است و اگر ‌‌قرار باشد رئیس از نمایندگان بپرسد چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست کار پیش نمی‌رود.

پس از این سخنان باهنر کوچک‌زاده با صدای بلند شروع به بیان جملاتی کرد که صدای او به باهنر نمی‌رسید و خطاب به باهنر گفت: شما وحشت دارید تریبون من را باز نمی‌کنید. باهنر نیز به کوچک‌زاده پاسخ داد بنده وحشت ندارم، تریبون آقای کوچک‌زاده را باز کنید.

نمی‌دانم کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت علیه من می‌برد!


پس از سخنان کوچک‌زاده، مطهری در تذکر خود خطاب به کوچک‌زاده گفت: آقای کوچک‌زاده گفتند من در نطقم به قضات توهین کردم، در حالی که اساسا هیچ اشاره‌ای به قضات نبود. انتقاد من به مدیریت قوه قضائیه بود که باید استقلال بیشتری داشته باشد و نمونه‌هایی هم در این زمینه در آن نطق زده بودم.

خواهان پایان دادن به ماجرای فتنه شدم

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه تصریح کرد: کل حرف من این بود که داستان فتنه را جمع کنیم. تا کی می‌خواهید به این قضیه ادامه بدهید؟ اگر ما حق چنین اظهارنظری را نداشته باشیم، فلسفه وجود مجلس زیر سؤال می‌رود.

مطهری با بیان اینکه اعلام جرم قانونی نبوده است، خاطر‌نشان کرد: من نمی‌دانم آقای کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت و مسائل اینچنینی می‌برند که شبانه بیایند و مرا بازداشت کنند؟

پرونده خاندان هاشمی نیز در قوه قضائیه بررسی شود‌


بر پایه این گزارش، پس از پایان نطق میان دستور مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در حمایت از علی مطهری نماینده مردم تهران، حمید رسائی با فریادهایی خطاب به باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: اظهارات پزشکیان درست است، باید پرونده مهدی هاشمی و خاندان هاشمی نیز در قوه قضائیه بررسی شود.

پس از آن بار دیگر مسعود پزشکیان در تذکری در پی اخطار و تذکر کوچک‌زاده و فریادهای رسایی به منظور ارائه نطق میان دستور امروز خود، گفت: آن چیزی که امروز گفتم، مولای ما و ولی ما حضرت علی (ع) است که ما به آن اقتدا می‌کنیم.

پزشکیان افزود: اسلامی که اجازه ندهد انسان‌ها حرف بزنند و یا اگر هم حرف بزنند بخواهند تهدید کنند و پرونده بسازند و بعد شروع کنند حرف‌هایی بزنند که جرأت نکنند حرف بزنند، نمی‌توان این را در این مملکت جا انداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۴
انتشار یافته: ۲۲
به نظر می رسد نمایندگان از اوضاع واحوال مردم وکشور بی خبرند
درود بر آقای پزشکیان--واقعا تا کی -بالاخره مردم همه تا حدی صبر دارند -نذارید یه مشکل بزرگ پیدا بشه بدنبال درمان بگردیم. سریعتر قضیه اون دونفر که در حصر هستند باید مشخص بشه .
درود بر پزشکیان سلام بر مطهری
زنده باد مطهری آزاده
خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنودباشی ملت ایران درفضای خوب .
مجلس جای جدل و بحث است نمایندگان آمده اند تا از حقوق ملت دفاع کنند جدا بعضی ها نمیتوانند نظر مخالف را تحمل کنند و شروع به بگم بگم گفتن میکنند.
این خیلی خوب است که از همه جناح ها بتوانند حرف خود را بزنند
خدا پدر آقای مطهری و پزشکیان رو بیامرزه که لا اقل حرف حق رو میزنن
خدا آقای مطهری را حفظ کند.
انتقاد برای حل مشکل است نه تخریب موضوع
آرزوي موفقيت براي آقاي مطهري و پزشكيان از خداوند خواستارم
درودبرنمایندگان شجاع که جزازخدا ازکس دیگری نمی ترسند
هرگونه گفتار انتقادی و پیشنهادی موجب پیشرفت جامعه میشود به شرط با نیت حق نه جناح پسند.آقای مطهری از یک طرف دعوا دفاع میکنند هر دو طرف باید حرف بزنن بعد عاملین خسارت به کشور مشخص بشن ومجازات. ولو هر کس باشد
مشکل وقتی پیدا می شود که آب و نان مردم مشکل پیدا کند معیشت تهدید بشود.
با سلام
فقط خواستم پیشنهادی به نمایندگان عزیز و زحمت کش داشته باشم؛ لااقل اگر ممکن باشد یه فکری هم به اشتغال و ازدواج جوانان داشته باشید؛ به قطع می دانم بسیاری از شما عزیزان طاقت یک روز بیکاری نا امیدانه با جیب خالی را ندارید پس اگر ممکنه یا نطق پیش از دستوری را داشته باشید تا فردای قیامت شرمنده این جوانان عزیز نباشید
بابا تورو خدا بچسبید به کارتون، مشکل اقتصادی رو حل کنید، مشکل بیمه رو حل کنید، تورا به خدا یه ذره به فکر ملت باشید.
درود بر آقایان پزشکیان و مطهری
درود بر مطهری که نماینده ی به حق مردمه و جایگاه و وظیفه ی اصلی خودشو فراموش نکرده
چه خبررررررررررررررررره؟
اقای مطهری خیلی مردی خدا نگهدارت
تحمل مردم حدی دارد
اینها اصلا بفکرمردم خفه شده ازگرانی وتورم نیستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل